• Anonym (Orolig nattuggla)

Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

När mår ni sämst?

På morgonen är jag trött för jag sovit dåligt

På dagen är det jobbigt höra grannar eller kollegors prat, skratt

På kvällen är jag trött och får tvinga i mig middag

På natten känner jag mig ensam mörkrädd och orolig

Innan mådde jag bäst på natten men nu får jag inte ens ro där längre

• Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?
  • Anonym (hela tiden)

Tack för trevlig helg önskning! Önskar er detsamma!

Glömde tillägga... hoppas du kan få vila lite nu i helgen mullbär! Vara dig själv och leva i dina känslor för en stund! Hoppas även du får tid att hitta dig själv snart!

• Anonym (hela tiden)

Idag har varit ganska bra. Förutom lite scarry... någon elev hade med kniv till skolan och hotade en lärare med den. Jäkla skitungar det finns. Omoget som fan är det också.

Nu inväntar jag väl rubriker i tidningen om min skola då.. som för övrigt redan fått mycket kritik i tidningen, inte för att den är dålig. Snarare tvärt om. Vi ligger i topp i både rike och kommun gällande merit poängen. Men det är ju detta med att det sägs att allt är glädjebetyg... konstigt att nationella även visar på hägre kunskap i min skola då. Jaja, det är en annan sak.

Tidning menar jag dån tidning man innan fick i brevlådan men nu får i typ plattan/mobilen.

Varit hemma nu ca 4 timmar, bara vilat. Energi = noll. Helgen behöver dock tillägnas till att plugga... crap. Får se hur nästa vecka blir. Kommer nog inte orka hela veckan. Är dessvärre näst intill tvungen. Bara till o tvinga sig själv ännu en vecka, upp på morgonen, plugga på eftermiddagen, orka göra något mer än sova, vila, plugga.

Nu fortsätta vila. Hoppas ni alla har haft en bra dag!

Kram!

Fy vad läskigt!!!

Hoppas plugget går ok

Fin kväll o natt!

Kram

PS va de nån dum lärare som hotades?!

• Anonym (hela tiden)

Har inte fått veta vilken lärare. Eftersom det är känsligt. Dock har man ju sina aningar om vilken elev det handlar om och mycket pekat åt en viss elev. Men det skulle inte finnas några bakomliggande hot så jag har faktiskt ingen aning om vilken lärare.

• Anonym (hela tiden)

Enligt mig har vi faktiskt inte så många dumma lärare. Vi har en i svenska, en i no och två i matte. Men har ju 3-5 lärare i varje ämne som jag kan prata med (utom ämnen som är lite 'speciella') och få hjälp av.

Men de dumma lärarna är ju tyvärr väldigt dumma. En är enligt mig (och många andra) väldigt inkompetent och en som även är min mentor har ju inte direkt alla hästar hemma. Är ju hon som fått mig att gråta så många gånger också...

• Anonym (hela tiden)

Hoppas ni alla får en bra kväll & natt!

Kram!

Ok. Läskigt iaf

Detsamma stor kram

• Mullbär
    Anonym (hela tiden) skrev 2018-10-12 18:48:45 följande:
    Kram till dig Mullbär!

Känner igen det där i att uppfattas som social, pratig och glad. Och förstår heller inte hur folk inte kan se igenom fasaden. Förstår inte heller hur jag inte vill umgås och vara med folk samtidigt som jag vill. Men jag har märkt att jag orkar mycket längre tid och mer om jag tex pratar med någon på videosamtal istället för att träffas irl.

Att inte orka bära sina egna känslor, känner vi nog alla här igen oss lite av! Ochatt gråta ibland är inte alls konstigt! Fast det är ju jobbigt inför folk...

Oro känner jag också igen mig i. Jo, snart får det fan räcka, tycker vi alla förtjänar att må BRA! Jävla skit detta, men skönt att din man ser hur du mår, stöttar han dig på något sätt?

Det är ok att inte orka läsa, ibland är det för jobbigt och då är det bättre att strunta i. Skriv du när du orkar, vi andra finns (förhoppningsvis) kvar!
    Han gör nog så gott han kan, han är väldigt förstående och förlåtande och snäll mot mig. Sen känns det som att jag alltid önskar "mer".. Men påminner mig om att han inte är någon tankeläsare och har jobbat mkt med det här att berätta för han självmant hur jag känner och ifall jag önskar någon specifik hjälp/avlastning/beteende av han, istället för att sitta tyst och vänta och kanske bli arg för att han inte är tankeläsare.. Sen tror jag att han kanske inte alltid förstår hur allvarligt det är, eller om han liksom blivit avtrubbad för att det ofta är dåligt med mig.. Han förstår iallafall, och lyssnar och ställer upp :) Och när hela världen är överväldigande är han den enda jag orkar med. Men det räcker liksom inte, för att jag ska bli bra och känna mig hel, tyvärr.

Kramar till er, ni är fina :) Ger lite hopp om mänskligheten att se hur fina ni är mot varandra här i tråden. Trevlig helg på er :)
    Mullbär skrev 2018-10-12 23:27:08 följande:

Han gör nog så gott han kan, han är väldigt förstående och förlåtande och snäll mot mig. Sen känns det som att jag alltid önskar "mer".. Men påminner mig om att han inte är någon tankeläsare och har jobbat mkt med det här att berätta för han självmant hur jag känner och ifall jag önskar någon specifik hjälp/avlastning/beteende av han, istället för att sitta tyst och vänta och kanske bli arg för att han inte är tankeläsare.. Sen tror jag att han kanske inte alltid förstår hur allvarligt det är, eller om han liksom blivit avtrubbad för att det ofta är dåligt med mig.. Han förstår iallafall, och lyssnar och ställer upp :) Och när hela världen är överväldigande är han den enda jag orkar med. Men det räcker liksom inte, för att jag ska bli bra och känna mig hel, tyvärr.

Kramar till er, ni är fina :) Ger lite hopp om mänskligheten att se hur fina ni är mot varandra här i tråden. Trevlig helg på er :)

Stor kram och stanna kvar och kom tillbaka när du vill

Inte ett enda elakt inlägg hittills iaf av nån

Trots vi mest gnäller haha
Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?