• Längtansblåblomma

Försöker bli gravid med 1a barnet

Hej!

Jag är 29 år och är mitt i bebisverkstan för att lyckas bli gravid med första barnet. Har försökt några månader utan minsta plus på stickan... Vore kul att dela denna resa med några som är i samma situation. Är du en av dem? :)

• Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet
  • cassandra92
    Längtansblåblomma skrev 2018-11-07 11:37:07 följande:

Känner med dig till 110%!

Jag är 29 år, har inte haft något preventivmedel (förutom kondom, ibland) på många år.. En stabil cykel med ÄL och temp höjningar varje månad.. Är inne på 7:e försöket nu och det känns typ hopplöst.. Känns som att det aldrig verkar bli ens tur.. Denna månaden började jag med apiforce och e-vitamin, och händer inget snart ska vi göra en utredning.. Tänk att det skulle vara såhär svårt att bli på smällen..?! Suck...

Känner verkligen med dig. Är inne på försök 11 och är så jävla less på det. Tror inte jag kan bli gravid på egen hand, bara ledsamt att inse.....
  • cassandra92
    piffan87 skrev 2018-11-08 19:53:53 följande:

Ja och det enda alla säger att man ska slappna av, inte tänka på det och att stressen kan bidra till att det inte blir av. Jag tror jag blir mer stressad för varje månad som går då det inte funkar oavsett vad jag än försöker intalar mig.. Hopplöst! Min tjejkompis började samtidigt och plussade såklart på första försöket och som du säger, själv söker man desperat efter minsta lilla.. 

Ska kolla apiforce, kan vara ett alternativ. Har inte känt någon skillnad med rosenrot faktiskt. Däremot med progesteronkrämen så fick jag kraftigare menssmärtor och mer blödning. Får hoppas att det ger en riktigt stark ägglossning denna gång (var första gången förra månaden som jag använde den). 

Mm har också kollat på kvinnokliniken. Det står mellan de och Livio fertilitetscentrum, måste väl läsa på lite innan. Har du hört bra om kvinnokliniken? 

Jag har BIM först 26-27/11, beror lite på när ägglossningen dyker upp. Vill tro att det blir till helgen/början av nästa vecka.  Vilken dag nästa vecka har du? Håller alla tummar och tår för att den uteblir. Det är vår tur nu!!

Får jag fråga. Använder du progesteronkräm hela cykeln?
  • cassandra92
    Hipphurradu skrev 2018-11-09 12:13:05 följande:

Hej igen.

Har varit på gyn nu och gjort blodprov igen och sen kollat med vul heter det antar jag när dom går in genom slidan.

Jag hade tydligen runt 200 i hcg när jag var där i onsdag, nu hade det ökat till 260 tydligen. Det borde tydligen ha dubblats om allt var normalt. Dom kan fortfarande inte se något i varken livmodern eller i äggledarna. Så nu ska jag dit på måndag igen för endast blodprov och se om det ökat mer eller sjunkit.

Är det någon som har erfarenheter av detta? Jag har fortfarande lätta blödningar som jag fick i tisdag. Jag hade ju som riktig mens i förra veckan som slutade på lördagen. Sen börja de lätta blödningarna i tisdags kväll. Jag känner ju även smärta mot ena äggstocken.

Men den var värre i onsdags smärtan idag känns det inte lika mycket lite mer som molande värk mot äggstocken. Det var mer hugg i onsdags.

Någon som vet om något borde synas på vul när man är uppe i 260 i hcg? Eller är det normalt att det inte syns då? Någon som vet om en sådan låg ökning inte behöver betyda att det är något fel?

Man får alltid frågorna efteråt. Just nu känns ju allt hopplöst, men vet inte vad jag ska tro om det kanske ökat mer hcg på måndag men inte så mycket som det borde, kan det bli ett friskt barn ändå tro, eller blir det missfall längre fram i så fall. Jag tänker att det är missfall jag haft nu förra veckan, men borde hormonet fortsätta öka då? Hoppas någon kan eller vet något eller erfarit liknande.

Ha det så bra. Jag uppdaterar hur det går.

Åh gud va jobbigt det måste vara. Kan inget om det där så kan inte svara. Men ville bara skicka styrkekramar! Lycka till på måndag och håll oss gärna uppdaterade
  • Angellike90

Hejsan, hoppas mitt inlägg är lämpligt för denna tråd. jag ska börja med rfsu ägglossningstest efter min mens, som jag har nu. Jag är dock lite fundersam för förra månaden provade jag med clearblue digitalt ägglossningstest men enligt den så hade inte jag ägglossning, jag testade varje morgon samma tid men visade bara tom cirkel. Kan ju va som så att det var fel tid på dagen som jag testa,men jag har även en app som heter flo och vi hade sex kring ägglossningen enligt den men blev inte gravid. 

