• Anonym (Orolig nattuggla)

Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

När mår ni sämst?

På morgonen är jag trött för jag sovit dåligt

På dagen är det jobbigt höra grannar eller kollegors prat, skratt

På kvällen är jag trött och får tvinga i mig middag

På natten känner jag mig ensam mörkrädd och orolig

Innan mådde jag bäst på natten men nu får jag inte ens ro där längre

• Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

Kram kanske ska du testa en multivitamin

Finns hjälp för nål fobi

Alla blir botade, iaf 99%

Kbt på psykolog

Kram natti

• Anonym (hela tiden)

Jo. Kanske jag borde göra. Känns som att det är så himla mycket jag borde göra men aldrig gör.

Får kolla upp det där med nålfobi då. Är mest att jag tycker att det gör så ont när de sätter in den. Speciellt när man tar en spruta mot någon sjukdom... har inte ens tagit alla vaccinationer i skolan, de här "alla" tar. Eller... det är nara sista jag inte tagit.

Jättedumt, jag vet. Men skolsköterskan vi hade (när den skulle tas. Har kommit en ny efter det) var jättekonstig och jag pratade med henne i förväg om att jag var rädd för sprutor och liksom ville att hon skulle vara lugn och inte stressa genom det. Fick något konstigt svar i stil med att hon inte har tid för krångel och att det ska gå som på löpande band, en ut en in liksom. Så då sa mina föräldrar bara att vi kan ta den på vc, när som hellst (ska bara få tummen ut att göra det oxå) för just denna sprutan fick vi veta om typ 1v innan den skulle tas (alltså att veta att den skukle tas gjorde vi men vi visste aldrig när, inte ens vilken månad eller vecka) och givetvis var det mitt under en av de jobbigaste perioderna där jag mådde som sämst. Det går ganska mycket upp och ner, typ en dag kan jag må bra medans dagen efter kan vara jättedålig. Eftersom det då var en "dålig period" så sa de bara att jag behövde inte ytterligare saker att ha ångest för så vi tar den vid ett annat tillfäle. Men sen var det ju mycket med flytten när det andra lugnat sig och nu är det en sämre period igen och sen får vi väl ta det som det kommer. Säger de att jag får ta fler än en spruta för att det gått för långt mellan är det ett framtida problem liksom.

En sak i taget... eller vad är det man säger...

Kram, sov gott! Jag håller fortfarande på att skriva min inlämning. Håller på max 1h till men får väl se hur jag gör med det. Hehe... ska försöka hinna sova lite inatt oxå...

Finns plåster som bedövar så man inte känner något

Tro mig jag har typ bott på sjukhus ett år och fått det mesta av nålar i mig

Överallt i och med en sjukdom

Ska me försöka sova snart

Målet innan midnatt gick visst inte

Ush befinner mig i en jobbig situation nu

Från att ha typ haft allt o allt planerar i väldigt många år till att leva i ovissheten.

Kanske berättar mer än annan gång

Ta en sak i taget man ska inte boka in för mycket ångest saker.

Men ibland hittar man brist på järn, vitamin o mineral som lätt kan botas

Men fokus på skolan nu

Kramar

• Anonym (hela tiden)

Jo. Sådanna plåster (emla plåster tror jag det heter) använder jag. Men det gör jätteont ändå om den suttit där i öber 1 timme. Är nog för känslig...

Usch, låter inte alls kul att du iprincip bott på sjukhus och blivit stucken av nålar många gånger ://

Nä, skulle ju sova nu tänkte jag men aja det går som det går. är van vid det här laget. Blir aldrig som man tänkt sig. Tånker varje dag att jag ska sova tidigt. Men hur lätt är det när det finns lika mycket tankar som luftföroreninfsparticklar i universum...

Usch, låter som livet tog en oviss vändning för dig där. Berätta mer om du vill/känner för det/orkar. Finns alltid här för att lyssna (läsa) och peppa varandra!

Mm, inte boka in för mycket. Helt blanda blad på helgerna, hellst.

Får se. Kanske ett blodprov kommer på tal sen. Tar det då. Tror iallafall inte de lär va lika stressade som min gamla skolslöterska iallafall.

Nä nu ska ja inte jobba mer för inatt. Ska satsa på sömn. Eller... åtminstånde vila.

Stora kramar!

Tack

Ja precis när jag började må bra efter en tuff period hände något härom veckan. Vet varken ut eller in. Mardröm på dagen och mardröm på natten

Stor kram

Natti

Om jag inte får nytt nät nu innan helgen önskar jag dig er en fin helg

Snart är mitt mobilnät slut

Kram

• Anonym (hela tiden)

Har inte orkat göra något alls idag... jag som borde gjort så himla mycket. Jag får verkligen panik nu så mycket jag har kvar och så svårt det är att formulera det så det blir bra... ahhh. Blir galen..!

Har typ sovit 2 timmar på eftermiddagen. Orkade inte kolla i mobilen mer. Men kunde bara inte sova. Haft världens mardrömmar inatt också. Har bara inte orkat göra något alls för jag har varit så trött sen jag kom hem. Och haft världens mest stressiga dag på jag vet inte hur länge...

Usch, ja. När man precis lyckats återhämta sig liiite... då kommer något som totalt slår ut en igen. Är så jäkla irriterande. Låter verkligen inte kul, det du går igenom nu... usch ://

Tack, blir nog mest plugga hela helgen ändå. Så lär inte kunna hänga mycket här på fl. Usch, hemskt att ditt mobilnät snart är slut, inte alls kul :/ hoppas du lyckas fylla på det!

Stora kramar & hoppas din helg blir bra den med!

Fick hjälp att fylla på surf trots månaden ej va slut

Nice!

Åh drömde oxå mardrömmar i natt

Ush

Nu ska jag ta en varm dusch o sen äta nåt

Stor kram

• Anonym (Good enough)

Morgonen inför möte eller nya människor särskilt om jag sovit lite och min ångest ökar på allt som klockan tickar.

Annars kan jag ha dippar mitt på dagen men ingenting märkvärdigt som inte går över på en stund.

Just nu är det mer lugnt än någonsin, det var det inte i somras kan jag säga men jag kämpade på att hitta balans, mycket handlade om att sänka min bild av mig själv som perfekta duktiga miss 200% till "Good enough" på 50 % i fart i ork och i handling. När jag väl kom ner i fart till Good enough så har jag kunnat möta mina behov bättre och då slutade slagen mot mig själv då fort allt inte blev dom jag tänkte eller planerade. Jag började acceptera att saker får vara lite förvirrande stressande som tidigare var piece of cake. Denna lugna attityd gjorde hela mig lugn. (Inga piller till hjälp jag är anti sånt)

Jag går till terapeut ungefär en gång i veckan med och där får jag bearbeta lasta av sånt som annars växer som svartmögel på ens väggar.

Jag har bra stöd av förstående nära och kära och jag är NOGA med mina gränser för vad min kropp orkar.

Du kanske skulle söka hjälp pga utbrändhet?

Om du menar mig är jag inte utbränd

Utan i en kris kan man säga

Kram

Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?