• Anonym (Orolig nattuggla)

Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

När mår ni sämst?

På morgonen är jag trött för jag sovit dåligt

På dagen är det jobbigt höra grannar eller kollegors prat, skratt

På kvällen är jag trött och får tvinga i mig middag

På natten känner jag mig ensam mörkrädd och orolig

Innan mådde jag bäst på natten men nu får jag inte ens ro där längre

• Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

Vissa blir både piggare o klarar stress bättre av rosenrot.

Kram

• Anonym (hela tiden)

Ja. Gick i en annan klass innan. Älska den löraren. tyvärr hata hela klassen mig för ingen va med mig, alla sa att ja gjorde fel, ingen ens prata med mig osv. Då bytte jag till den jag är i nu. Jättebra klass - alla pratar med alla. Killar som tjejer (bortsett ett killgäng på 4 men de är ki kind of huliganer.o trivs bäst emsamma.. vilket alla är ok med). Hade jättebra lärare, som dock tyvärr sluta av privata skäl... hon höll ett jättefint avslutningstal där hon berätta allt det o heeela klassen saknar henne. Alla tycker hon var bättre än den nya... den nya (hon jag har nu) är ju... minst sagt koooonstig. Snarare korkad. Eller idiotisk.

Vet ej, tror hon är 42... så mellan typ.

Nope. det har jag inte testat. Men just nu behöver jag inget upppiggande, hehe.. försöker få till sömn. Jäkla skit. Mission impossible ju.

Kanske värt att testa. Ska googlas upp! Men får nog greja med på morgonen isåfall. Vill inte bli piggare än jag redan är om nätterna.

Stoor natt-kram

• Anonym (hela tiden)

Är så irriterad på mig själv. Vill inget annat än att sova. Bara sova. Är liksom trött... försökt tre gånger att sova. Men får inte till det. Somnar inte.

Är så trött på detta. I sånna här lägen... det är då jag börjar fundera på o ge med mig med envisenheten. Kanske ska testa medicin iallafall... lite mer bekväm i tanken nu av att jag kanske inte fixar detta själv. Men fortfarande obekväm med att jag faktiskt ska göra det också. Vet inte hur jag ska göra. Vill både och. Beslutsångest deluxe...

Min hjärna är nog död. Tror inte den längre existerar.

Natti kram, ska nog lägga bort mobilen helt nu...

Kram fina

Finns ju både naturmedel o te

Som är uppiggande o även för sömnproblem

Kika på tex life hälsokost eller apotea

Så man behöver ju inte ta medicin

Kram

Jobbigt för dig med dålig erfarenhet med klassen innan

Många kramar

Blev oxå dåligt behandlad ibland mobbad i en tidigare skola. Tror det berodde på att de flesta var fattiga i den o jag bodde i det finaste villaområdet o 90% i fattiga hyreslägenhet området, de var avundsjuka helt enkelt

Kram

• TrueLove12
    Anonym (hela tiden) skrev 2018-10-10 00:56:44 följande:

Blir rent av ledsen av att läsa om allt du vari igenom. Att vissa ska möta så många motgångar.. gång på gång.. så orättvist!!

Vet faktiskt inte vad jag ska säga.. har svårt att hitta bra ord att formulera mig med och kunna sätta ord på det jag vill säga. Verkligen skit att du blev påtvingad din abort 2010, så ska det inte behöva vara! Och att du tvingats genomgå att bli nedtryckt av din egna familj... rent ut sagt, de borde skämmas! Fyfan, kan inte ens föreställa mig hur det är att inte ens kunna söka stöd där.

Vad bra att dina mediciner inte ska förhundra graviditet iallafall, men skit att det tagit sån här tid. Vet själv hur det är då jag väntar på något... evig väntan. Och då har jag ändå ett datum/tid när det ska ske. Fy för att inte ens veta när det kommer ske...

Skönt att din man ställer upp på annat ändå, och då har ni 5 år som gifta nästa år :D blir så glad att läsa det, hoppas det fortsätter så länge! Mina föräldrar har nyss separerat, eller ja, är mitt uppe i det. Om 3 månader ska allt va klart o huset lämnat, så då ser jag det aldrig mer igen. Iallafall inte på samma sätt - kommer ju vara en annan ägare till huset då.

Att prata om hur man mår är jobbigt, det är inte konstigt. Jag tror det är svårt för en man att förstå hur det är för en kvinna och för en kvinna att förstå hur en man känner gällande barnlösheten.

Ja de är väldigt jobbig det är inte en lugn stund alls någnstans man måste kämpa genom varenda gång och varje dag med sig själv och alla problem.

Jag är rätt öppen så sett men ja borde eg inte prata om mig själv så mycket till andra egentligen.

Det gör ingenting de är rätt svårt att komma igång efter en sådan sak fast det är 8 år sedan börjar väl släppa lite men de kommer alltid finnas dock. Ja fick inte stöd alls från familj/släkt pojkvännen eller hans familj (jehovas vittne)

Men det är som det är tyvärr ångesten är värst vissa gånger.

Jag drar mig undan rätt mycket från släkt då man knappt mår bra att ha dom i närheten heller.

Det är inget roligt direkt och vänta och vänta men tänker att de kommer inte ta sig detta året då blir man inte lika ledsen heller.

Ja d känns skönt att ha han vid min sida när allt är som tuffast faktiskt oavsett vad som hänt oss snart 7 år (februari nästa år)

Mycket har förändrats sen jag träffade honom och sakt upp kontakt med mina föräldrar som ja mådde dåligt av vågade inte säga ifrån innan helt.

Tiden går fort man har knappt haft koll på alla datum hehe.

Jobbigt de där med skilsmässa förstår att det är riktigt tufft då de tär på en själv fast det gäller ens föräldrar oxå mina skiljde sig när ja var väldigt liten så ja minms inte så himla mycket av de.

Ja de känna tungt att man inte vågar öppna sig och inte prata om de öppet

Det är ju svårt att förstå hur en annan människa mår oxå så är det ju men oftast är vi rätt öppna med varandra hur vi mår och känner bara ibland de inte går
  • Anonym (undrar)
    Anonym (hela tiden) skrev 2018-10-10 22:22:38 följande:

Vad skönt att det gick bra!! Haha, vaknade 6.30 imorses efter 1,5h sömn. Varit nu o sovit typ hela eftermiddagen. Känner mig helt slut och har inte alls mått bra senaste dygnet. Har iprincip bara gråtit. Sedan hjälpte de ju inte direkt att min lärare då nu är jättesur på mig för jag inte gör "tillräckligt mycket" trots att jag gör mer än jag egentligen både kan, vill och orkar vilket gjorde mig så arg och ledsen (inte första gången heller...) så jag började gråta och givetvis tittade alla på mig. Jättekul. Eller inte.

Skönt att du dessutom vaknat pigg! Själv vaknar jag aldrig pigg, alltid trött. Hela tiden.

Trist att höra att du oxå tjafsat med dina föräldrar.. kanske det är någon grej att göra det då o då.

Kasta smårgås har jag inte gjort, än :) men jo, ibland blir man ju bara för förbannad.

Jo, det är rätt vanligt att jag bråkar med dem o då händer det ju att... ja... vi säger nog diverse svordomar. Hehe.

Äh, vi bråka för jag försökte prata med dem om varför jag va arg på en person men min brorsa avbröt typ femtio gånger och min pappa börja då prata med honom varje gång och jag fick bara vänta, vänta och vänta. Sedan blev jag sur och sa något i stil med "hallå?! Det var jag som skulle prata så sluta avbryta hela tiden" o då blev pappa sur på mig o kom med de vanliga argumenten som "men han har adhd och kan inte kontrollera sina impulser" men iprincip allt sker då han vill, då han kan, då han känner för det och då ska det ske på stört. Vilket gör mig irriterad. För det är ju alltid jag som får vänta och anpassa mig och ibland blir det bara för mycket. För jag är ju som sagt dum-snäll oxå så jag låter ju för det mesta andra göra så, någon gång då jag blivit förbannad och sagt ifrån inte hemma har folk sagt "ojj, jag viste inte ens att du kunde bli arg" liksom, jamen tack för den kommentaren... eller något... men hur som, jag blev arg för det o min pappa kom med de gamla vanliga argumenten o skyller allt på hans adhd (o ja det har han meeeen varför skulle det ge honom rätten att alltid få sin vilja igenom och alltid prioriteras???) vilket ju gjorde mig arg o detta ledde till ett bråk då jag ansåg detta som icke-dugande argument.

Har bara varit så förbannad hela dagen, typ velat gråta hela dagen när sedan min lärare helt random säger att "du har förlängd dag med 45min idag" blev jag mer än förbannad för denna dagen va redan jobbig o egentligen orka jag inte ens gå upp imorses. Allt med en enda uppgift igår tog för mycket energi och sedan strul med internet, bråk med pappa och allt. Och jag kände bara att "vad fan, detta kunde du inte sagt tidigare eller? Framförhållniiiiiiing taack" typ. Jag gillar inte snabba förändringar och har inga problem med att ha 45min längre dag, men man kan ju vara schyst och säga detta INNAN dagen är där. Liksom, tänk om (ja, man ska inte tänka med tänk om för det var inget faktum) jag inte hade kunnat för att jag har något planerat? Skulle hon tvinga mig ställa in detta då? Nej, så jävla svårt är det inte att maila alla (detta gällde liksom hela klassen) "hej, ni har 45min längre dag på onsdag" typ igår eller förrgår. För vi hade ju studiedag eftersom lärarna skulle ha tid för rättning av långa inlämningar/uppsatser. Sedan har allt allmänt gått dåligt idag så jag hoppas på en bättre torsdag. Framförallt att jag får sova lite mer än 1,5h inatt.

Hoppas ni haft en bättre dag än mig!

Kraamiz!

(Hoppas ni ens kan läsa min virriga text, haha är för trött för att tänka. Har nog tappat för många hjärnceller idag/inatt)

Det egentligen inte så konstigt att du mår som du mår om dina föräldrar behandlar dig såhär, att du alltid måste komma i andra hand efter din bror. 

"men han har adhd och kan inte kontrollera sina impulser" men iprincip allt sker då han vill, då han kan, då han känner för det och då ska det ske på stört. Vilket gör mig irriterad. För det är ju alltid jag som får vänta och anpassa mig och ibland blir det bara för mycket."

Jag tror inte att det bara gör dig irriterad utan också ledsen, känner dig otillräckligt, vilket är startskott för ångest. Ta upp detta med din kurator.

Ville inte släkten i jehovas vittnen att ni skulle skaffa barn??

Kram

Fick jehovas vittnen dig att göra abort??

• Anonym (hela tiden)
    Anonym (undrar) skrev 2018-10-11 13:40:39 följande:

Det egentligen inte så konstigt att du mår som du mår om dina föräldrar behandlar dig såhär, att du alltid måste komma i andra hand efter din bror. 

"men han har adhd och kan inte kontrollera sina impulser" men iprincip allt sker då han vill, då han kan, då han känner för det och då ska det ske på stört. Vilket gör mig irriterad. För det är ju alltid jag som får vänta och anpassa mig och ibland blir det bara för mycket."

Jag tror inte att det bara gör dig irriterad utan också ledsen, känner dig otillräckligt, vilket är startskott för ångest. Ta upp detta med din kurator.

Det har vi pratat om och de vet om det. Men samtidigt har de inte riktigt kommit ifrån att faktiskt säga till min bror heller. Liksom innan han fick diagnosen så sa de ju alltid till alla andra att inte säga till honom för han kan ju inte rå för det (vilket han ju inte riktigt kan heller..). Både jag om dem vet om att det alltid är och varit jag som får komma i andra hand när vi är tillsammans. Det är därför mina föräldrar försöker få till egentid med både mig och honom - men det går ju inte att aldrig träffas.

Men du har rätt i att jag känner mig otillräcklig och att det är en bidragande del av all ångest.
Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?