Denna gång ska jag testa med rfsu stickor som sagt och ska jag göra testet vid kl 18 varje dag för att det inte ska krocka med jobb osv, och man får inte dricka på ett antal timmar å inte kissa osv, så då räknade jag ut att det skulle bli den lämpligaste tiden att testa på. Men när ska jag börja testa för att inte missa äl ? Om jag inte har helt fel så kan jag börja redan på söndag för mensen håller på att avta, den började den 6/11. och har 14 stickor så det bör räcka. Kan ni rekommendera något? Tips, erfarenheter ? Kram

• Gravidlängtan88

Vi är också i samma sits och jag är lika gammal som dig. Vi har försökt i flera månader nu men inte tagit sig än. jag ger det strax efter ett år sammanlagt, dvs, efter maj någon gång. Har det inte tagit sig då, så tänkte jag kolla upp mig, och även min partner tänker likadant. Men jag hoppas verkligen att det tar sig snart. Man längtar ju verkligen så. Och lycka till för er med ??

• DoriaP
    Hipphurradu skrev 2018-11-09 12:13:05 följande:

Hej igen.

Har varit på gyn nu och gjort blodprov igen och sen kollat med vul heter det antar jag när dom går in genom slidan.

Jag hade tydligen runt 200 i hcg när jag var där i onsdag, nu hade det ökat till 260 tydligen. Det borde tydligen ha dubblats om allt var normalt. Dom kan fortfarande inte se något i varken livmodern eller i äggledarna. Så nu ska jag dit på måndag igen för endast blodprov och se om det ökat mer eller sjunkit.

Är det någon som har erfarenheter av detta? Jag har fortfarande lätta blödningar som jag fick i tisdag. Jag hade ju som riktig mens i förra veckan som slutade på lördagen. Sen börja de lätta blödningarna i tisdags kväll. Jag känner ju även smärta mot ena äggstocken.

Men den var värre i onsdags smärtan idag känns det inte lika mycket lite mer som molande värk mot äggstocken. Det var mer hugg i onsdags.

Någon som vet om något borde synas på vul när man är uppe i 260 i hcg? Eller är det normalt att det inte syns då? Någon som vet om en sådan låg ökning inte behöver betyda att det är något fel?

Man får alltid frågorna efteråt. Just nu känns ju allt hopplöst, men vet inte vad jag ska tro om det kanske ökat mer hcg på måndag men inte så mycket som det borde, kan det bli ett friskt barn ändå tro, eller blir det missfall längre fram i så fall. Jag tänker att det är missfall jag haft nu förra veckan, men borde hormonet fortsätta öka då? Hoppas någon kan eller vet något eller erfarit liknande.

Ha det så bra. Jag uppdaterar hur det går.

Håller tummarna för dig !!
  • DoriaP

I dag fick jag blinkande gubbe på CB advanced eller vad du nu heter. Men istället för att bli peppad så blir jag stressad och får typ prestationsångest. Det är så knäppt som det kan bli !!

Hur gör ni andra som använder samma ÄL-test, börjar ni mysa samma dag som gubben blinkar eller väntar ni en dag till eller två ??

• Myran1979
    DoriaP skrev 2018-11-10 08:38:58 följande:

I dag fick jag blinkande gubbe på CB advanced eller vad du nu heter. Men istället för att bli peppad så blir jag stressad och får typ prestationsångest. Det är så knäppt som det kan bli !!

Hur gör ni andra som använder samma ÄL-test, börjar ni mysa samma dag som gubben blinkar eller väntar ni en dag till eller två ??

Jag förstår sååå väl! Ja alla här inne förstår nog! Det blir enorm press...allt det roliga blir som förbytt till fabriksmonotont produktions sex. Börja gärna innan blinket, spermierna kan ju leva upp till 5 dagar i en. Sen fortsätter ni dagligen när den börjat blinka. ÄL sker ju 24-48 h från det att du får utslag på stickan MEN eftersom du mäter på morgonurin så blir det inte exakt. Stickan mäter bara hirmonnivån men den säger inget om när du peakar.
  • Myran1979

Jag förstår sååå väl! Ja alla här inne förstår nog! Det blir enorm press...allt det roliga blir som förbytt till fabriksmonotont produktions sex. Börja gärna innan blinket, spermierna kan ju leva upp till 5 dagar i en. Sen fortsätter ni dagligen när den börjat blinka. ÄL sker ju 24-48 h från det att du får utslag på stickan MEN eftersom du mäter på morgonurin så blir det inte exakt. Stickan mäter bara hirmonnivån men den säger inget om när du peakar.
  • Myran1979

Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet