• Längtansblåblomma

Försöker bli gravid med 1a barnet

Hej!

Jag är 29 år och är mitt i bebisverkstan för att lyckas bli gravid med första barnet. Har försökt några månader utan minsta plus på stickan... Vore kul att dela denna resa med några som är i samma situation. Är du en av dem? :)

• Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet
  • Längtansblåblomma
    oshark skrev 2018-10-28 21:21:42 följande:

Tack! Jag kunde inte hålla mig utan testade idag igen och då kom ett tydligt starkare streck redan efter 2-3 minuter, så nu känner jag mig säker! Även om jag visste redan innan då jag aldrig haft liknande symtom förut. Jag kände redan 3-4 dagar efter ägglossning att jag började få "mensvärk" så misstänkte redan då...

Åh vad kul, grattis!!!

[/quote]

Grattis!!! :)
  • sandaler88
    Längtansblåblomma skrev 2018-10-27 12:14:02 följande:
    Jo, man tycker ju det :/....

Jag har precis börjat med apiforce(bidrottningsgelé) och e vitamin(vetegroddsolja) vilket ska vara gynnsamt för fertiliteten. Det är ju ingen garanti att detta på nåt vis skulle funka, men känner att jag på nåt vis vill kunna försöka påverka lite iaf. Har dock redan märkt att jag fått mer "fertilt sekret" tidigare än vanligt vilket ju knappast kan skada iaf. Men skulle det vara hans simmare det är fel på så kvittar det ju vad man gör själv... Men vi får se..

Håller med dig om att det känns lite läskigt att "experimentera" med kroppen när cykeln är stabil från början, men har tröttnat på att det inte händer ett jäkla skit.

Hur länge har ni försökt?
    Jag har också funderar på det där med bidrottninggele...
    Jag har inget fertilt sekret alls.. känt efter några månader nu.. men känner ingenting... Möjligtvis att det är lite vattningare kring ÄL.. men tycker fortfarande att det är lite för tjockt och vitt.....
    Kan absolut inte bygga några broar...Så jag testar faktiskt med Bisolvon denna månad.. Får se om det hjälper...
    jag vill försöka undvika att experimentera för mycket, men man blir desperat..
    Vi har sammanlagt försökt 1 år till nyår..
    men då har jag blivit gravid en gång... i februari.. men som slutade i missfall i vecka 18...:( så några månader där i mitten räknas väl inte... men nu om 11 dagar hade vi BF...... det enda jag ville var att bli gravid igen... men är kört.. har ägglossning om 14 dagar istället :( 

hur länge har ni försökt? 
  • oshark
    Längtansblåblomma skrev 2018-10-30 06:50:46 följande:

Åh vad kul, grattis!!!

Grattis!!! :)[/quote]

Haha vad roligt det har blivit med citeringarna här. Vull bara förtydliga att jag inte är gravid, det är halva Linkan92:s meddelande som hamnat utanför citeringen i mitt inlägg
  • Mimmisen1991

Jag har BIM 5/11 och imorse tog jag ett CB tidigt test, visade ingenting. Blev så ledsen att jag knappt ville gå till jobbet. Har känt mig precis som vanligt så jag var förberedd på att det skulle vara blankt, ändå blir jag så ledsen..

• oshark
    Mimmisen1991 skrev 2018-10-30 11:05:32 följande:

Jag har BIM 5/11 och imorse tog jag ett CB tidigt test, visade ingenting. Blev så ledsen att jag knappt ville gå till jobbet. Har känt mig precis som vanligt så jag var förberedd på att det skulle vara blankt, ändå blir jag så ledsen..

Nör hade du ÄL? Idag är ju väldigt tidigt att testa om du har BIM på måndag. Ägget kanske inte ens fått en chans att fästa, ännu mindre producera tillräckligt med hcg
  • Mimmisen1991
    oshark skrev 2018-10-30 11:11:39 följande:

Nör hade du ÄL? Idag är ju väldigt tidigt att testa om du har BIM på måndag. Ägget kanske inte ens fått en chans att fästa, ännu mindre producera tillräckligt med hcg

Jag hade ägglossning 19/11, är 6 dagar innan BIM och enligt testet är det tidigast 6 dagar innan BIM man kan testa. Vet att det såklart kanske inte stämmer, önskar verkligen att jag kunde hålla emot och inte testa hela tiden men jag blir typ manisk!
  • oshark
    Mimmisen1991 skrev 2018-10-30 11:43:18 följande:

Jag hade ägglossning 19/11, är 6 dagar innan BIM och enligt testet är det tidigast 6 dagar innan BIM man kan testa. Vet att det såklart kanske inte stämmer, önskar verkligen att jag kunde hålla emot och inte testa hela tiden men jag blir typ manisk!

Jo jag vet, men det var därför jag frågade om ÄL för testen räknar utifrån en "normal" lutealfas på 14 dagar, så hade du haft en kortare hade det varit ganska o-troligt att få ett resultat. Men nu hade du ju inte det. Däremot är det ändå väldigt vanligt att inte plussa så tidigt. Ägget fäster i genomsnitt runt ÄL+7-10 oxh sen dubblas hcg:et varannan dag. Så ge det några dagar till - även om det är svårt!!
  • Mimmisen1991
    oshark skrev 2018-10-30 11:58:29 följande:

Jo jag vet, men det var därför jag frågade om ÄL för testen räknar utifrån en "normal" lutealfas på 14 dagar, så hade du haft en kortare hade det varit ganska o-troligt att få ett resultat. Men nu hade du ju inte det. Däremot är det ändå väldigt vanligt att inte plussa så tidigt. Ägget fäster i genomsnitt runt ÄL+7-10 oxh sen dubblas hcg:et varannan dag. Så ge det några dagar till - även om det är svårt!!

Tack, jag har inte riktigt koll på sånt där än, då kanske det finns lite hopp iallafall.. ska inte ta fler tester försen efter BIM!
  • oshark
    Mimmisen1991 skrev 2018-10-30 12:35:52 följande:

Tack, jag har inte riktigt koll på sånt där än, då kanske det finns lite hopp iallafall.. ska inte ta fler tester försen efter BIM!

Finns alltid hopp tills mensen kommer (på gott och ont)!

Jag t.ex. har troligtvis en kortare lutealfas än 14 dagar (den senaste var 10 men tror inte jag är helt återställd från p-piller än). Så om jag skulle tagit ett test 6 dagar innan BIM skulle det varit ÄL+4 typ. Då är det ju knappt ens möjligt att ägget fäst (har hört olika om det, vissa säger ÄL+3 andra ÄL+5)

Hoppas det inte blir nån mens i helgen då och att du får ett plus nösta vecka!
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet