Anonym (hela tiden) skrev 2018-10-10 00:56:44 följande:
Blir rent av ledsen av att läsa om allt du vari igenom. Att vissa ska möta så många motgångar.. gång på gång.. så orättvist!!
Vet faktiskt inte vad jag ska säga.. har svårt att hitta bra ord att formulera mig med och kunna sätta ord på det jag vill säga. Verkligen skit att du blev påtvingad din abort 2010, så ska det inte behöva vara! Och att du tvingats genomgå att bli nedtryckt av din egna familj... rent ut sagt, de borde skämmas! Fyfan, kan inte ens föreställa mig hur det är att inte ens kunna söka stöd där.
Vad bra att dina mediciner inte ska förhundra graviditet iallafall, men skit att det tagit sån här tid. Vet själv hur det är då jag väntar på något... evig väntan. Och då har jag ändå ett datum/tid när det ska ske. Fy för att inte ens veta när det kommer ske...
Skönt att din man ställer upp på annat ändå, och då har ni 5 år som gifta nästa år :D blir så glad att läsa det, hoppas det fortsätter så länge! Mina föräldrar har nyss separerat, eller ja, är mitt uppe i det. Om 3 månader ska allt va klart o huset lämnat, så då ser jag det aldrig mer igen. Iallafall inte på samma sätt - kommer ju vara en annan ägare till huset då.
Att prata om hur man mår är jobbigt, det är inte konstigt. Jag tror det är svårt för en man att förstå hur det är för en kvinna och för en kvinna att förstå hur en man känner gällande barnlösheten.
Ja de är väldigt jobbig det är inte en lugn stund alls någnstans man måste kämpa genom varenda gång och varje dag med sig själv och alla problem.
Jag är rätt öppen så sett men ja borde eg inte prata om mig själv så mycket till andra egentligen.
Det gör ingenting de är rätt svårt att komma igång efter en sådan sak fast det är 8 år sedan börjar väl släppa lite men de kommer alltid finnas dock. Ja fick inte stöd alls från familj/släkt pojkvännen eller hans familj (jehovas vittne)
Men det är som det är tyvärr ångesten är värst vissa gånger.
Jag drar mig undan rätt mycket från släkt då man knappt mår bra att ha dom i närheten heller.
Det är inget roligt direkt och vänta och vänta men tänker att de kommer inte ta sig detta året då blir man inte lika ledsen heller.
Ja d känns skönt att ha han vid min sida när allt är som tuffast faktiskt oavsett vad som hänt oss snart 7 år (februari nästa år)
Mycket har förändrats sen jag träffade honom och sakt upp kontakt med mina föräldrar som ja mådde dåligt av vågade inte säga ifrån innan helt.
Tiden går fort man har knappt haft koll på alla datum hehe.
Jobbigt de där med skilsmässa förstår att det är riktigt tufft då de tär på en själv fast det gäller ens föräldrar oxå mina skiljde sig när ja var väldigt liten så ja minms inte så himla mycket av de.
Ja de känna tungt att man inte vågar öppna sig och inte prata om de öppet
Det är ju svårt att förstå hur en annan människa mår oxå så är det ju men oftast är vi rätt öppna med varandra hur vi mår och känner bara ibland de inte går