• Felicia3

Försöker bli gravid med 1a barnet

Vi har försökt sedan juni men inget än så länge.min mens har även hoppat 2 månader????.Precis börjat med ÄL-tester,kört med bara termometer innan.Min mens var borta över 2 år tidigare.kom sedan några gånger i våras och försvann igen för att ha kommit lite mer regelbundet efter juni/juli.Plockade ut kopparspiralen i juni.

Vi har svårt o få till sexlivet och vi fick bara till sex 1 gång kring ÄL nu sist.mer ville han inte vilket gjorde mig både arg och ledsen. Väntar mens nånstans mellan 6-11 november nu. Hoppas den inte kommer,håller redan på o inbilla mig o googla symtom men tror bara det är önsketänkande.

• Felicia3
    Honsomlängtar skrev 2018-11-04 17:52:53 följande:

Hoppas så på att få plussa denna månad.

Ska utomlands den veckan jag ska få mensen så kan bli en trevlig överraskning. Samtidigt vet jag att detta kanske kommer ta tid men vill verkligen få mitt första barn : (

Håller tummarna för dig. ?? Vore ju skönt o slippa mens på semester samt få det där efterlängtade plusset.

Jag har BIM på tisdag 6/11och håller på o bli galen av funderingar.Dessutom begravning den 9/11 så om mensen kommer allt bara kännas piss.

Haft lite hugg inuti slidan idag så mensen kommer säkert ändå.
  • Felicia3

Bim dag 2 el hur säger man? ca 12 dagar efter ÄL.Äl sade + på sticka den 27:e.Testade gravtest idag och det ena var negativt de andra visade inget/var det fel på.köpte tidiga gravtest så hade jag varit gravid borde det väl visat??Grinade hela eftermiddagen igår men idag känns det lite bättre om än fortfarande låg.begravning på fredag.Hade verkligen bara behövt ngt bra nu. Hur orkar ni fortsätta? Jag vet inte vad som är värst.att ge upp tanken på barn el fortsätta och bli besviken.Ovanpå allt har jag kronisk migrän jag kan få hjälp med nu för första gången på 16 år men då kan jag inte gå oskyddad och försöka med barn samtidigt.jag måste välja vad jag vill göra,skjuta upp hjälpen el ej,kan ta år att få barn.Jag är 30 och mensen har strulat lite.

• Felicia3
    Hipphurradu skrev 2018-11-07 06:33:53 följande:

God morgon.

Nu har jag testat med två olika och skickar bild.

Jag har fortfarande lite blödning som kommer när jag kissar. Jag har ingen paniksmärta men det känns ju som molande värk liksom. Men jag ska ringa nu vid sju till gyn å hoppas jag får komma in snart å se så det inte är något dumt där inne, som utomhavandeskap eller vad det heter. Ha en fin dag.

Håller tummarna för dig??
  • Felicia3

Åh jag beklagar! Fyfasen :( fick själv precis missfall (3 dagar sedan),var v 6-8,men osäkert om det gått så långt innan det dog,kan ev suttit nån annanstans på mig med då jag hade vätska i buken. Hur mår du nu??

Jag har accepterat det ev stängt av känslorna el så orkar kroppen liksom inte sörja mer.är enormt jävla trött,aldrig varit såhär trött.och känner inte riktigt igen mig själv.

Stor kram till dig.

piffan87 skrev 2019-01-07 02:55:31 följande:
    Hej tjejer! Hoppas jag får komma tillbaka hit igen. Precis innan julafton fick vi missfall och jag tog det så hårt att jag knappt klev ur sängen. När det äntligen funkat så fick jag vara glad i en vecka. Kan inte förstå hur livet kan vara så orättvist (och missförstå mig rätt, det finns säkerligen flera som har en värre vardag än mig men fy fan...) Den smärtan är bland det värsta jag varit med om.. 

Vill gärna komma tillbaka hit till er och hjälpas åt att peppas i vardagen igen <3 Hoppas ni har haft en fantastisk jul och nyår!
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet