ElissaLevin skrev 2018-10-21 07:39:00 följande:
Haha ja. O min man bara, ? du kan inte veta om de är mens som är på väg , tänk om det är gravid symptom? , Men jag har ju haft samma känsla varje månad innan mensen i flera flera år så jag är saker på att det är mens men män fattar inte det hehe :) dag2 nu utan att den kommit , men har proppat i mig Ipren 2 dagar nu pga mensvärk smärta och ont i huvet så den kommer nog närsomhelst
Hörrni tjejer, ni är verkligen inte ensamma! Det finns många där ute som delar och känner likadant som ni, även jag tampas med precis samma tankar som ni. Med flera negativa IVA resultat har jag börjat tappa hoppet, det känns mörkt och orättvist! Har just sett en dokumentär på svtplay om barnarbete i Indien och det gör så ont att det finns så många barn i världen som behöver trygga hem, därmed inte sagt att de skall dras bort från sina familjer. Ja tankarna skenar liksom iväg, jag kan tom ibland fantisera att jag pratar med mitt lilla barn vid matbordet där det sitter i sin barnstol och skvätter mat åt höger och vänster, eller att vi badar tillsammans, eller gungar, eller att det susar sött mot sin fars bröst. Det är ju helt knäppt men man går in i en fantasivärd som inte finns och inye heller säkert att jag kommer få. Känns ledsamt.
Ville bara ge ett råd, men det känner du kanske till. Vill man bli gravid så ska man undvika Ipren, Naproxen, Voltaren etc, dvs läkemedel ur NSAID (Non Steroid Anti Inflammatory Drugs) då det inte har gynsam effekt för befruktningen. Har du börjat blöda kan du förståss använda dem men innan dess, kanske kanske kanske är du gravid och då är dem inte bra. Kan vara bra att tänka på i framtiden om det varit svårt att bli gravid. Man kan ju få ont även vid äl, och dessa läkemedel skall även då undvikas!
Fick du mens? Själv sönderanalyserar jag varje flytning just nu. Är den rosa, finns det inslag av rött, brukar jag ha det så här osv...knäpp och besatt är vad man blir just nu...