• Längtansblåblomma

Försöker bli gravid med 1a barnet

Hej!

Jag är 29 år och är mitt i bebisverkstan för att lyckas bli gravid med första barnet. Har försökt några månader utan minsta plus på stickan... Vore kul att dela denna resa med några som är i samma situation. Är du en av dem? :)

• Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet
  • oshark
    cassandra92 skrev 2018-10-27 09:54:38 följande:

Hej jag går gärna med här. Gillar att läsa om personer i samma situation som förstår vilken frustration man känner. Jag är 26 och min man 27 och den här månaden blev vårt 10e försök. Har haft "symptom" och hög temp. Men igår och idag har den åter igen gått ner till normal och mensen är garanterat på intågande. Jag blir så otroligt ledsen och helt förkrossad. Känns som att det aldrig kommer att bli bra. Aldrig.

Vad tråkigt. Jag hänger ju med dig i en annan tråd också.

Som jag skrev i den andra tråden kan man tyvärr ofta få samma symptom vare sig man är gravid eller inte, vilket gör det ännu svårare när man går och väntar på mens eller plus. Har ni funderat på om ni kommer vända er till någon för att kolla upp allt om det går över ett år?

Jag är bara egentligen på mitt första försök (tredje cykeln efter piller dock) och är redan otålig. Kan inte tänka mig hur det känns för dig <3
  • cassandra92
    oshark skrev 2018-10-27 11:08:06 följande:

Som jag skrev i den andra tråden kan man tyvärr ofta få samma symptom vare sig man är gravid eller inte, vilket gör det ännu svårare när man går och väntar på mens eller plus. Har ni funderat på om ni kommer vända er till någon för att kolla upp allt om det går över ett år?

Jag är bara egentligen på mitt första försök (tredje cykeln efter piller dock) och är redan otålig. Kan inte tänka mig hur det känns för dig <3

Jaa jag vet och det är det som suger ännu mer. I vanliga fall väger jag inte in så mycket i det. Men nu hade jag superhög temp och fick upp hoppet. Så nu känns det som ett ännu större underlag.... Ja vi ska söka hjälp i januari om det inte tar sig. Nu fokuserar jag på att gå ner i vikt och se om det hjälper. Funderar på munkpeppar eller rosenrot också. Vet inte vad som passar bäst bara...är du insatt i det?
  • cassandra92
    oshark skrev 2018-10-27 11:08:06 följande:

Jaa jag vet och det är det som suger ännu mer. I vanliga fall väger jag inte in så mycket i det. Men nu hade jag superhög temp och fick upp hoppet. Så nu känns det som ett ännu större underlag.... Ja vi ska söka hjälp i januari om det inte tar sig. Nu fokuserar jag på att gå ner i vikt och se om det hjälper. Funderar på munkpeppar eller rosenrot också. Vet inte vad som passar bäst bara...är du insatt i det?
  • Längtansblåblomma
    sandaler88 skrev 2018-10-27 09:40:17 följande:

Ja usch.. den kan väl i alla fall vänta tills efter jobbet...

Nej precis.. väldigt skönt men samtidigt så himla tråkigt att kunna tänka att vi är inte ensamma...

har du vågat prova på några ?hemmakurer?... typ grape, rosenrot, bisolvon... jag har testat grape förra månaden.. tänkte att det kan ju inte skada med lite vitaminer... men hjälpte ju inte.. är lite orolig för att proppa i mig massa konstigt.. men samtidigt är man sugen......

Jo, man tycker ju det :/....

Jag har precis börjat med apiforce(bidrottningsgelé) och e vitamin(vetegroddsolja) vilket ska vara gynnsamt för fertiliteten. Det är ju ingen garanti att detta på nåt vis skulle funka, men känner att jag på nåt vis vill kunna försöka påverka lite iaf. Har dock redan märkt att jag fått mer "fertilt sekret" tidigare än vanligt vilket ju knappast kan skada iaf. Men skulle det vara hans simmare det är fel på så kvittar det ju vad man gör själv... Men vi får se..

Håller med dig om att det känns lite läskigt att "experimentera" med kroppen när cykeln är stabil från början, men har tröttnat på att det inte händer ett jäkla skit.

Hur länge har ni försökt?
  • oshark
    cassandra92 skrev 2018-10-27 11:42:16 följande:

Inte jätte, men har prövat det den gär cykeln. Jag vet ju dock inte om det gjort något eftersom min kropp troligtvis håller på och återställer sig efter pillrena fortfarande.. Mina cykler hsr iaf sett ut så här:

Cykel 1: 33 dagar lång, ÄL CD27/28

Cykel 2: 29 dagar lång, ÄL CD20/21

Cykel 3: munkpeppar och rosenrot, ÄL CD 17/18. Just nu på CD22.
  • oshark
    cassandra92 skrev 2018-10-27 11:42:16 följande:

Inte jätte, men har prövat det den gär cykeln. Jag vet ju dock inte om det gjort något eftersom min kropp troligtvis håller på och återställer sig efter pillrena fortfarande.. Mina cykler hsr iaf sett ut så här:

Cykel 1: 33 dagar lång, ÄL CD27/28

Cykel 2: 29 dagar lång, ÄL CD20/21

Cykel 3: munkpeppar och rosenrot, ÄL CD 17/18. Just nu på CD22.
  • Linkan92

Jag tror att jag plussat nu... Men ett extremt svagt streck och det kom efter ca 20-30 minuter så gills ju inte riktigt. Men det är där och det är rosa. Likadant i torsdags men då kom det snabbare, efter kanske 10 minuter. Hade ägglossning 15/10. Tog ett test på min mans kiss också som kontroll och det är helt blankt, inte ens minsta antydan till streck. Har också haft vad som liknar svagare mensvärk ända sedan ägglossning +4 och jag har aldrig haft mensvärk så långt innan mens förut. Vi får väl se till veckan om det är ett äkta positivt test...

• Linkan92

Kan lägga upp testerna får vi se vad ni tycker. Den som det står I på är min och G är makens.

• Linkan92

Det syns nästan inte på bilden ser jag.. men i verkligheten ser man strecket. Även på en armlängds avstånd. Men vi får väl se, det är ju ändå inte giltigt så länge efter tänkt utläsningstid (5min)

• Jojjans
    Linkan92 skrev 2018-10-27 12:21:55 följande:

Kan lägga upp testerna får vi se vad ni tycker. Den som det står I på är min och G är makens.

Jag tycker absolut att jag ser på ditt test, grattis!!!
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet