• Ereya

Försöker bli gravid med 1a barnet

Hej tjejer, jag har läst alla era inlägg men inte orkat kommentera då jag vid förra mensen bestämde mig för att inte bry mig om ägglossning, mätning eller symptom den här månaden. Oh well det gick ju sådär. Här sitter jag på BIM+2, finnig, trött, sur och grinig (PMS) och plussar inte. Iaf inget vanligt plus, det blir plus efter typ tio timmar på testet haha. Trodde jag fick mens i morse så jag satte in en tampong men det var bara ljusbruna flytningar som nu helt har slutat.

Fattar ingenting för jag vaknar alltid med mens och riktigt rött blod och massor av värk. Har ingenting av det nu. Molar ingenting. Fattar ingenting.

• Ereya
    sandaler88 skrev 2018-11-01 13:46:59 följande:

Jadu, man trillar dit så lätt.. Sen sitter man där och testar.

jag skulle ta ett sånt test där det står gravid eller ej..

Jag kan iaf säga att mina gravtest aldrig fått ett till streck efter lång tid. Utan de har blivit ännu tydligare helt vitt.. men sen säger de att man inte ska tyda streck efter en viss tid. MEN jag har svårt att tro att det skulle bli ett streck efter 10 timmar om det nu absolut inte är någon graviditet. Men om sagt enbart min personliga tankar. 

Ja visst är det så! Började fundera när jag började kissa så mycket och hade massor av flytningar. Och ojämnt humör. Nu molar det lite. Tog ett test i morse med en svag skugga på likt det ovan men tror inte mitt betydde plus iaf.... Blä. Du då, plus snart?!
  • Ereya
    sandaler88 skrev 2018-11-01 14:34:55 följande:

Jag har bestämt mig för att inte ha några gravtest hemma alls nu, man blir knäpp tillslut. Så får jag åka och köpa den månaden när mensen verkligen är sen istället.

Okej, som jag har förstått det så ser man ett plus oavsett om det är svagt så ska det betyda att det är positiv. håller tummarna att du får stakare utslag om några dagar.

Ja såklart. jag hoppas på plus. men orkar inte bygga upp massa förväntningar. Jag ska ha ägglossning nu i dagarna så får se mot slutet av månaden. 

Ja usch du har rätt, har man test hemma så slösar man massor i onödan. Bättre vänta in mensen hur svårt det än är... Sitta på händerna och allt det där. Jag har ingen aning om jag är gravid eller inte. Tror inte det. Känns inte som det. Saknar den där vetskapen att jo, klart jag är det. Varit gravid förut nämligen, fem år sen, och då visste jag långt innan testet kunde göras...

Heja, mys på och bara var med varandra. Tror det är det bästa. Bara ha sex för att ha sex liksom. Om det inte tagit sig nu kommer jag att köra dubbel dos rosenrot nästa månad.
  • Ereya
    DoriaP skrev 2018-11-01 14:54:36 följande:
    Precis så har jag också just nu !! Vad är det som pågår egentligen??

Stor kram till dig !!
    Wow, skönt att man inte är ensam. Vad tror du, vad är din magkänsla? Jag har alla symptom utom molvärk och vetskapen. Förra gången hade jag också alla symptom MEN mensvärk och vetskapen haha. Så jag är nog inte det, men var sjutton är mensen? 
  • Ereya
    sandaler88 skrev 2018-11-01 15:15:55 följande:
    När har du BIM? ne man ska nog spara dom pengarna på alla tester istället. 
    ja tack och lov är sexlivet inget problem för oss än.. visst vissa kvällar kan det kännas påtvingat till en början men det glöms ganska snart bort :) 
    Ja jag ska försöka glömma bort att jag har test här hemma och invänta mensen istället. Skönt att höra, det är de bästa förutsättningarna tycker jag. 

Jag hade BIM i förrgår, haha. Inget plus än så antagligen är jag inte gravid, det är bara kroppen som bestämt sig för att hoppa över allt den här månaden. Trick or treat liksom, och den valde trick. Haha åh.
  • Ereya

Ont som FNNNNN i brösten, riktigt bränner i nipplarna. Mensvärk hela tiden men fick inte det minsta plus i morse. Imorgon ska jag testa med mitt sista digitala test och om det inte visar nåt ska jag skita i hela grejen. Blunda för allt vad FLO och ägglossningstest heter. Känns som att mensen rinner till hela tiden men det gör den inte heller, fattar ingenting.

BIM+3 nu! 

• Ereya
    DoriaP skrev 2018-11-03 17:39:48 följande:

Hur går det för dig ??

Ingen mens och inget plus, är sjukt blödig och vill lipa för allt. Bra som dåligt. Konstant mensvärk. Fattar INGENTING. Ringer bm på måndag för jag orkar inte må såhär konstigt dåligt utan att veta vad det beror på. Jag fattar ju att jag typ inte är gravid men vad är det då? Låghormonare? Cysta? Utomkveds? MA? Haha alltså usch nej det är inte roligt. Bim +4(ja 5 nu)
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet