• Längtansblåblomma

Försöker bli gravid med 1a barnet

Hej!

Jag är 29 år och är mitt i bebisverkstan för att lyckas bli gravid med första barnet. Har försökt några månader utan minsta plus på stickan... Vore kul att dela denna resa med några som är i samma situation. Är du en av dem? :)

• Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet
  • TrueLove12

Hej är en tjej på 27 år vi har försökt med första barnet sen nov förra året ungefär.

• DoriaP
    oshark skrev 2018-11-01 19:18:41 följande:

Varför blir man så himla besatt?

Jag VET att om mensen kommer idag så jommer den inatt. Den kommet alltid på natten. Jag VET också att det kan vara så att min lutealfas 'återhämtat' sig lite mer från pillerstoppet och blir några dagar längre = senare BIM. Jag känner mig inte det minsta gravid.

Men ändå går jag på nålar varje gång jag går på toaletten ifall den där nedrans mensen dka ha kommit ändå.

Ja bra fråga. Jag trodde jag skulle vara kyligare gällande detta, ta det som det kommer men icket. Funderar, känner efter, försöker analysera, toalettbesöken osv. Ibland önskar man att det fanns en OFF-knapp.
  • DoriaP
    ElissaLevin skrev 2018-10-23 15:11:02 följande:

O herregud. Jag är gravid !!! Fick ett plus på stickan.. kan inte fatta det!! 6 månader senare så gick det! Guuud vad jag är chock nu!!

Stort grattis tjejen !! Håller tummarna för att allt ska gå bra för dig !!
  • Felicia3

Vi har försökt sedan juni men inget än så länge.min mens har även hoppat 2 månader????.Precis börjat med ÄL-tester,kört med bara termometer innan.Min mens var borta över 2 år tidigare.kom sedan några gånger i våras och försvann igen för att ha kommit lite mer regelbundet efter juni/juli.Plockade ut kopparspiralen i juni.

Vi har svårt o få till sexlivet och vi fick bara till sex 1 gång kring ÄL nu sist.mer ville han inte vilket gjorde mig både arg och ledsen. Väntar mens nånstans mellan 6-11 november nu. Hoppas den inte kommer,håller redan på o inbilla mig o googla symtom men tror bara det är önsketänkande.

• DoriaP
    Felicia3 skrev 2018-11-01 22:52:15 följande:

Vi har försökt sedan juni men inget än så länge.min mens har även hoppat 2 månader????.Precis börjat med ÄL-tester,kört med bara termometer innan.Min mens var borta över 2 år tidigare.kom sedan några gånger i våras och försvann igen för att ha kommit lite mer regelbundet efter juni/juli.Plockade ut kopparspiralen i juni.

Vi har svårt o få till sexlivet och vi fick bara till sex 1 gång kring ÄL nu sist.mer ville han inte vilket gjorde mig både arg och ledsen. Väntar mens nånstans mellan 6-11 november nu. Hoppas den inte kommer,håller redan på o inbilla mig o googla symtom men tror bara det är önsketänkande.

Håller tummarna för ett plus för dig. Och hoppas att din karl blir lite mera peppad om det skulle behövas fler gånger!!
  • Ereya

Ont som FNNNNN i brösten, riktigt bränner i nipplarna. Mensvärk hela tiden men fick inte det minsta plus i morse. Imorgon ska jag testa med mitt sista digitala test och om det inte visar nåt ska jag skita i hela grejen. Blunda för allt vad FLO och ägglossningstest heter. Känns som att mensen rinner till hela tiden men det gör den inte heller, fattar ingenting.

BIM+3 nu! 

• DoriaP
    Ereya skrev 2018-11-02 19:38:09 följande:

Ont som FNNNNN i brösten, riktigt bränner i nipplarna. Mensvärk hela tiden men fick inte det minsta plus i morse. Imorgon ska jag testa med mitt sista digitala test och om det inte visar nåt ska jag skita i hela grejen. Blunda för allt vad FLO och ägglossningstest heter. Känns som att mensen rinner till hela tiden men det gör den inte heller, fattar ingenting.

BIM+3 nu! 

Hur går det för dig ??
  • Ereya
    DoriaP skrev 2018-11-03 17:39:48 följande:

Hur går det för dig ??

Ingen mens och inget plus, är sjukt blödig och vill lipa för allt. Bra som dåligt. Konstant mensvärk. Fattar INGENTING. Ringer bm på måndag för jag orkar inte må såhär konstigt dåligt utan att veta vad det beror på. Jag fattar ju att jag typ inte är gravid men vad är det då? Låghormonare? Cysta? Utomkveds? MA? Haha alltså usch nej det är inte roligt. Bim +4(ja 5 nu)
  • Honsomlängtar

Hej är 27 år och min sambo desamma, vi försöker få vårat första barn och försökt sen i augusti, vet att de kan ta upp till 1 år innan man får ett plus men ändå blir man så ledsen varje gång mensen kommer, ska ha ägglossning nångång nu veckan som kommer, hade sjukt trådiga ägglossningflytningar igår men kan ju ta några dagar för den att komma.

• Mimmisen1991

Efter spöksträck på 2 tester så fick jag mens igår.. känns så tråkigt även om jag verkligen visste att jag inte var gravid.

Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet