• Desire223

En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker

Hej på er!

Jag börjar tycka det är jobbigt att inte kunna prata med någon i samma eller liknande situation, samtidigt som jag inte har någon lust att skrika ut bland vänner och bekanta att vi försökt bli gravida i tio månader nu. Så jag startar en tråd här så vi kan stötta, hjälpa, inspirera, motivera och vara förstående med varandra, samt förhoppningsvis kunna dela med oss av våra efterlängtade plus.

Vår historia är som följer: två år tillsammans, han är 33, jag är 28. Har försökt i tio månader och under den tiden har jag bara haft ägglossning fyra gånger, så det känns lite hopplöst. Har varit till gyn som sett massa äggblåsor, men får ändå inte hjälp förrän tidigast i februari. Började med rosenrot förra månaden och fick äntligen äl efter tre månader utan, hoppet var större än någonsin då jag tyckte mig se plus dagen före julafton men mensen kom på julaftonsmorgonen. Snacka om käftsmäll.

Är så himla frustrerad och rädd att något är fel, då jag tycker vi prickat äl så precis när jag väl haft. Kanske har jag den senare än jag trott trots tempning.

Berätta om er situation så tar vi hand och kämpar ihop. Kram!

• Svar på tråden En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker
  • Anonym (anonym)
    Anonym (2årärlänge) skrev 2019-03-23 17:13:59 följande:

Bra att folk kommer igång med alla möjliga behandlingar och utredningar. Till slut får man bara nog av att låta naturen ha sin (grymma, menlösa gång).

Vi väntar på första besöket hos ivf, vilket mest troligt blir i slutet på april eller maj. Blir lite tight innan sommarstängt, säkert max 1 behandling. Väntar nu på första läkarbedömningen av ärendet. Är så evinnerligt trött att få livet förstört av den här skiten medans man bara ska titta på när alla andra får "allt".

Man försöker tänka bort det men som ett av alla andra exempel...har ni sett TV3s tablå ikväll??

18.30 Föräldraskap

19.00 På smällen

21.45 Bridget Jones' baby

Helt jävla omöjligt att leva ett neutralt liv parallellt med denna kamp, allt är som ett slag i magen hela tiden! På jobbet, på TV, till och med bartendern var höggravid sist jag var ute och tog ett glas vin! Sjukt.

Ja, titta där, tv3s programplanerare har lyckats med 3 i rad på samma tema en lördagkväll... !

Fast strunta du i 3an och titta på kanal 1 istället, där visar de "Tror du jag ljuger ?"med Bosse Bildoktorn och Måns Möller. Eller titta på kanal 5 där visas Tolkiens Sagan om de 2 tornen ikväll. Annars visas det sport på Tv2 och naturfilmer på Kunskapskanalen. Så det finns andra alternativ om du vill.

Annars har du Netflix så hittar du säkert många andra bra filmer att välja på. Senaste Johnny Englishfilmen finns ju ute på dvd nu, den kanske är rolig? Jag hoppas du hittar någon annan bra film att se på lördagkväll. Ta hand om dig !
  • Anonym (2årärlänge)
    Anonym (anonym) skrev 2019-03-23 17:37:41 följande:

Ja, titta där, tv3s programplanerare har lyckats med 3 i rad på samma tema en lördagkväll... !

Fast strunta du i 3an och titta på kanal 1 istället, där visar de "Tror du jag ljuger ?"med Bosse Bildoktorn och Måns Möller. Eller titta på kanal 5 där visas Tolkiens Sagan om de 2 tornen ikväll. Annars visas det sport på Tv2 och naturfilmer på Kunskapskanalen. Så det finns andra alternativ om du vill.

Annars har du Netflix så hittar du säkert många andra bra filmer att välja på. Senaste Johnny Englishfilmen finns ju ute på dvd nu, den kanske är rolig? Jag hoppas du hittar någon annan bra film att se på lördagkväll. Ta hand om dig !

Jo såklart hittar jag nåt annat att se. Men det är ju själva fenomenet som blir som ett skämt. Vore ju skönt att ens kunna scrolla genom tv.nu utan att få det tryckt i ansiktet att jag varken har barn eller lyckats bli gravid. Ett neutralt tema för många men väldigt sårande och påminnande grej för oss som har det tufft. Usch.
  • Anonym (2årärlänge)
    lilagrodautanben skrev 2019-03-23 19:17:01 följande:

Någon? :(

Alltså det är svårt att se på bilderna. 2 streck betyder väl alltid positivt? Ta ett digitalt CB istället eller vänta till bim så lär du ha ett tydligt resultat.
  • lilagrodautanben
    Anonym (2årärlänge) skrev 2019-03-23 19:26:41 följande:

Alltså det är svårt att se på bilderna. 2 streck betyder väl alltid positivt? Ta ett digitalt CB istället eller vänta till bim så lär du ha ett tydligt resultat.

Ja jo men jag är ivrig..
  • UndrandeSökare
    lilagrodautanben skrev 2019-03-23 19:17:01 följande:

Någon? :(

Har du kontaktat Dr D nu som du sa att du skulle göra efter ditt 10e missfall nyligen?
  • lilagrodautanben
    UndrandeSökare skrev 2019-03-23 21:12:19 följande:

Har du kontaktat Dr D nu som du sa att du skulle göra efter ditt 10e missfall nyligen?

Skrev ett Mail men inte fått svar än. Ska skriva ett nytt om några dagar. Skrev bara för 4 dagar sedan och har sen dess haft magsjuka i hela familjen
  • UndrandeSökare
    lilagrodautanben skrev 2019-03-23 21:35:35 följande:

Skrev ett Mail men inte fått svar än. Ska skriva ett nytt om några dagar. Skrev bara för 4 dagar sedan och har sen dess haft magsjuka i hela familjen

Använde du rätt mailadress? Denna är den rätta sweden.lifeclinic@gmail.com
Svar på tråden En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker