• Längtansblåblomma

Försöker bli gravid med 1a barnet

Hej!

Jag är 29 år och är mitt i bebisverkstan för att lyckas bli gravid med första barnet. Har försökt några månader utan minsta plus på stickan... Vore kul att dela denna resa med några som är i samma situation. Är du en av dem? :)

• Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet
  • sandaler88
    Mimmisen1991 skrev 2018-10-30 11:05:32 följande:

Jag har BIM 5/11 och imorse tog jag ett CB tidigt test, visade ingenting. Blev så ledsen att jag knappt ville gå till jobbet. Har känt mig precis som vanligt så jag var förberedd på att det skulle vara blankt, ändå blir jag så ledsen..

Gud vad jag känner igen mig.... Jag började testa redan 4 dagar efter Ägglossning.. Visste att det skulle vara negativt varje dag.. men blev så ledsen varje dag... och när mensen kom (fast jag redan visste att jag inte var gravid) blev en katastrof.. var på jobbet dessutom.. :( 

Varför ska man utsätta sig för all denna plåga? Har gjort slut på alla min gravtest och ska verkligen hålla mig för att testa, så länge min mens inte är sen minst 2 dagar.....
  • Mimmisen1991
    sandaler88 skrev 2018-10-30 15:29:16 följande:

Gud vad jag känner igen mig.... Jag började testa redan 4 dagar efter Ägglossning.. Visste att det skulle vara negativt varje dag.. men blev så ledsen varje dag... och när mensen kom (fast jag redan visste att jag inte var gravid) blev en katastrof.. var på jobbet dessutom.. :( 

Varför ska man utsätta sig för all denna plåga? Har gjort slut på alla min gravtest och ska verkligen hålla mig för att testa, så länge min mens inte är sen minst 2 dagar.....

Jag gör precis likadant, förstår inte varför jag gör såhär mot mig själv! Jag har köpt så mycket tester nu så att jag skäms! Jag ska också hålla stenhårt på att inte testa försen 2 dagar efter BIM framöver, jag blir bara ledsen och stressad av att hålla på såhär
  • sandaler88
    Mimmisen1991 skrev 2018-10-30 18:19:26 följande:

Jag gör precis likadant, förstår inte varför jag gör såhär mot mig själv! Jag har köpt så mycket tester nu så att jag skäms! Jag ska också hålla stenhårt på att inte testa försen 2 dagar efter BIM framöver, jag blir bara ledsen och stressad av att hålla på såhär

Nej inte jag heller.. det är såååån fruktansvärd väntan alltså :/

Ja, vet ju att det är lätt att säga nu, men sen går man där på nålar mellan äl & bim.. så köper man dyra tester istället.. men jag vrider mig ut & in med allt det här...,
  • Längtansblåblomma
    oshark skrev 2018-10-30 10:35:52 följande:

Grattis!!! :)

Haha vad roligt det har blivit med citeringarna här. Vull bara förtydliga att jag inte är gravid, det är halva Linkan92:s meddelande som hamnat utanför citeringen i mitt inlägg

[/quote]

Haha, ja det blir lite tokigt ibland, men tack för infon:)
  • Myran1979

Jag känner så igen mig själv i test hysterin! Klickade hem tester på Apotea för över 1000 sek och budades vem kvällen efter, helt gratis! Otroligt smidigt!

• Längtansblåblomma
    sandaler88 skrev 2018-10-30 10:31:21 följande:

Jag har också funderar på det där med bidrottninggele...

Jag har inget fertilt sekret alls.. känt efter några månader nu.. men känner ingenting... Möjligtvis att det är lite vattningare kring ÄL.. men tycker fortfarande att det är lite för tjockt och vitt.....

Kan absolut inte bygga några broar...Så jag testar faktiskt med Bisolvon denna månad.. Får se om det hjälper...

jag vill försöka undvika att experimentera för mycket, men man blir desperat..

Vi har sammanlagt försökt 1 år till nyår..

men då har jag blivit gravid en gång... i februari.. men som slutade i missfall i vecka 18...:( så några månader där i mitten räknas väl inte... men nu om 11 dagar hade vi BF...... det enda jag ville var att bli gravid igen... men är kört.. har ägglossning om 14 dagar istället :( 

hur länge har ni försökt? 

Hmm, vad konstigt.. Men du är säker på att du får ägglossning varje månad?

Förstår att det måste vara känsliga tider för dig och din partner nu, beklagar verkligen missfallet:(

Vi är inne på vår 7:e månad nu.. Kunde aldrig ana att det skulle ta såhär lång tid(!!) och stundvis känns det som att det aldrig någonsin kommer att komma något plus på stickan och att få bilda en familj med min man. Det hade ju varit så kul att få börja det nya året med en liten i magen...!!

Hittills har jag bara ätit bdg i någon vecka, det jag märkt hittills är som sagt sekretet och att äl verkade infalla lite tidigare, så blir ju spännande att se när bim infaller nu.

Har också läst endel om bisolvon, du får gärna säga till om du märker någon skillnad :)
  • sandaler88
    Längtansblåblomma skrev 2018-10-31 07:05:41 följande:
    Hmm, vad konstigt.. Men du är säker på att du får ägglossning varje månad?

Förstår att det måste vara känsliga tider för dig och din partner nu, beklagar verkligen missfallet:(

Vi är inne på vår 7:e månad nu.. Kunde aldrig ana att det skulle ta såhär lång tid(!!) och stundvis känns det som att det aldrig någonsin kommer att komma något plus på stickan och att få bilda en familj med min man. Det hade ju varit så kul att få börja det nya året med en liten i magen...!!

Hittills har jag bara ätit bdg i någon vecka, det jag märkt hittills är som sagt sekretet och att äl verkade infalla lite tidigare, så blir ju spännande att se när bim infaller nu.

Har också läst endel om bisolvon, du får gärna säga till om du märker någon skillnad :)

Nja, inte med säkerhet kan jag inte säga att jag har ägglossning. 

men jag tar äl-testar varje månad och får stegring och sedan positivt i två dagar.. Har alltid kört med CB med dubbelhormonindikator. men tydligen är det ingen garanti för ägglossning?

Ja, verkligen.. känns tung varje morgon vi kliver upp...Samma här. Skulle så gärna vilja fira nyåret gravid...!!! Men som sagt börjar ge upp....
    Hm kanske ska prova med bdg... är det för sent att börja med bdg nu 3 dagar sedan mensen slutade?
    med bisolvonet har jag inte märkt någonting alls..

• Längtansblåblomma
    sandaler88 skrev 2018-10-31 08:15:06 följande:

Nja, inte med säkerhet kan jag inte säga att jag har ägglossning. 

men jag tar äl-testar varje månad och får stegring och sedan positivt i två dagar.. Har alltid kört med CB med dubbelhormonindikator. men tydligen är det ingen garanti för ägglossning?

Ja, verkligen.. känns tung varje morgon vi kliver upp...Samma här. Skulle så gärna vilja fira nyåret gravid...!!! Men som sagt börjar ge upp....

Hm kanske ska prova med bdg... är det för sent att börja med bdg nu 3 dagar sedan mensen slutade?

med bisolvonet har jag inte märkt någonting alls..

Okej, ja men det var ju bra att testerna ger utslag iaf då, trots att du inte kan "bygga broar".

Jag kör också på clearblue tester då jag tycker att de är enklast att tyda, men verkar som att min stegring går snabbt, så oftast får jag bara fast smiley en dag, så det gäller ju att inte missa!

Jag började med mina kapslar typ 4 dagar efter mensens första dag, tänker att ju snabbare desto bättre, dock är det ju inte säkert att jag ätit de länge nog då för att få bästa effekt, men skadar ju inte att testa tänker jag:)

Ja, tänk ett nyår med en liten skatt i magen, vilken dröm det vore<3
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet