• Anonym (Orolig nattuggla)

Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

När mår ni sämst?

På morgonen är jag trött för jag sovit dåligt

På dagen är det jobbigt höra grannar eller kollegors prat, skratt

På kvällen är jag trött och får tvinga i mig middag

På natten känner jag mig ensam mörkrädd och orolig

Innan mådde jag bäst på natten men nu får jag inte ens ro där längre

• Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?
  • Anonym (hela tiden)

Oj, jo det var många saker. Ja precis, det blir lätt så. Man gillar att göra en hel del saker men de görs för sällan. Det bara sker så att det inte görs... dåligt. Vi får jobba på att göra saker vi tycker om oftare!

Yepp, alla vet om det. Av mina lärare får jag förbud att plugga hemma (har förbud nu med, men det fungerar bara inte, jag hinner inte med annars) och de är alla emot det. Men mina föräldrar säger inte så mycket för de sover så de märker ju inte något. Eftersom jag ändå skulle vara vaken senare än dem.

Nä, de har inte de exakta klockslagen för varje dag. Men de vet att jag någon gång även suttit till 4.30 på morgonen. Fast då har jag varit ledig dagen efter. Har alltid haft mycket lättare att vara vaken och jobba på kvällar och nätter än dagen. De vet ju dock att jag x antal dagar i veckan pluggar till 1 på natten och de är inte förtjusta i det. Men samtidigt får de mig inte att inte göra det iomed att det är såpass mycker som ska fixas och så i perioder.

Kram.

Kram e likadan

Får mest fokus o lugn på sena kvällar o nätter

Nu blir de iaf snart idol

Ser du på det?

Fin kväll kraam

• Anonym (hela tiden)

Jag får också lättare lugn och ro på kvällar och nätter och då är det enklare att fokusera på en enda sak. Annars flyger tankarna åt alla möjliga håll vilket resulterar i att ingenting vettigt blir gjort.

Ibland ser jag på idol. Beror på om jag orkar. Idag har jag sovit 3,5h på eftermiddagen men är fortfarande lika trött. Så jag ska nog kolla så länge jag orkar. Sen blir det sängen och plugga ännu mer. Ska lämna in en till inlämning idag (för jag kommer inte klara av stressen av att ha tre av sakerna kvar. Måste liksom kunna släppa minst en sak till. Lättare att fokusera när man inte har tre miljoner andra saker i hjärnan som hänger över en o måste bli gjort).

Ser själv hur konstigt det låter, att inte orka titta på idol men orkar plugga. Jag orkar egentligen inte plugga. Men har inget val. Sedan blir jag så trött av att lyssna på massa ljud när jag är trött så jag brukar stänga in mig i mitt rum, haha. Vet inte varför, men det har alltid varit så. Tex platser med mycket ljud och rörelse (tex stan...) osv gör mig också trött och får mig bara att vilja vara i ett mörkt tyst rum. Jättekonstigt, jag vet, men det är svårt att beskriva känslan också.

Hoppas du får en bra och lugn kväll, kram.

Lycka till med studierna!

Stor kram

PS tror jag har lättare med fokus på natten då man får va ifred om man vill o typ alla sover

Man äger liksom världen lite hehe

Kram

Kan inte heller fokusera på tv eller nåt innan jobb eller studier e klara! Då får jag inte ut något av tv o blir mer stressad

Kraam

• Anonym (hela tiden)

Tack.

Ja precis. Jag blir så stressad av alla pling i mobilen när jag försöker plugga. Men innan jag ens hade en mobil så var jag ändå en nattuggla som inte kunde sova. Så jag kan inte skylla allt på mobilen och nu mår jag mycket sämre än då. Vilket ju såklart påverkar i alla tankar och sömnproblem osv...

Haha ja, man typ äger världen lite. Men nu börjar det bli farligt för nu får jag inte ens den "äger världen" feelingen på natten för jag hitta en ny grupp folk i ett spel o folk där är riktiga nattugglor. En jobbar natt som personlig assistent (sitter alltså bara o tittar på en sovande person o har gott om tid att spela) och en person bor i USA i Georgia vilket ju är 6h efter oss. Så är klockan 02.00 här är den 20.00 där så hon har ju superlätt att va vaken "nätterna" igenom. Är hon vaken kl 00 och jag vaknar kl 06 så är vi ju på olika dygn till o med liksom, så ibland säger vi godnatt o ja slutar spela (man kan chatta i spelet) sen några timmar efter så säger jag godmorgon och då är klockan väl 1.15 för henne och då säger hon godnatt typ haha. Så jag funderar på att lämna gruppen o byta igen för att inte fastna där hela tiden typ. Men vet inte, är ett sjukt trevligt gäng haha :)

Nej usch. Är så stressad nu för den uppgiften ja sa att ja skulle göra har ja inte ens börjat jobba på än... en kompis ringde mig o vi prata typ 1h men aja får sätta fart nu så skiten blir gjord. Usch, är så trött och vill bara inte.

Kraamiz

Ja mobil är stress

Men ändå bra o ha

Heja dig! Jag har målat naglarna precis så skriver med pek penna nu hihi

Nu ska dem torka

Kram

• Anonym (hela tiden)

Ja gud ja... mobilen är verkligen stress. Behöver åka ut i skogen o inte ha någon täckning nu känner ja. Hahah

Tack :) jo har inte gjort något än heller för ja vet inte vad jag ska skriva o kan inte bara skriva mågot "random" haha.

Åh, ska nog måla naglarna snart igen. Var väldigt länge sen jag gjorde det faktiskt. Men vet inte riktigt om det är en bra idé för jag har slöjd snart och då lär det ju... dö. Så då är det i onödan haha.

Tror jag målar när det är slut för då kan jag ha det där tills det går bort av sig självt.

Nagellack enlogt mig tar för jäkla lång tid att torka. Iallafall om man har tålamod som är typ två sekunder långt och klumpig som en flodhäst ;)

Kram!

Har köpt ett lack som det torkar fort av mavala minute Quick finish. Men helt torrt blir det ju inte om man somnar med handen under kudden tex haha

För mig e fixa naglarna avkopplande för då måste man fokus på det några timmar mkt annat går ej. Kan ju inte börja tvätta o städa eller jobba under tiden hehe

Kram

Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?