Jo. Kanske jag borde göra. Känns som att det är så himla mycket jag borde göra men aldrig gör.
Får kolla upp det där med nålfobi då. Är mest att jag tycker att det gör så ont när de sätter in den. Speciellt när man tar en spruta mot någon sjukdom... har inte ens tagit alla vaccinationer i skolan, de här "alla" tar. Eller... det är nara sista jag inte tagit.
Jättedumt, jag vet. Men skolsköterskan vi hade (när den skulle tas. Har kommit en ny efter det) var jättekonstig och jag pratade med henne i förväg om att jag var rädd för sprutor och liksom ville att hon skulle vara lugn och inte stressa genom det. Fick något konstigt svar i stil med att hon inte har tid för krångel och att det ska gå som på löpande band, en ut en in liksom. Så då sa mina föräldrar bara att vi kan ta den på vc, när som hellst (ska bara få tummen ut att göra det oxå) för just denna sprutan fick vi veta om typ 1v innan den skulle tas (alltså att veta att den skukle tas gjorde vi men vi visste aldrig när, inte ens vilken månad eller vecka) och givetvis var det mitt under en av de jobbigaste perioderna där jag mådde som sämst. Det går ganska mycket upp och ner, typ en dag kan jag må bra medans dagen efter kan vara jättedålig. Eftersom det då var en "dålig period" så sa de bara att jag behövde inte ytterligare saker att ha ångest för så vi tar den vid ett annat tillfäle. Men sen var det ju mycket med flytten när det andra lugnat sig och nu är det en sämre period igen och sen får vi väl ta det som det kommer. Säger de att jag får ta fler än en spruta för att det gått för långt mellan är det ett framtida problem liksom.
En sak i taget... eller vad är det man säger...
Kram, sov gott! Jag håller fortfarande på att skriva min inlämning. Håller på max 1h till men får väl se hur jag gör med det. Hehe... ska försöka hinna sova lite inatt oxå...