• Längtansblåblomma

Försöker bli gravid med 1a barnet

Hej!

Jag är 29 år och är mitt i bebisverkstan för att lyckas bli gravid med första barnet. Har försökt några månader utan minsta plus på stickan... Vore kul att dela denna resa med några som är i samma situation. Är du en av dem? :)

• Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet
  • sandaler88
    Ereya skrev 2018-11-01 14:41:40 följande:
    Ja usch du har rätt, har man test hemma så slösar man massor i onödan. Bättre vänta in mensen hur svårt det än är... Sitta på händerna och allt det där. Jag har ingen aning om jag är gravid eller inte. Tror inte det. Känns inte som det. Saknar den där vetskapen att jo, klart jag är det. Varit gravid förut nämligen, fem år sen, och då visste jag långt innan testet kunde göras...

Heja, mys på och bara var med varandra. Tror det är det bästa. Bara ha sex för att ha sex liksom. Om det inte tagit sig nu kommer jag att köra dubbel dos rosenrot nästa månad.
    När har du BIM? ne man ska nog spara dom pengarna på alla tester istället. 
    ja tack och lov är sexlivet inget problem för oss än.. visst vissa kvällar kan det kännas påtvingat till en början men det glöms ganska snart bort :) 
  • DoriaP
    chouette skrev 2018-10-19 13:57:58 följande:
    Håller tummarna för dig! Hjärta Hur länge har ni försökt?
    Personligen är jag nästan förvånad över hur småbesatt jag har blivit av detta bara den senaste tiden. Vi har ju bara försökt på riktigt en gång tidigare, och jag tror nog att jag omedvetet tänkte att det skulle gå på första försöket. Ligga oskyddat precis på ÄL, vad kan gå fel liksom? Lite så. Och sen när mensen kom så kändes det som världens antiklimax. Förstår nu hur jobbigt det måste vara att försöka igen och igen. Tiden mellan ÄL och BIM går ju så jääävla långsamt.
    Haha känner så igen mig !!
    Sen kan jag tycka det är lite fascinerande hur många oplanerade bebisar det födds, när vi planerare inte lyckas =).
  • Ereya
    DoriaP skrev 2018-11-01 14:54:36 följande:
    Precis så har jag också just nu !! Vad är det som pågår egentligen??

Stor kram till dig !!
    Wow, skönt att man inte är ensam. Vad tror du, vad är din magkänsla? Jag har alla symptom utom molvärk och vetskapen. Förra gången hade jag också alla symptom MEN mensvärk och vetskapen haha. Så jag är nog inte det, men var sjutton är mensen? 
  • Ereya
    sandaler88 skrev 2018-11-01 15:15:55 följande:
    När har du BIM? ne man ska nog spara dom pengarna på alla tester istället. 
    ja tack och lov är sexlivet inget problem för oss än.. visst vissa kvällar kan det kännas påtvingat till en början men det glöms ganska snart bort :) 
    Ja jag ska försöka glömma bort att jag har test här hemma och invänta mensen istället. Skönt att höra, det är de bästa förutsättningarna tycker jag. 

Jag hade BIM i förrgår, haha. Inget plus än så antagligen är jag inte gravid, det är bara kroppen som bestämt sig för att hoppa över allt den här månaden. Trick or treat liksom, och den valde trick. Haha åh.
  • DoriaP
    Ereya skrev 2018-11-01 16:54:04 följande:
    Wow, skönt att man inte är ensam. Vad tror du, vad är din magkänsla? Jag har alla symptom utom molvärk och vetskapen. Förra gången hade jag också alla symptom MEN mensvärk och vetskapen haha. Så jag är nog inte det, men var sjutton är mensen? 
    Jag tror att kroppen retas med mig och ville få mig att hoppas i några dagar, men jag tror att mensen är här på riktigt vilken sekund som helst tyvärr.

• cassandra92

Nu har jag köpt progestrerall och bvitamin och concieve plus. JAPP jag har blivit galen och går all in... HAHA men men, någon av cyklarna kan man väl få vara det???? Nån som använder progesteronkräm?

• oshark

Varför blir man så himla besatt?

Jag VET att om mensen kommer idag så jommer den inatt. Den kommet alltid på natten. Jag VET också att det kan vara så att min lutealfas 'återhämtat' sig lite mer från pillerstoppet och blir några dagar längre = senare BIM. Jag känner mig inte det minsta gravid.

Men ändå går jag på nålar varje gång jag går på toaletten ifall den där nedrans mensen dka ha kommit ändå.

• cassandra92
    oshark skrev 2018-11-01 19:18:41 följande:

Jag VET att om mensen kommer idag så jommer den inatt. Den kommet alltid på natten. Jag VET också att det kan vara så att min lutealfas 'återhämtat' sig lite mer från pillerstoppet och blir några dagar längre = senare BIM. Jag känner mig inte det minsta gravid.

Men ändå går jag på nålar varje gång jag går på toaletten ifall den där nedrans mensen dka ha kommit ändå.

Jag känner igen mig så mycket. Och det är ju inte konstigt, man vill ju verkligen :D Håller ALLA tummarna för dig! <3 
  • cassandra92
    oshark skrev 2018-11-01 19:18:41 följande:

Jag känner igen mig så mycket. Och det är ju inte konstigt, man vill ju verkligen :D Håller ALLA tummarna för dig! <3 
  • oshark
    cassandra92 skrev 2018-11-01 19:28:28 följande:

Tack! Kommer in och uppdaterar här om det händer nåt annara försöker jag nog hålla mig borta i helgen
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet