• Anonym (Orolig nattuggla)

Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

När mår ni sämst?

På morgonen är jag trött för jag sovit dåligt

På dagen är det jobbigt höra grannar eller kollegors prat, skratt

På kvällen är jag trött och får tvinga i mig middag

På natten känner jag mig ensam mörkrädd och orolig

Innan mådde jag bäst på natten men nu får jag inte ens ro där längre

• Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?
  • Anonym (hela tiden)

Tjokatt igen då:)

Tänker inte skrova så långt nu. Tror jag. Bara lite snabbt... om dagen som rent ut sagt varit ett helvete.

Har nu gråtit konstant 1,5h men nu lote mer samlad. Usch, har sån ångest inför torsdag. Har redovisning och vill bara få skiten öberstökad. Vill ju göra alla nöjda. Men jag själv säger bara nej och nej och nej. Jag orkar inte med mig själv, vill baea ta en ordentlig paus från mig själv.

Idag var första gången på länge jag bråka med mina föräldrar. Eller närmare bestämt pappa. Har dåligt samvete. Kännet mig dum som ens reagerade på det. Vilket ledde till bråk.

Skit samma, orkar inte skriva nu. Är bara srg på mig själv

Godnatt, I guez. Nä. Förresten, dum natt. Whatsoever, hoppas ni alla haft en lite bättre dag än mig. Om några timmar (5 timmar mer bestämt) ska jag få mig själv ur sängen. Skit. Vill inte... allt lär gå fel.

Stor kram till dig hela tiden

Det löser sig!

Kom hem igår kväll, testade åka buss hem den långa vägen helt själv det gick bra

Sen somna jag o vakna pigg nu hehe

Stor kram alla

Vet hur det känns. Jobbigt bråka med sina föräldrar

Tjafsa oxå med mina häromdagen om nån liten skit sak som blev stort bråk typ

Kastade en smörgås på en ljusstake så arg blev jag haha

Kraam fin onsdag

• Anonym (undrar)
    Anonym (hela tiden) skrev 2018-10-10 01:02:54 följande:

Tjokatt igen då:)

Tänker inte skrova så långt nu. Tror jag. Bara lite snabbt... om dagen som rent ut sagt varit ett helvete.

Har nu gråtit konstant 1,5h men nu lote mer samlad. Usch, har sån ångest inför torsdag. Har redovisning och vill bara få skiten öberstökad. Vill ju göra alla nöjda. Men jag själv säger bara nej och nej och nej. Jag orkar inte med mig själv, vill baea ta en ordentlig paus från mig själv.

Idag var första gången på länge jag bråka med mina föräldrar. Eller närmare bestämt pappa. Har dåligt samvete. Kännet mig dum som ens reagerade på det. Vilket ledde till bråk.

Skit samma, orkar inte skriva nu. Är bara srg på mig själv

Godnatt, I guez. Nä. Förresten, dum natt. Whatsoever, hoppas ni alla haft en lite bättre dag än mig. Om några timmar (5 timmar mer bestämt) ska jag få mig själv ur sängen. Skit. Vill inte... allt lär gå fel.

Tråkigt att höra att ni bråkade. Vad bråkade du med din pappa om, vad sa han som gjorde dig arg?
  • Anonym (hela tiden)

Vad skönt att det gick bra!! Haha, vaknade 6.30 imorses efter 1,5h sömn. Varit nu o sovit typ hela eftermiddagen. Känner mig helt slut och har inte alls mått bra senaste dygnet. Har iprincip bara gråtit. Sedan hjälpte de ju inte direkt att min lärare då nu är jättesur på mig för jag inte gör "tillräckligt mycket" trots att jag gör mer än jag egentligen både kan, vill och orkar vilket gjorde mig så arg och ledsen (inte första gången heller...) så jag började gråta och givetvis tittade alla på mig. Jättekul. Eller inte.

Skönt att du dessutom vaknat pigg! Själv vaknar jag aldrig pigg, alltid trött. Hela tiden.

Trist att höra att du oxå tjafsat med dina föräldrar.. kanske det är någon grej att göra det då o då.

Kasta smårgås har jag inte gjort, än :) men jo, ibland blir man ju bara för förbannad.

Jo, det är rätt vanligt att jag bråkar med dem o då händer det ju att... ja... vi säger nog diverse svordomar. Hehe.

Äh, vi bråka för jag försökte prata med dem om varför jag va arg på en person men min brorsa avbröt typ femtio gånger och min pappa börja då prata med honom varje gång och jag fick bara vänta, vänta och vänta. Sedan blev jag sur och sa något i stil med "hallå?! Det var jag som skulle prata så sluta avbryta hela tiden" o då blev pappa sur på mig o kom med de vanliga argumenten som "men han har adhd och kan inte kontrollera sina impulser" men iprincip allt sker då han vill, då han kan, då han känner för det och då ska det ske på stört. Vilket gör mig irriterad. För det är ju alltid jag som får vänta och anpassa mig och ibland blir det bara för mycket. För jag är ju som sagt dum-snäll oxå så jag låter ju för det mesta andra göra så, någon gång då jag blivit förbannad och sagt ifrån inte hemma har folk sagt "ojj, jag viste inte ens att du kunde bli arg" liksom, jamen tack för den kommentaren... eller något... men hur som, jag blev arg för det o min pappa kom med de gamla vanliga argumenten o skyller allt på hans adhd (o ja det har han meeeen varför skulle det ge honom rätten att alltid få sin vilja igenom och alltid prioriteras???) vilket ju gjorde mig arg o detta ledde till ett bråk då jag ansåg detta som icke-dugande argument.

Har bara varit så förbannad hela dagen, typ velat gråta hela dagen när sedan min lärare helt random säger att "du har förlängd dag med 45min idag" blev jag mer än förbannad för denna dagen va redan jobbig o egentligen orka jag inte ens gå upp imorses. Allt med en enda uppgift igår tog för mycket energi och sedan strul med internet, bråk med pappa och allt. Och jag kände bara att "vad fan, detta kunde du inte sagt tidigare eller? Framförhållniiiiiiing taack" typ. Jag gillar inte snabba förändringar och har inga problem med att ha 45min längre dag, men man kan ju vara schyst och säga detta INNAN dagen är där. Liksom, tänk om (ja, man ska inte tänka med tänk om för det var inget faktum) jag inte hade kunnat för att jag har något planerat? Skulle hon tvinga mig ställa in detta då? Nej, så jävla svårt är det inte att maila alla (detta gällde liksom hela klassen) "hej, ni har 45min längre dag på onsdag" typ igår eller förrgår. För vi hade ju studiedag eftersom lärarna skulle ha tid för rättning av långa inlämningar/uppsatser. Sedan har allt allmänt gått dåligt idag så jag hoppas på en bättre torsdag. Framförallt att jag får sova lite mer än 1,5h inatt.

Hoppas ni haft en bättre dag än mig!

Kraamiz!

(Hoppas ni ens kan läsa min virriga text, haha är för trött för att tänka. Har nog tappat för många hjärnceller idag/inatt)

Åh vad jobbigt

Stor kram

Hoppas natten och morgondagen blir bättre för dig

Kramar

PS vet inte din lärare som fick dig ledsen och stressad om. Din situation?

Kram

Oxå trött idag

Mycket intryck efter senaste veckornas utflykter o annan stress som är kvar men som man liksom försöker fly från med hjälp av sällskap jobb o aktiviteter

Men man kan ju inte fly från sig själv tyvärr

Nu stannar jag nog hemma ett par veckor utan längre resor

O försöka ordna vissa problem på hemmaplan

Kram

• Anonym (hela tiden)

Tack! Natten verkar ju inte gå så värst bra. Är bara så arg och ledsen nu... igen. Har redan gjort två försök att sova denna natt men tji fick jag. Går ju inte att sova. Jar för mycket tankar och blir skogstokig. Pappa föreslog att jag är "sjuk" imorgon. Torsdag, alltså egentligen idag. Men kan ju inte de för har tre viktiga saker på schemat imorgon. Men jag förstår ju deras mening. De vill att jag är hemma och vilar för det är mycket privat oxå. Skulle gått till kurstorn (var det, tror jag) förrförra veckan. Men blev inte för hon var sjuk. Så skulle jag gått förra veckan men kände bara att jag orkar inte för då hade jag varit tvungen att ta bussen hem, sen dit, sen hem och var jättetrött när jag kom hem. Kunde inte hålla mig vaken (så trött brukar jag inte vara) så nu är det ju då tror jag lite övet 1 månad sen vi sågs. Vilket är på tok för länge för mig. Men ska i övermorgon dit iallafall. Dessutom på innan jag egentligen slutat, borde va klar där ca 40min innan jag egentligen slutar så får gå hem då,annars kommer jag dit och är med 10min sen hem o hem tar 1h 10min (långa väntetider i bytena) så det är ju lite onödigt att åka dit för 10min. Skönt! Får helg lite tidigare iallafall.

Hade aldrig börjat gråta om de varit någon annan lärare som sagt samma sak. Detta är ju min mentor - alltså läraren mina föräldrar har kontakt med när de vill ta kontakt med skolan. Det är henne mina föräldrar haft världens diskution med, eftersom skolan inte hjälper mig + att de fortfarande är tveksamma till att ja ska få gå iväg då det är möte med kurator/psykolog för att mina föräldrar inte hämtar..... liksom hallååå?! Mina föräldrar kanske, precis som lärarna, har jobb att sköta och jag är stor nog att själv ta mig dit..... så det har varit massa diskutioner fram o tillbaka om detta med att jag inte kan missa skolan för detta osv. Men jag missar ju mer om jag inte får gå dit - som nu när det gått för länge mellan så blir det ju såhär. Kaos och allt är för mycket, mer stress, mer ångest och mindre ork. Men det är ju tydligen svårt att se det på det sättet... men eftersom det är just hon mina föräldrar pratar så mycket med och har en löpande dialog med + att jag uppdaterar henne varje vecka om hur det är och hur jag känner osv och sen när jag (mina föräldrar o hon kom överens om att ja ska komma till henne om det är något) då går till henne för att säga att det är för mycket och hon inte kan lägga så höga krav på mig när jag mår såhär mycket sämre än vanligt så säger hon bara emot. Vilket ju gjorde att jag började gråta för hon om någon lärare borde ju verkligen veta! Liksom, en annan lärare som övrigt inte vet om hur jag mår eller något skulle ju självklart inte kunna reagera annorlunga eftersom hen inte vet men eftersom hon ändå vet att jag mår dåligt + kommit överens med mina föräldrar om detta så gör det mig bara så arg och ledsen. Det är alltid såhär - hon får allt att låta toppen när mina föräldrar är med men när det bara är jag och hon... då är det andra bullar.

Ja, det blir ju lätt för mycket intryck när man är ute på utflykt/reser. Det är en anledning till varför jag ser det som så jobbigt också. Alla intryck...

Känner igen det där, försöka fly från sin egen stress, ångest och inre kaos genom att göra annat hela tiden. Tyvärr fungerar det inte på mig, blir bara massa extra intryck som gör mig extra trött och mer tom.

Gud vad skönt om man hade kunnat fly från sig själv!!

I really need a break from myseeeelf!

Jo, ibland behöver man bara vara hemma. Är själv nästan bara hemma på fritiden. Finns ingen energi till något annat. O de få gånger jag har energi, har ingen annan energi. Hoppar du får lite lugn o ro i sinnena nu på hemmaplan!

Och att du kan fixa så att du har så lite som bara möjligt som är stress ocj ångestframkallande!

Kram!

(Känner mig så egoistisk... skriver typ enbart om mina problem nu. Sorryyy! Säg till när ni tröttnat, hehe)

Jobbigt.... Åh tufft

Konstig lärare. Ung? Gammal?!

Har du testat typ rosenrot som är uppiggande?

Stor kram natti

Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?