Inlägg från: Anonym (undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (undrar)

Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

Ni som har det tufft, hur är relationen med era föräldrar?

• Anonym (undrar)
    Anonym (hela tiden) skrev 2018-10-07 11:22:46 följande:
    Jag har en bra relation med dem. De vet hur jag mår och hela familjen går igenom en tuff period just nu. Dock började mitt mående bli dåligt långt innan detta, men det förbättrades klappast av det som hänt nu.

Fast eftersom jag är till kurator/psykolog så pratar jag med de och sedan kan de på mina villkor meddela mina föräldrar det jag sagt och vi pratat om. Jag tycker det är svårt att prata med dem irl och se deras ledsna reaktion, därför får de säga till mina föräldrar. Men kommer de o vill prata med mig om det och ställer frågor svarar jag givetvis öppet och ärligt.

Det är dock inte enbart för att de ska meddela mina föräldrar som jag går till kurator/psykologen (två olika personer, dock har jag inte förstått skillnaden..), finns andra saker oxå. Men jag vill att de ska prata med mina föräldrar, för att jag ska slippa då jag tycker det är jobbigt att ta upp det.

Vet inte om det var detta du undrade? Men fråga mer och igen isåfall :)
    Varför tycker du att det är jobbigt att ta upp med dina föräldrar?
  • Anonym (undrar)
    Anonym (hela tiden) skrev 2018-10-07 22:15:53 följande:
    För att deras reaktion blir ju lika ledsen varje gång jag säger hur det är. Liksom, de vill ju att jag ska må bra och jag anser att de ska vara delaktiga i hur jag mår för de är mina föräldrar och om de inte vet något så blir det mycket svårare för dem att ha en chans att förstå mig. Jag gillar inte att göra folk ledsna och besvikna och därför är det jobbigt att ta upp. Men som sagt, frågar de mig så säger jag absolut sanningen. Jag ljuger inte för dem, men gillar bara inte att vara den som tar upp det.
    Varför gillar du inte att göra folk ledsna och besvikna?
  • Anonym (undrar)
    Anonym (hela tiden) skrev 2018-10-07 23:53:19 följande:
    För att jag vill att de jag bryr mig om och älskar ska må bra. Gillar helt enkelt inte att se dem ledsna, för då mår de ju inte bra.
    Det verkar som om du har blivit en förälder, åt dina egna föräldrar...?
  • Anonym (undrar)

Det verkar som om du har blivit en förälder åt dina egna föräldrar?

• Anonym (undrar)
    Anonym (hela tiden) skrev 2018-10-08 01:43:53 följande:
    Nej. Det är jag inte. De är mina föräldrar. Jag deras barn. Men jag gillar ändå inte att se dem må dåligt, vara ledsna eller besvikna. Jag gillar ju dem och vill inte att någon jag gillar ska må dåligt, det är det väl ingen som vill? De är inte besvikna på mig direkt utan mer besvikna för att läget är som det är och som sagt, de vill inte att jag ska må dåligt. Samtidigt som jag inte vill att dem ska må dåligt.
    Men det verkar som om du inte kan söka stöd hos dina föräldrar?
  • Anonym (undrar)
    Anonym (hela tiden) skrev 2018-10-10 01:02:54 följande:

Tjokatt igen då:)

Tänker inte skrova så långt nu. Tror jag. Bara lite snabbt... om dagen som rent ut sagt varit ett helvete.

Har nu gråtit konstant 1,5h men nu lote mer samlad. Usch, har sån ångest inför torsdag. Har redovisning och vill bara få skiten öberstökad. Vill ju göra alla nöjda. Men jag själv säger bara nej och nej och nej. Jag orkar inte med mig själv, vill baea ta en ordentlig paus från mig själv.

Idag var första gången på länge jag bråka med mina föräldrar. Eller närmare bestämt pappa. Har dåligt samvete. Kännet mig dum som ens reagerade på det. Vilket ledde till bråk.

Skit samma, orkar inte skriva nu. Är bara srg på mig själv

Godnatt, I guez. Nä. Förresten, dum natt. Whatsoever, hoppas ni alla haft en lite bättre dag än mig. Om några timmar (5 timmar mer bestämt) ska jag få mig själv ur sängen. Skit. Vill inte... allt lär gå fel.

Tråkigt att höra att ni bråkade. Vad bråkade du med din pappa om, vad sa han som gjorde dig arg?
  • Anonym (undrar)
    Anonym (hela tiden) skrev 2018-10-10 22:22:38 följande:

Vad skönt att det gick bra!! Haha, vaknade 6.30 imorses efter 1,5h sömn. Varit nu o sovit typ hela eftermiddagen. Känner mig helt slut och har inte alls mått bra senaste dygnet. Har iprincip bara gråtit. Sedan hjälpte de ju inte direkt att min lärare då nu är jättesur på mig för jag inte gör "tillräckligt mycket" trots att jag gör mer än jag egentligen både kan, vill och orkar vilket gjorde mig så arg och ledsen (inte första gången heller...) så jag började gråta och givetvis tittade alla på mig. Jättekul. Eller inte.

Skönt att du dessutom vaknat pigg! Själv vaknar jag aldrig pigg, alltid trött. Hela tiden.

Trist att höra att du oxå tjafsat med dina föräldrar.. kanske det är någon grej att göra det då o då.

Kasta smårgås har jag inte gjort, än :) men jo, ibland blir man ju bara för förbannad.

Jo, det är rätt vanligt att jag bråkar med dem o då händer det ju att... ja... vi säger nog diverse svordomar. Hehe.

Äh, vi bråka för jag försökte prata med dem om varför jag va arg på en person men min brorsa avbröt typ femtio gånger och min pappa börja då prata med honom varje gång och jag fick bara vänta, vänta och vänta. Sedan blev jag sur och sa något i stil med "hallå?! Det var jag som skulle prata så sluta avbryta hela tiden" o då blev pappa sur på mig o kom med de vanliga argumenten som "men han har adhd och kan inte kontrollera sina impulser" men iprincip allt sker då han vill, då han kan, då han känner för det och då ska det ske på stört. Vilket gör mig irriterad. För det är ju alltid jag som får vänta och anpassa mig och ibland blir det bara för mycket. För jag är ju som sagt dum-snäll oxå så jag låter ju för det mesta andra göra så, någon gång då jag blivit förbannad och sagt ifrån inte hemma har folk sagt "ojj, jag viste inte ens att du kunde bli arg" liksom, jamen tack för den kommentaren... eller något... men hur som, jag blev arg för det o min pappa kom med de gamla vanliga argumenten o skyller allt på hans adhd (o ja det har han meeeen varför skulle det ge honom rätten att alltid få sin vilja igenom och alltid prioriteras???) vilket ju gjorde mig arg o detta ledde till ett bråk då jag ansåg detta som icke-dugande argument.

Har bara varit så förbannad hela dagen, typ velat gråta hela dagen när sedan min lärare helt random säger att "du har förlängd dag med 45min idag" blev jag mer än förbannad för denna dagen va redan jobbig o egentligen orka jag inte ens gå upp imorses. Allt med en enda uppgift igår tog för mycket energi och sedan strul med internet, bråk med pappa och allt. Och jag kände bara att "vad fan, detta kunde du inte sagt tidigare eller? Framförhållniiiiiiing taack" typ. Jag gillar inte snabba förändringar och har inga problem med att ha 45min längre dag, men man kan ju vara schyst och säga detta INNAN dagen är där. Liksom, tänk om (ja, man ska inte tänka med tänk om för det var inget faktum) jag inte hade kunnat för att jag har något planerat? Skulle hon tvinga mig ställa in detta då? Nej, så jävla svårt är det inte att maila alla (detta gällde liksom hela klassen) "hej, ni har 45min längre dag på onsdag" typ igår eller förrgår. För vi hade ju studiedag eftersom lärarna skulle ha tid för rättning av långa inlämningar/uppsatser. Sedan har allt allmänt gått dåligt idag så jag hoppas på en bättre torsdag. Framförallt att jag får sova lite mer än 1,5h inatt.

Hoppas ni haft en bättre dag än mig!

Kraamiz!

(Hoppas ni ens kan läsa min virriga text, haha är för trött för att tänka. Har nog tappat för många hjärnceller idag/inatt)

Det egentligen inte så konstigt att du mår som du mår om dina föräldrar behandlar dig såhär, att du alltid måste komma i andra hand efter din bror. 

"men han har adhd och kan inte kontrollera sina impulser" men iprincip allt sker då han vill, då han kan, då han känner för det och då ska det ske på stört. Vilket gör mig irriterad. För det är ju alltid jag som får vänta och anpassa mig och ibland blir det bara för mycket."

Jag tror inte att det bara gör dig irriterad utan också ledsen, känner dig otillräckligt, vilket är startskott för ångest. Ta upp detta med din kurator.
Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?