• Anonym (Orolig nattuggla)

Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

När mår ni sämst?

På morgonen är jag trött för jag sovit dåligt

På dagen är det jobbigt höra grannar eller kollegors prat, skratt

På kvällen är jag trött och får tvinga i mig middag

På natten känner jag mig ensam mörkrädd och orolig

Innan mådde jag bäst på natten men nu får jag inte ens ro där längre

• Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?
  • Anonym (hela tiden)

Jo. Men trist med det första. Aja satsar bara C i den ändå så hoppas jag iallafall nådde det. Men 1/20 poäng lär inte va någon C nivå hahaha. Vet inte om jag fick 1 poäng ens men tror det för så dåligt som det gick...

Ja, när jag är i sommarstugan har jag knappt täckning. Det är så skönt o bara koppla bort sig o faktiskt kunna skylla på att det inte fanns täckning så därför kunde man inte va på mobilen.

Haha, juste ja... hemtelefon... inte använt på nog 6 år haha. Använt mammas/pappas mobil då våran hemtelefon jämt va sönder (pappa hade av sladden i marken för han trodde det var en rot av ett träd hahaha). Sen fick jag mobiltelefon o det var ju mycket mer praktiskt haha.

Tycker du gör rätt i att sova! Haha ja, den där dygnsrytmen har en tendens att förflyttas tillbaka till sent deluxe. När jag kom hem från kina var jag sjukt kvällstrött o sjukt morgonpigg. Jag som annars är raka motsatsen...! Men det va för då klockan var 22 här var den 04 där, så somnade ju 22-23 varje kväll. Ca 1v. Vakna även typ 05-06 o tyckte ja haft sovmorgon för hon va ju 11-12 där. O vu vart upp 6.30 varje morgon för att åka till olika aktiviteter o komma hem 7 på kvällen. Så det var ju jätteskönt med en "vettig" dygnsrytm haha. Inte optimal men bra mycke bättre än somna 03...

Håller tummarna för att du inte faller tillbaka till o somna 03 så snabbt som en vecka. Vi får ha vårat "natt snack" tidigare på kvällen/natten. Haha.

Skönt att du mår ok iallafall! Det förtjänar du!

Natti, nu ska även denna skiten försöka sova lite. Jag är för trött för att se på mobilen. Men för pigg för o sova. Så tror ja sätter på en podcast. Behöver då varken titta eller sova. Men säger ändå natti, hoppas du sover gott :)

Ja dessa sömn, stress o tekniska problem o andra problem i livet alltså... Phu

Vi får väl kämpa på

Stor kram o hoppas din dag blir ok

Hoppas du får njuta av en kanelbulle idag på dagen hehe

Bjuder dem. På det i skolan? Jag köpte mig en

Kram

• Anonym (hela tiden)

Ja. Jag tror faktiskt man skulle sova lite tidigare om man inte hade mobil, dator, platta. Men hur lätt är det o lägga bort liksom... beroende framkallande saker detta.

Ja, keep fighting :)

Jodå, haft en rätt ok dag jämfört med resten av veckan. Puh, hoppas nu denna dag blir fortsatt ok... men behöver nog sova lite nu. Är suuuupertrött, som alltid. Och har ju halva dagen kvar. Eller ja... har ju heka eftermiddagen kvar iallafall. Men men... livet utan sömn antar jag.

Blir nog ingen kanelbulle för min del faktiskt. Är inte förtjust i varken bullar, godis eller tårta. Men yepp, de bjöd på det. Klassen har några som bakar varje vecka o har som fredagsfika på morgonen. Men denna veckan blev det istället torsdagsfika, men jag avstog, haha. Hoppas din kanelbulle är god!

Ganska konstigt att den har en egen dag... jag älskar elefanter. Borde det inte finnas en elefanternas dag då? Hehe

Stor kram!

12 augusti var det elefantens dag tror jag haha

Men håller med om lite konstigt med alla dagar

Åt bulle men sen fick jag ont i magen

Typiskt

Å såå trist väder oxå

Jaja ikväll ska jag se på wahlgrens värld iaf

Har du orkar kika på lucas simonsson än? Känn ej stress bara undrade hehe

Fin kväll kram

PS läste att dela upp sömnen kan va bra för kroppen

Alltså typ 3timmar på natten o 3 på eftermiddagen tex

Kram

Har du någon viktig läxa plugg ikväll då? Nåt särskilt?

Kram

21.50 på kunskap kanalen kommer en dokumentär om. Elefanter

Den heter elefanternas farliga vandring

Finns säkert på ur play eller sv

t play om du missar

Kollar på wahlgrens värld och 100% vaken på svt 24 för världens barn nu. Gillar du 100% vaken? Mitt sällskap i natt

Ska nog resa väg en sväng till helgen igen

Med laddaren!!!

• Anonym (hela tiden)

Haha jaha där ser man, elefanterna har kanske en egen dag då. Men utan att jag visste det... crap. Bara o vänta ett år då.

Jo, alla dessa dagar är lite lustiga.

Men åh så typiskt att du fick ont i magen av den... ja trist väder bjuds det i sveriges regn-stad med. Ja... du hör väl på namnet vad det bjuds på... reeeeegn. Trist skit väder.

Åh, jag såg avsnittet av wahlgrens värld tidigare i eftermiddags. På D-play. Får se nästa veckas avsnitt då, så ja har något o göra inatt. Haha. Sov nämligen bort hela eftermiddagen så lär va vaken hela natten... eller kanske inte. Är så himla trött nu efter fyra nätters knappt existerande sömn... (vet inte ens om det är fyra, tappat räkningen totalt)

Nej, fan, det har jag inte gjort än... helt glömt bort. Nu alarm i mobilen så ja ska komma ihåg det. Haha mitt minne är så sämst...

Jaha där ser man, men tror ändå de vill att man sover mer än 1,5h pp natten. Hehe

Prov imorgon igen har jag. Men kommer va hemma för just idag mår jag inte bra och har inte gjort på hela veckan. Hade ju noll vila typ förra helgen och det är nog den största faktorn till att jag mått som jag gjort denna veckan. Har varit konstant trött men som vanligt inte kunnat sova. Dessutom har ångesten varit värre och jag vet knappt ens vad. Minns inte ens vad jag nyss skrivit typ, är hemma nu 5 dagar. Men kommer behöva plugga en del ändå. Ska dock försöka ta tag i det imorgon så jag kan enbart vila 4 dagar sedan. Men får se om jag orkar ta mig upp ur sängen, det får bli steg ett liksom. Nä ikväll gör jag ingenting mer, får räcka med att ja gjorde 3 uppgifter i ett o samma ämne bara idag på skolan.

21.50 var väl för 1 timme sen? Haha så sämst är jag. Kan inte ens klockan... (använder mest av 12h-klocka då de är den jag har i min mobil så därför förvirrar 24h-klockan mig när det inte är hela tal)

Ja, då får jag se den inatt då om jag är vaken. Tur jag laddat iPaden. Lite lättare o ja den i sängen än datorn, brukar ställa den mot väggen lutande typ så då kan jag ligga på sidan men ändå ha bilden på rätt håll framför mig. Eller hur jag ska säga.

Wahlgrens värld följs slaviskt här :) eller typ. Förra veckan va så kaosig att jag missa bokstavligen alla programm jag skulle se på tv. Men har tagi ikapp denna veckan.

100% vaken vet jag inte vad det är, ett tv program antar jag. Du verkar ju ha stenkoll på alla tv program som går på tv, haha. Jag har knappt koll på de jag följer...

Jo men det gör du rätt i. Miljöombyte igen :) ska iväg till mormor i helgen. Tror jag. Måste orka ta mig utanför hemmet för ta mig dit. Tar ca 2h med bussen... sen kanske sväng till kusinerna en dag med. De bor inte ens en mil från mormor men med buss tar det mer än en timme... de bor liksom långt från varandra men ändå för nära men relativt nära stan. Oavsett... man måste hela vägen in till stan med buss o spårvagn stan byta buss o hela vägen ut. Sammanlagt är det tre byten så det tar ju oxå lite tid...

Ska nog spendera lite tid med mormor i helgem. Hon har ju cancer o ändå om behandlingen är för att bota vet man ju aldrig vad som sker. Så man får passa på. Hon börjar bli gammal, förmodligen mer än tre år kvar. Men förmodligen mindre än 30. Så de e lika bra o börja innan de e försent... men måste ju själv orka ta mig dit. Endast jag som har 5 dagar ledigt (imorgon är ju sjukanmäld så isåfall åker jag på lördag) så ska isåfall åka buss o spårvagn o tåg. Så det blir ju tidskrävande, o inte minst energikrävande. Tar det en annan helg annars.

Haha ja, rekommenderas verkligen att ta med mobilladdare! Hoppas du får en riktigt bra helg!

Stor kram!

Ja magen är typ kaos än

Jäkla bulle

Åh vad jobbigt

Jag va hos min mormor mycket sista tiden

Hon dog 2 månader efter diagnos

Mycket fort gick hennes cancer

100% vaken e Youtubers som sitter live o gör olika uppdrag o lekar typ hehe

Wahlgren värld är bra för de är så mänskliga ångest skilsmässa bulimi stök kaos

Kram

Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?