• Längtansblåblomma

Försöker bli gravid med 1a barnet

Hej!

Jag är 29 år och är mitt i bebisverkstan för att lyckas bli gravid med första barnet. Har försökt några månader utan minsta plus på stickan... Vore kul att dela denna resa med några som är i samma situation. Är du en av dem? :)

• Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet
  • Ereya

Hej tjejer, jag har läst alla era inlägg men inte orkat kommentera då jag vid förra mensen bestämde mig för att inte bry mig om ägglossning, mätning eller symptom den här månaden. Oh well det gick ju sådär. Här sitter jag på BIM+2, finnig, trött, sur och grinig (PMS) och plussar inte. Iaf inget vanligt plus, det blir plus efter typ tio timmar på testet haha. Trodde jag fick mens i morse så jag satte in en tampong men det var bara ljusbruna flytningar som nu helt har slutat.

Fattar ingenting för jag vaknar alltid med mens och riktigt rött blod och massor av värk. Har ingenting av det nu. Molar ingenting. Fattar ingenting.

• sandaler88
    Mimmisen1991 skrev 2018-11-01 07:31:24 följande:
    Är jag helt galen eller kan man skymta något på detta testet?
    Jag tycker mig kunna se ett streck där :) om jag var du hade jag köpt CB där det står gravid eller ej!
  • sandaler88
    Ereya skrev 2018-11-01 12:12:24 följande:

Hej tjejer, jag har läst alla era inlägg men inte orkat kommentera då jag vid förra mensen bestämde mig för att inte bry mig om ägglossning, mätning eller symptom den här månaden. Oh well det gick ju sådär. Här sitter jag på BIM+2, finnig, trött, sur och grinig (PMS) och plussar inte. Iaf inget vanligt plus, det blir plus efter typ tio timmar på testet haha. Trodde jag fick mens i morse så jag satte in en tampong men det var bara ljusbruna flytningar som nu helt har slutat.

Fattar ingenting för jag vaknar alltid med mens och riktigt rött blod och massor av värk. Har ingenting av det nu. Molar ingenting. Fattar ingenting.

Jadu, man trillar dit så lätt.. Sen sitter man där och testar.
    jag skulle ta ett sånt test där det står gravid eller ej..
    Jag kan iaf säga att mina gravtest aldrig fått ett till streck efter lång tid. Utan de har blivit ännu tydligare helt vitt.. men sen säger de att man inte ska tyda streck efter en viss tid. MEN jag har svårt att tro att det skulle bli ett streck efter 10 timmar om det nu absolut inte är någon graviditet. Men om sagt enbart min personliga tankar. 
  • Ereya
    sandaler88 skrev 2018-11-01 13:46:59 följande:

Jadu, man trillar dit så lätt.. Sen sitter man där och testar.

jag skulle ta ett sånt test där det står gravid eller ej..

Jag kan iaf säga att mina gravtest aldrig fått ett till streck efter lång tid. Utan de har blivit ännu tydligare helt vitt.. men sen säger de att man inte ska tyda streck efter en viss tid. MEN jag har svårt att tro att det skulle bli ett streck efter 10 timmar om det nu absolut inte är någon graviditet. Men om sagt enbart min personliga tankar. 

Ja visst är det så! Började fundera när jag började kissa så mycket och hade massor av flytningar. Och ojämnt humör. Nu molar det lite. Tog ett test i morse med en svag skugga på likt det ovan men tror inte mitt betydde plus iaf.... Blä. Du då, plus snart?!
  • Längtansblåblomma
    Mimmisen1991 skrev 2018-11-01 07:31:24 följande:

Är jag helt galen eller kan man skymta något på detta testet?

Hmm.. Tycker ofta de där testen är svåra att tyda,.. Men testa igen om några dagar eller köp ett digitalt så kanske det blir mer klarhet i det hela. Håller mina tummar:)
  • sandaler88
    Ereya skrev 2018-11-01 13:51:03 följande:
    Ja visst är det så! Började fundera när jag började kissa så mycket och hade massor av flytningar. Och ojämnt humör. Nu molar det lite. Tog ett test i morse med en svag skugga på likt det ovan men tror inte mitt betydde plus iaf.... Blä. Du då, plus snart?!
    Jag har bestämt mig för att inte ha några gravtest hemma alls nu, man blir knäpp tillslut. Så får jag åka och köpa den månaden när mensen verkligen är sen istället.
    Okej, som jag har förstått det så ser man ett plus oavsett om det är svagt så ska det betyda att det är positiv. håller tummarna att du får stakare utslag om några dagar.
    Ja såklart. jag hoppas på plus. men orkar inte bygga upp massa förväntningar. Jag ska ha ägglossning nu i dagarna så får se mot slutet av månaden. 
  • Ereya
    sandaler88 skrev 2018-11-01 14:34:55 följande:

Jag har bestämt mig för att inte ha några gravtest hemma alls nu, man blir knäpp tillslut. Så får jag åka och köpa den månaden när mensen verkligen är sen istället.

Okej, som jag har förstått det så ser man ett plus oavsett om det är svagt så ska det betyda att det är positiv. håller tummarna att du får stakare utslag om några dagar.

Ja såklart. jag hoppas på plus. men orkar inte bygga upp massa förväntningar. Jag ska ha ägglossning nu i dagarna så får se mot slutet av månaden. 

Ja usch du har rätt, har man test hemma så slösar man massor i onödan. Bättre vänta in mensen hur svårt det än är... Sitta på händerna och allt det där. Jag har ingen aning om jag är gravid eller inte. Tror inte det. Känns inte som det. Saknar den där vetskapen att jo, klart jag är det. Varit gravid förut nämligen, fem år sen, och då visste jag långt innan testet kunde göras...

Heja, mys på och bara var med varandra. Tror det är det bästa. Bara ha sex för att ha sex liksom. Om det inte tagit sig nu kommer jag att köra dubbel dos rosenrot nästa månad.
  • DoriaP

Försöker också bli gravid med första och jag känner igen mig i så många historier om väntan och räknande på dagar osv.

Första gången jag varit sen med mensen på galet länge och då fick man ju såklart upp hoppet, men idag har jag alla symtom på att den ska komma även om den inte riktigt verkar vilja komma igång. Bara extremt sparsamt med mörkt blod. Någon som har samma?? För detta har jag aldrig varit med om.

Kram till er alla som kämpar på !!

• DoriaP
    Ereya skrev 2018-11-01 12:12:24 följande:

Precis så har jag också just nu !! Vad är det som pågår egentligen??

Stor kram till dig !!
  • DoriaP
    Längtansblåblomma skrev 2018-10-15 17:51:34 följande:
    Beklagar verkligen missfallet då haft, måste varit kämpigt för dig/er<3

Spännande att du nämner munkpeppar! Jag beställde nämligen precis hem en burk.. Har läst så många solskenshistoria om det så kunde inte låta bli att klicka på"köp"..

Jag har bim nu på torsdag, så ja... Det kanske förklarar mitt hopp om att det blev nåt denna ggn heller...
    Hej !! Vad ska munkpeppar egentligen vara bra för. Har precis köpt mig en burk BDG och hade tänkt äta det en sväng för att se om det blir någon skillnad. Munkpeppar har jag dock aldrig hört talas om men blev ju såklart nyfiken nu.
    Kram.
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet