• Desire223

En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker

Hej på er!

Jag börjar tycka det är jobbigt att inte kunna prata med någon i samma eller liknande situation, samtidigt som jag inte har någon lust att skrika ut bland vänner och bekanta att vi försökt bli gravida i tio månader nu. Så jag startar en tråd här så vi kan stötta, hjälpa, inspirera, motivera och vara förstående med varandra, samt förhoppningsvis kunna dela med oss av våra efterlängtade plus.

Vår historia är som följer: två år tillsammans, han är 33, jag är 28. Har försökt i tio månader och under den tiden har jag bara haft ägglossning fyra gånger, så det känns lite hopplöst. Har varit till gyn som sett massa äggblåsor, men får ändå inte hjälp förrän tidigast i februari. Började med rosenrot förra månaden och fick äntligen äl efter tre månader utan, hoppet var större än någonsin då jag tyckte mig se plus dagen före julafton men mensen kom på julaftonsmorgonen. Snacka om käftsmäll.

Är så himla frustrerad och rädd att något är fel, då jag tycker vi prickat äl så precis när jag väl haft. Kanske har jag den senare än jag trott trots tempning.

Berätta om er situation så tar vi hand och kämpar ihop. Kram!

• Svar på tråden En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker
  • Anonym (2årärlänge)
    tesselessan skrev 2019-04-01 13:49:20 följande:

Jag försöker att inte hoppas allt för mycket. Illamåendet jag har denna gång är på en ny nivå. Har varit nära att kräkas flera gånger, all mat smakar skit och mina bröst är ömma. Men jag har varit skengravid innan så jag litar inte på min kropp längre.

Det är hemskt att känna symtom. Har också känt det i ett års tid och det har bara stämt 1 gång. Väldigt nedbrytande::( Så konstigt att kroppen skapar menssymtom man aldrig haft förut..
  • Anonym (2årärlänge)
    Anonym (Tjej) skrev 2019-04-02 13:26:56 följande:

Igår och natten till igår mådde jag såå illa men hade åven sovit dåligt men vet ändå inte helt varför men vågar tyvärr inte hoppas heller då just att mens brukar dyka upp hela tiden gjort de sen vi började försöka. Jag hoppas mens uteblir 5 april men tror inte den gör de.

Allt känns så hopplöst

Håller med, jag tycker det känns hopplöst även om vi plussat en gång (missfall i vecka 8). Allt känns som en bestraffning. Först tar det sjukt länge att bli gravid och sen får man inte ens behålla det. Och sen fortsätter tiden att ticka utan ett nytt plus. Så jävla orättvist medans folk överallt får oplanerade barn och blir gravida på one night stands. Är sånt jävla lidande.
  • lilagrodautanben
    Anonym (2årärlänge) skrev 2019-04-02 22:49:47 följande:

Håller med, jag tycker det känns hopplöst även om vi plussat en gång (missfall i vecka 8). Allt känns som en bestraffning. Först tar det sjukt länge att bli gravid och sen får man inte ens behålla det. Och sen fortsätter tiden att ticka utan ett nytt plus. Så jävla orättvist medans folk överallt får oplanerade barn och blir gravida på one night stands. Är sånt jävla lidande.

Exakt så! 11 missfall här.. och så jävla ledsen. Jag vet att jag borde vara glad för dom barn jag har och det är jag självklart men att hela tiden längta och planera och undra.. nej det är fan smärtsamt..
  • UndrandeSökare
    lilagrodautanben skrev 2019-04-02 22:59:10 följande:

Exakt så! 11 missfall här.. och så jävla ledsen. Jag vet att jag borde vara glad för dom barn jag har och det är jag självklart men att hela tiden längta och planera och undra.. nej det är fan smärtsamt..

Beklagar att du fått ytterligare missfall. Här du mailat Dr D på rätt mailadress nu? Har du fått något svar?
  • lilagrodautanben
    UndrandeSökare skrev 2019-04-03 00:02:46 följande:

Beklagar att du fått ytterligare missfall. Här du mailat Dr D på rätt mailadress nu? Har du fått något svar?

Mailat men inte fått svar :( vet inte varför men skrev definitivt rätt Mailadress..
  • Anonym (2årärlänge)
    UndrandeSökare skrev 2019-04-03 00:02:46 följande:

Vad kollar dom i svensk missfallsutredning?

Hormonhalter, immunförsvar?? Eller varför har inte Sverige hakat på vetenskapen om överaktiva immunförsvar? Måste vara många som går över till donationer och adoptioner istället för att kontakta nån utomlands.
  • tesselessan

Tar nog ett gravtest ikväll/imorgon. Det har ju gått 13 dagar sen sprutan. Vissa säger att man behöver ränta 14 dagar andra säger det räcker med 10.

Detta illamående är så jävla jobbigt. Nu är det på den nivån att alla byxor klämmer jobbigt på magen. Om jag inte är gravid denna gång så ger jag upp. Visar testet negativt kanske kroppen ger upp denna skengraviditet också.

• UndrandeSökare
    lilagrodautanben skrev 2019-04-03 01:52:46 följande:

Mailat men inte fått svar :( vet inte varför men skrev definitivt rätt Mailadress..

Annars ring till Dr Gorgys klinik i London och boka en tid för immunutredning där föreslår jag. Du hittar telnr om du googlar på Dr Gorgy London clinic. Den kliniken kan man ENDAST ringa till, men de svarar iallafall om man ringer en vardag under kontorstid.
  • UndrandeSökare
    tesselessan skrev 2019-04-03 07:53:57 följande:

Tar nog ett gravtest ikväll/imorgon. Det har ju gått 13 dagar sen sprutan. Vissa säger att man behöver ränta 14 dagar andra säger det räcker med 10.

Detta illamående är så jävla jobbigt. Nu är det på den nivån att alla byxor klämmer jobbigt på magen. Om jag inte är gravid denna gång så ger jag upp. Visar testet negativt kanske kroppen ger upp denna skengraviditet också.

Vänta minst 14 dagar efter sprutan. Annars kan man få falskt positivt svar.
  • lilagrodautanben
    Anonym (2årärlänge) skrev 2019-04-03 06:50:08 följande:

Vad kollar dom i svensk missfallsutredning?

Hormonhalter, immunförsvar?? Eller varför har inte Sverige hakat på vetenskapen om överaktiva immunförsvar? Måste vara många som går över till donationer och adoptioner istället för att kontakta nån utomlands.

Hormon men intw immun för det kollade dom på sjukhuset efter sonen föddes. Har en autoimmun sjukdom som gör att jag stöter bort allt från bakterier, virus till foster.. vattnet gick i vecka 20 med storebror :( han klarade sig dock och är idag 6 år gammal :)
Svar på tråden En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker