• Linkan92

Försöker bli gravid med 1a barnet

Jag hänger på! ÄL i måndags 15/10 och ska få mens ungefär nästa helg. Allra första försöket någonsin. Hade mellanpiller till maj -18 och slutade för att få igång normal cykel vilket funkade direkt (tur, var orolig innan!). 25 (snart 26), min man är 26 snart 27.

• Linkan92

Jag tror att jag plussat nu... Men ett extremt svagt streck och det kom efter ca 20-30 minuter så gills ju inte riktigt. Men det är där och det är rosa. Likadant i torsdags men då kom det snabbare, efter kanske 10 minuter. Hade ägglossning 15/10. Tog ett test på min mans kiss också som kontroll och det är helt blankt, inte ens minsta antydan till streck. Har också haft vad som liknar svagare mensvärk ända sedan ägglossning +4 och jag har aldrig haft mensvärk så långt innan mens förut. Vi får väl se till veckan om det är ett äkta positivt test...

• Linkan92

Kan lägga upp testerna får vi se vad ni tycker. Den som det står I på är min och G är makens.

• Linkan92

Det syns nästan inte på bilden ser jag.. men i verkligheten ser man strecket. Även på en armlängds avstånd. Men vi får väl se, det är ju ändå inte giltigt så länge efter tänkt utläsningstid (5min)

• Linkan92
    Myran1979 skrev 2018-10-27 13:08:50 följande:

Vad använde du för test, vilket märke?

Graviditetskollens egna
  • Linkan92

[quote=79171564][quote-nick]Längtansblåblomma skrev 2018-10-27 20:37:04 följande:[/quote-nick][/quote]

Tack för tips!

Tror jag ska testa i nästa vecka igen, om jag inte fått mensen såklart, då köper jag nog ett digitalt om det fortsätter vara svagt! Geejen med detta test var att strecket kom senare än de 5 min som man ska läsa av testet inom. Så vi får se!

• Linkan92
    Längtansblåblomma skrev 2018-10-28 16:22:58 följande:

Tack för tips!

Tror jag ska testa i nästa vecka igen, om jag inte fått mensen såklart, då köper jag nog ett digitalt om det fortsätter vara svagt! Geejen med detta test var att strecket kom senare än de 5 min som man ska läsa av testet inom. Så vi får se!

Hmm.. Okej. Förstår om det ställer till en del frågetecken då, men det kommer ju visa sig med tiden hursomhelst. Vet inte heller om man kan jämföra sitt urin med en mans då de har helt andra hormoner osv i kroppen, men vad vet jag.. Hur många dagar över bim är du nu? Håller mina tummar för dig![/quote]

Tack! Jag kunde inte hålla mig utan testade idag igen och då kom ett tydligt starkare streck redan efter 2-3 minuter, så nu känner jag mig säker! Även om jag visste redan innan då jag aldrig haft liknande symtom förut. Jag kände redan 3-4 dagar efter ägglossning att jag började få "mensvärk" så misstänkte redan då...
  • Linkan92
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-12-15 13:20:34 följande:

Det är så jobbigt att ha oregelbunden mens. Jag slutade med nuvaring i februari och hade hyffsat regelbunden mens första månaderna. Nu pendlar den mellan 27 och 37+. Väntar på ägglossning nu och hoppas att den kommer snart. Är på CD 15 idag, men känns som att den kommer bli sen igen.

Du som har sån koll på saker och ting, finns det något man kan äta eller göra för att få mer regelbunden ägglossning/mens? :)

Hur mår du annars Oshark? :)

oshark skrev 2018-12-15 15:55:38 följande:

Rosenrot heter rhodiola rosea om du vill googla på engelska (jag tycker alltid det är bättre)

Ett tips i all välmening som ni kanske redan vet om, detta då jag ser att ni skrivit att ni ibland har väldigt långa cykler. Har ni fått en gynekologisk undersökning med ultraljud? Detta för att utesluta PCOS som är en vanlig orsak till lång och oregelbunden menscykel. Andra vanliga symtom är ökad behåring, svårt att gå mer i vikt (detta pga hormonpåverkan). Inget illa menat, jag vill bara hjälpa! Allt gott :)
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet