Precis. Men det är ju inte mitt fel att jag är stressad och mår dåligt och har ångest. Hade det varit mitt fel hade jag ju givetvis ändrat på det för att slippa allt detta. Herregud liksom... ja jag försöker ju och får mycket hjälp. Men det går ändå inte i en handvändning. Det tar tid.
Jag förstår inte varför det ska vara så fult och slappt att råka vara nattuggla... kanske alla nattugglor ska jobba natt, då har man ju något att "skylla på" på semestern och lediga dagar mm till varför man somnar sent - van vid att inte sova alls.
Som för dig får jag läsa om samma sak många gånger när jag är stressad. Vilket gör att det tar längre tid och känns som wast of time. Vilket ju stressar mig ännu mer. Men det beror lite på, ska jag läsa om något jag redan kan brukar det gå bra, eftersom då kan jag redan lite så det är inte så mycket nytt. Annars är det mycket läsa om och om igen. Men om jag har tex 20 instuderingsfrågor till X antal sidor/artiklar med text har jag lärt mig att ta fram sökfunktionen och liksom söka på sidan. Alltså efter ett ord, och då kunna läsa just det stycket och sedan svara. Så det finns ju små knep för att underlätta lite.
Åh, vad skönt att slippa sommartiden! Men samtidigt trist för det betyder att det kommer bli mörkare snabbare även på sommaren. Det där ställa om klockor gör ingen hemma hos mig. Alla klockor ändrar sig själva, men minns innan vi hade det. Hua... var svinjobbigt att ändra alla klockor och stå på stolar för att fixa klockorna osv.
Asg hahaha, nej veva ner rutan på ett flygplan rekommenderas inte. Jag åker hellre tåg än buss faktiskt, tycker inte om buss för de får mig att må illa. Och sen gillar jag tåg för de har ofta mer utrymme. Men såklart tragiskt med alla djur som blir påkörda och alla som tar självmord. Hua... tåg har jag inga problem med. Inte spårvagn heller. Men däremot tunnelbana. Nej... där går min gräns. Det klarar jag inte av. Inte heller pendeltåg (syftar på sådanna i och runt om stockholm).
Sedan anser jag det som en överskattad stad oxå, liksom visst är staden jättefin och visst är det sveriges huvudstad. Men gillar inte detta med att folk som bor där (inte alla, men många) anser sig bäst och hund-och-katt diskutionerna (även kallat lillebror-storebror-diskutionerna) mellan sthlm o gbg är jag allergisk mot. Blir så förbannad på att man inte bara kan betrakta dem som städer. Eller ja, sthlm kommer väl alltid ha lite högre status MEN att skryta om att vara stockholmare (ja, sorry alla stockholmare, ni lär hata mig nu) blir bara så dumt i min mening. Liksom herregud, det är en helt vanlig stad som råkar vara sveriges huvudstad. Det är hur jag ser det. Hur jag nu kom in på detta... haha.
Nattis, sov gott o trevlig resa :)