• Längtansblåblomma

Försöker bli gravid med 1a barnet

Hej!

Jag är 29 år och är mitt i bebisverkstan för att lyckas bli gravid med första barnet. Har försökt några månader utan minsta plus på stickan... Vore kul att dela denna resa med några som är i samma situation. Är du en av dem? :)

• Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet
  • DoriaP
    Ereya skrev 2018-11-04 00:09:29 följande:

Ingen mens och inget plus, är sjukt blödig och vill lipa för allt. Bra som dåligt. Konstant mensvärk. Fattar INGENTING. Ringer bm på måndag för jag orkar inte må såhär konstigt dåligt utan att veta vad det beror på. Jag fattar ju att jag typ inte är gravid men vad är det då? Låghormonare? Cysta? Utomkveds? MA? Haha alltså usch nej det är inte roligt. Bim +4(ja 5 nu)

Men huvva. Hoppas de kan ge dig svar iallafall. Skulle bli tokig av allt det där. Kram på dig.
  • DoriaP
    Mimmisen1991 skrev 2018-11-04 11:17:13 följande:

Efter spöksträck på 2 tester så fick jag mens igår.. känns så tråkigt även om jag verkligen visste att jag inte var gravid.

Man blir ändå besviken för man hoppas ju ändå in i det sista. Kram.
  • Längtansblåblomma
    Mimmisen1991 skrev 2018-11-04 11:17:13 följande:

Efter spöksträck på 2 tester så fick jag mens igår.. känns så tråkigt även om jag verkligen visste att jag inte var gravid.

Åh vad tråkigt det är när hoppet bara rycks ifrån en och mensen lyser med sin ovälkomna närvaro :(:( styrka, kram och bättre lycka nästa gång! Hoppas att det är ett guldägg som släpper då <3
  • Längtansblåblomma
    Honsomlängtar skrev 2018-11-04 10:12:31 följande:

Hej är 27 år och min sambo desamma, vi försöker få vårat första barn och försökt sen i augusti, vet att de kan ta upp till 1 år innan man får ett plus men ändå blir man så ledsen varje gång mensen kommer, ska ha ägglossning nångång nu veckan som kommer, hade sjukt trådiga ägglossningflytningar igår men kan ju ta några dagar för den att komma.

Välkommen:) jo, jag vet, visst är det frustrerande att inte veta när det är ens tur att få detdär efterlängtade pluset på stickan.. Själv har vi försökt sen maj utan minsta antydan till plus.. Längtan blir ju inte precis mindre efter varje gång :/ men en vacker dag är det säkert vår tur!
  • Mimmisen1991
    Längtansblåblomma skrev 2018-11-04 12:31:14 följande:

Åh vad tråkigt det är när hoppet bara rycks ifrån en och mensen lyser med sin ovälkomna närvaro :(:( styrka, kram och bättre lycka nästa gång! Hoppas att det är ett guldägg som släpper då <3

Ja visst är det, går inte beskriva känslan när man går och längtar och längtar, tack, hoppas man kanske får fira jul med med liten liten i magen, än finns det hopp <3.
  • TrueLove12

Tempen är låg för de mesta vart uppe sen nere så vet inte om äl ens varit ännu men vill inte vänta längre börjar bli fruktansvärt jobbigt för ja gör allt detta utan att någon ska vet om de släkt m.m

• Honsomlängtar

Hoppas så på att få plussa denna månad.

Ska utomlands den veckan jag ska få mensen så kan bli en trevlig överraskning. Samtidigt vet jag att detta kanske kommer ta tid men vill verkligen få mitt första barn : (

• Felicia3
    Honsomlängtar skrev 2018-11-04 17:52:53 följande:

Hoppas så på att få plussa denna månad.

Ska utomlands den veckan jag ska få mensen så kan bli en trevlig överraskning. Samtidigt vet jag att detta kanske kommer ta tid men vill verkligen få mitt första barn : (

Håller tummarna för dig. ?? Vore ju skönt o slippa mens på semester samt få det där efterlängtade plusset.

Jag har BIM på tisdag 6/11och håller på o bli galen av funderingar.Dessutom begravning den 9/11 så om mensen kommer allt bara kännas piss.

Haft lite hugg inuti slidan idag så mensen kommer säkert ändå.
  • Honsomlängtar
    Felicia3 skrev 2018-11-04 18:01:38 följande:

Håller tummarna för dig. ?? Vore ju skönt o slippa mens på semester samt få det där efterlängtade plusset.

Jag har BIM på tisdag 6/11och håller på o bli galen av funderingar.Dessutom begravning den 9/11 så om mensen kommer allt bara kännas piss.

Haft lite hugg inuti slidan idag så mensen kommer säkert ändå.

Alltid när man vill som mest som man känner precis alla symptomer. : ( aldrig känt symptomer innan utan alla gånger innan mensen sen man börja så känner man efter precis allt, håller tummarna för dig verkligen
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet