• Anonym (Orolig nattuggla)

Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

När mår ni sämst?

På morgonen är jag trött för jag sovit dåligt

På dagen är det jobbigt höra grannar eller kollegors prat, skratt

På kvällen är jag trött och får tvinga i mig middag

På natten känner jag mig ensam mörkrädd och orolig

Innan mådde jag bäst på natten men nu får jag inte ens ro där längre

• Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?
  • Anonym (undrar)
    Anonym (hela tiden) skrev 2018-10-07 11:22:46 följande:
    Jag har en bra relation med dem. De vet hur jag mår och hela familjen går igenom en tuff period just nu. Dock började mitt mående bli dåligt långt innan detta, men det förbättrades klappast av det som hänt nu.

Fast eftersom jag är till kurator/psykolog så pratar jag med de och sedan kan de på mina villkor meddela mina föräldrar det jag sagt och vi pratat om. Jag tycker det är svårt att prata med dem irl och se deras ledsna reaktion, därför får de säga till mina föräldrar. Men kommer de o vill prata med mig om det och ställer frågor svarar jag givetvis öppet och ärligt.

Det är dock inte enbart för att de ska meddela mina föräldrar som jag går till kurator/psykologen (två olika personer, dock har jag inte förstått skillnaden..), finns andra saker oxå. Men jag vill att de ska prata med mina föräldrar, för att jag ska slippa då jag tycker det är jobbigt att ta upp det.

Vet inte om det var detta du undrade? Men fråga mer och igen isåfall :)
    Varför tycker du att det är jobbigt att ta upp med dina föräldrar?
  • Anonym (hela tiden)
    Anonym (undrar) skrev 2018-10-07 19:58:44 följande:

Varför tycker du att det är jobbigt att ta upp med dina föräldrar?

För att deras reaktion blir ju lika ledsen varje gång jag säger hur det är. Liksom, de vill ju att jag ska må bra och jag anser att de ska vara delaktiga i hur jag mår för de är mina föräldrar och om de inte vet något så blir det mycket svårare för dem att ha en chans att förstå mig. Jag gillar inte att göra folk ledsna och besvikna och därför är det jobbigt att ta upp. Men som sagt, frågar de mig så säger jag absolut sanningen. Jag ljuger inte för dem, men gillar bara inte att vara den som tar upp det.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (hela tiden) skrev 2018-10-07 22:15:53 följande:
    För att deras reaktion blir ju lika ledsen varje gång jag säger hur det är. Liksom, de vill ju att jag ska må bra och jag anser att de ska vara delaktiga i hur jag mår för de är mina föräldrar och om de inte vet något så blir det mycket svårare för dem att ha en chans att förstå mig. Jag gillar inte att göra folk ledsna och besvikna och därför är det jobbigt att ta upp. Men som sagt, frågar de mig så säger jag absolut sanningen. Jag ljuger inte för dem, men gillar bara inte att vara den som tar upp det.
    Varför gillar du inte att göra folk ledsna och besvikna?
  • Anonym (K)

Jag mår dåligt från att jag vaknar tills vid 18 tiden då mitt psyke tvärvänder och jag mår som man ska.

Jag tror att det beror på att jag ska vara duktig och prestera på dagarna, men jag är arbetslös så jag känner mig rätt värdelös. Tror det har med det att göra.

• Anonym (hela tiden)
    Anonym (undrar) skrev 2018-10-07 23:11:45 följande:

Varför gillar du inte att göra folk ledsna och besvikna?

För att jag vill att de jag bryr mig om och älskar ska må bra. Gillar helt enkelt inte att se dem ledsna, för då mår de ju inte bra.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (hela tiden) skrev 2018-10-07 23:53:19 följande:
    För att jag vill att de jag bryr mig om och älskar ska må bra. Gillar helt enkelt inte att se dem ledsna, för då mår de ju inte bra.
    Det verkar som om du har blivit en förälder, åt dina egna föräldrar...?
  • Anonym (undrar)

Det verkar som om du har blivit en förälder åt dina egna föräldrar?

• Anonym (Orolig nattuggla)

Hej alla nya

O hej hela tiden vännen

Ok e du ledig på måndag?

Idag har vi varit på utflykt vid havet

O va på restaurang mm

Är kvar här några dagar till imon ska jag hälsa på en annan släkting i samma stad

Hoppas ni mår ok i natt

Kram natti

• TrueLove12
    Anonym (hela tiden) skrev 2018-10-07 02:48:14 följande:

Åh, finner inte riktigt ord men är ledsen för er skull att det inte gått vägen för er att skaffa barn. Förstår att du inte kan prata med vem som hellt om detta.

Det med att inte våga prata med folk om hur man verkligen mår, kan jag verkligen relatera till. Jag var (och är) precis likadan, kännde att jag inte ville belasta någon annan med mina problem och att det gjorde dem deppiga. För mig har kurator och psykolog hjälpt, det får mig att få ur mig saker och kunna prata om saker jag annars inte kunnat prata om. Tror du något sånt skulle kunna hjälpa dig?

Depressionen (stavade jag fel kanske?) påverkar såklart ditt mående, det förstår jag. Men är din man helt påläst om vad depression innebär? Annars kanske han kan läsa in sig lite mer på ämnet, tänker att det kanske kan hjälpa honom att på ett annat sätt kunna förstå dig och ditt mående?

Ingen av oss här i fråden vet vem du är irl, så vill du (på dina villkor!) får du som alla andra här skrova av dig! Klago-tråd liksom, hihi. Nä, kanske inte riktigt men vissa dagar klagar vi mer än andra, åtminstånde jag har dagar då jag enbart klagar. Gör inget annat än att klaga. Hehe...

Skickar styrkekramar till dig & alla andra kämpar här inne!

De är jobbigaste delen för min del eftersom ja även gjort en sen abort 2010 med en annan så detta sitter i väldigt hårt med.

Han vet om hur ja mår men tror inte han förstår ändå hur jag mår och känner och vill inte ta för mycket mediciner heller pga att vi försöker skaffa barn sen snart 1 år ungefär snart.

Ja blir väldigt tankespridd och vill bara ge upp helt och hållet just nu då maken inte förstår hur jag eg mår osv.

Mycket blä som hänt genom åren har ingen kontakt med mina föräldrar och en del av släkten plus att man får så himla mycket klagomål vad vi än gör
  • Anonym (hela tiden)
    Anonym (undrar) skrev 2018-10-08 00:01:42 följande:

Det verkar som om du har blivit en förälder, åt dina egna föräldrar...?

Nej. Det är jag inte. De är mina föräldrar. Jag deras barn. Men jag gillar ändå inte att se dem må dåligt, vara ledsna eller besvikna. Jag gillar ju dem och vill inte att någon jag gillar ska må dåligt, det är det väl ingen som vill? De är inte besvikna på mig direkt utan mer besvikna för att läget är som det är och som sagt, de vill inte att jag ska må dåligt. Samtidigt som jag inte vill att dem ska må dåligt.
Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?