piffan87 skrev 2018-11-06 22:06:50 följande:
Hej! Hoppar gärna med här. Jag är 31 år gammal och slutade med min p-ring i maj/juni. Första månaderna hade jag ingen koll på ägglossning och allt var de innebär men började med clearblues ägglossningstester i september när jag aldrig fick ett plus. Trodde ju att det skulle gå på några månader och nu är jag inne på försök nr 7. Nu har jag istället blivit knäpp och inhandlat basaltermometer för att kunna tempa med natural cycles, progesteronkräm då jag har något korta lutealfaser och äter rosenrot fram till ÄL. Jag börja ju undra om jag tappat de helt eller om det kanske bara inte går att bli gravid?? Varför ska de vara så svårt? Jag längtar så otroligt och kan inte bli mer redo!
Tack för att man får skriva av sig här.. är så svårt att prata om i vardagen.
Känner med dig till 110%!
Jag är 29 år, har inte haft något preventivmedel (förutom kondom, ibland) på många år.. En stabil cykel med ÄL och temp höjningar varje månad.. Är inne på 7:e försöket nu och det känns typ hopplöst.. Känns som att det aldrig verkar bli ens tur.. Denna månaden började jag med apiforce och e-vitamin, och händer inget snart ska vi göra en utredning.. Tänk att det skulle vara såhär svårt att bli på smällen..?! Suck...