• Anonym (Orolig nattuggla)

Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

När mår ni sämst?

På morgonen är jag trött för jag sovit dåligt

På dagen är det jobbigt höra grannar eller kollegors prat, skratt

På kvällen är jag trött och får tvinga i mig middag

På natten känner jag mig ensam mörkrädd och orolig

Innan mådde jag bäst på natten men nu får jag inte ens ro där längre

• Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?
  • Anonym (hela tiden)

Ja det är givetvis skönt att inte göra något. Men samtidigt stressar det mig något enormt. Eftersom jag vet att jag "kommer efter" i hennes huvud. Hon haf ju en egen plan på det...

Grejen är att jag redan bestämt vilken linje jag ska gå. Blir någon av natursamhäll linjena och jag tänker ju inte gå här där jag bor (har aldrig riktigt trivits här, beror säkert en del på mobbningen, så har nästan bestämt mig för att gå i annan stad) och där jag vill gå är intagningspoängen mycket lägre pga mindre söktryck för den linjen. Men fortfarande pendlingsmöjlighet, så jag tror det kan bli rätt bra. Bara trist för rätt mycket tid kommer gå åt till att pendla isåfall. Men, egentligen är det faktiskt mindre än dubbelt så mycket än om jag hade gått i denna staden och samma linje.

Ja, men jag tycker ändå jag klargjort för henne att jag inte är intresserad av att bli läkare. Fast å andra sidan, man kan inte vara övertydlig med henne.

Ja. Vi har inte lämnat huset än, så tack och lov har vi tvättmaskin hemma. Haha. Mina föräldrar bor varannan vecka här. Om 2,5 månad lämnar vi huset "för gott" dock. Eller inte riktigt vv, men på ett ungiefär.

Kram

Vad skulle du vilja jobba med?

Åh flyttar ni mitt i jul o nyår?

Blir det lägenhet eller hus? Långt från där du bor nu?

Sen när du flyttar hemifrån om några år, kan du ju flytta dit där du sa du trivs.

Kram hoppas du får sova gott

• TrueLove12
    Anonym (hela tiden) skrev 2018-10-11 20:25:34 följande:

Det är ju inget konstigt att du drar dig ifrån att ungås och/eller vara med släkten när de får dig att inte må bra. Tycker det är starkt av dig att tagit det steget, att inse att det de gör är inte bra och att det trycker ner dig.

Jo, det tankesättet är ju bra på det sättet att man blir inte lika besviken då det inte fungerar. Men bara det inte blir så att man ger upp helt för det..

Det är ju ocksp viktigt att ha någon som är med och stöttar, och att saker förndras är ju inte så konstigt.

Jepp, alla datum hit och dit. Är ju omöjligt att komma ihåg alla, hehe. Vet knappt vad det är för veckodag...

Jo, detta har även varit så utdraget. Snart 1 år sen de gjorde slut men än inte flyttat från varandra helt. Vill nu bara att det går snabbt och tar slut, låter jättekonstigt men denna utdragna process gör mig tokig. Liksom, tålamod... ja? Fast, nej. Finns både för- och nackdelar av att föräldrar skiljs när man är liten. Om man är väldigt liten så minns man ju ofta inte själva processen och det plus att man vet inget annat än bo på två ställen och hela det där. Men samtidigt om man är äldre minns man ju kanske hur det var att leva som en familj. Eller... det är inte säkert. Minns det knappt och de har inte ens helt hunnit flytta isär o sälja huset. Haha... så dåligt minne jag har. Men med att vara äldre om föräldrarna bråkar mycket kan ju vara väldigt jobbigt eftersom det innebär att man isåfall också kanske minns det väldigt starkt.

Jo, att ibland känna att det inte går att vara öppen med sitt mående är inte konstigt. Det är jobbigt att prata om sig själv, men det är bra att du känner att ni ändå oftast kan vara öppna med det! Liksom, det ska ju vara konstigt om en person enbart mår bra hela tiden, det är ju omänskligt.

Men din pojkvän (den förra? Eller missuppfatta jag något?) och hans familjs betende verkar ju rent av korkat. Att först fått dig till o göra aborten, sedan inte stötta genom det? Vad är det för beteende? Åh, sånt här gör mig så arg. Inte konstigt att synen på kvinnor är skev när vissa fortfarande verkar tro att kvinnor ska klara av aborten utan problem. Herregud...

Jo man måste sen har min man hjälpt mig en hel del med att säga ifrån oxå...

Nä de är väldigt svårt och hålla koll på dagarna m.m har samma här.

Det är tråkigt när ens föräldrar velar men ja sj va så ung så ja minms ingenting och familje livet kommer man knappt ihåg.

Ja exet
  • Anonym (hela tiden)
    Anonym (Orolig nattuggla) skrev 2018-10-15 00:34:49 följande:

Vad skulle du vilja jobba med?

Åh flyttar ni mitt i jul o nyår?

Blir det lägenhet eller hus? Långt från där du bor nu?

Sen när du flyttar hemifrån om några år, kan du ju flytta dit där du sa du trivs.

Kram hoppas du får sova gott

Vad jag vill jobba med vet jag inte faktiskt.

Näej, inte mitt i 2 Januari (2019) ska vi lämna över nycklarna. Men typ. Sämsta tiden på året man kan tänka sig, men samtidigt skönt. Man får ju iallafall städat bort julen rätt snabbt & jag som inte ens gillar julen så mycket. Perfekt! Tror dock julfirande blir här... smart. Eller inte. Det kan diskuteras. Men anledningen till det är att resten av släkten bor i lägenhet eller har mycket annat (små barn) och inte hinner med eller bor för litet för att alla ska få plats där. Så det är alltid här. Har varit så de senaste 12 åren, sen vi flyttade in här. Lite roligt är det ändå för vi flyttade in 6 Januari, och nu ut 2 Januari, haha.

Lägenhet. Inte långt, men ny stadsdel. Allas önskemål var så! Nu iallafall skönt att veta var båda ska bo, lättnad att slippa den stressen. Papprerna för huset skrevs på innan ny bostad var hittad. Så... detta är skönt att ha löst. Kommer kunna se mellan ett vardagsrumfönster in i ett annat sovrumsfönster (och vise versa), så speciellt långt mellan dem kommer det minsann inte vara. Haha. Än slipper de inte varandra ;)

Ja. Jag kommer flytta dit. Min mamma är uppväxt där. Är egentligen bara 50min härifrån. Så speciellt långt är det inte. I början hade vi till och med plan på att hela familjen flyttar dit, då både jag och mamma vill det. Pappa "bryr sig inte", har bott inom 1km radie hela sitt lov så utforska nytt "skulle inte skada" enligt honom (tror han är lite trött på att bo här, ändå om han inte vill erkänna det haha). Men det som satte stopp var skolan och sedan skulle vi ha mycket svårare att hitta bostad där - nära varandra. Plus att det ekonomiska skulle bli bra mycket större problem om vi flyttat så långt. Men det är ganska nära, så några år till får vi åka fram o tillbaka när vi vill dit (nej, jobb var inte med på den listan. Båda mina föräldrars chefer har X antal år tjatat på att de vill flytta deras tjänster till den staden, så skulle de säga att de ska flytta dit o önska flytta tjänsten skulle det nog inte bli ett problem - de har även fortsatt fråga om det nu efter vi bestämt att stanna här, haha). Men att jag flyttar dit, det kan jag lova att jag kommer göra. Sagt att jag ska bo där i 10 år och säger fortfarande. Så den tanken lämnar jag inte i första taget. Vet till och med stadsdel & område jag vill bo i, men mer rörlig än så får jag nog vara. På detaljnivå var jag vill bo, det får jag ta ännu längre in i framtiden. Haha.

Är inte ens trött än. Om 4 timmar vakna igen. Kommer inte sova en sekund inatt. Antar jag. Rolig dag jag kommer få då... (not)

Kram.
  • Anonym (hela tiden)
    TrueLove12 skrev 2018-10-15 00:55:11 följande:

Jo man måste sen har min man hjälpt mig en hel del med att säga ifrån oxå...

Nä de är väldigt svårt och hålla koll på dagarna m.m har samma här.

Det är tråkigt när ens föräldrar velar men ja sj va så ung så ja minms ingenting och familje livet kommer man knappt ihåg.

Ja exet

Ja, ibland måste man något även om man ej vill :/ skönt att han hjälpt dig säga ifrån! Hade ju varit betydligt mycket värre om han inte gjort det. Skulle nog bli jättearg om jag inte fått hjälp av min kille (har ingen dock, hehe) om han inte ville hjälpa mig med det som är svårt. En destruktiv rellation är svår nog att komma till tanken att man faktiskt behöver bryta upp den. Att då inte få hjälp av den man älskar och den som älskar en... nej usch! Hemskt.

Jag har lagt appen kalender på framskärmen av mobilen så jag kan alltid se datumet där. Tycker det hjälper lite. Men veckodagar... nej. Det kan vara måndag och jag går hela dagen och lever som om det är fredag och blir sen jättebesviken på att det är 4 jäkla dagar kvar på veckan. Haha.

Jo det är tråkigt. Kanske bra och inte minnas, men tråkigt och inte minnas. Bra och nackdelar med allt.. finns nog inget sätt i en separation som enbart gör saker positiva.
  • Anonym (hela tiden)

Har legat så länge i min säng nu och bara tänkt på hur jag ska överleva denna kommande veckan med minsta möjliga stress, ångest och panikkänslor. Kommer verkligen ha en dålig vecka. Skulle bara vilja skippa hela veckan och va "sjuk" kommer ju inte fungera. Måste helt enkelt på antingen det ena eller det andra sättet bara ta mig igenom hela veckan. Har imget val. Måste vara närvarande hela veckan. Detta stressar mig, bara tanken på att jag inte kan missa en enda dag och vara hemma.

Brukar ju annars ytnyttja detta. På tex dåliga dagar där jag bara mår extra dåligt och känner att jag inte klarar av att gå upp, fixa iordning mig (nej, är inte mode fantast, men borsta håret, äta frukost, packa väska, bädda sängen, borsta tänderna gör jag gärna ändå), vara hela dagen i skolan, ta mig hem och fortsätta plugga. Plus orka vara social och glad hela dagen. Ja, ibland är det för mycket helt enkelt.

Blä för denna veckan. Längtar redan till fredag, haha, måndag har knappt börjat... aja. Glad jag åtm har en kompis i skolan som verkligen förstår mina känslor kring allt detta. Skulle nog inte orka igenom en enda dag annars. Eftersom nästan ingen annan förstår, även om de säger att de förstår, lyssnar noga osv så förstår det inte. Det blir så tydligt när de säger "jag känner precis likadant" och drar upp en helt annan känsla. Men men... de vill åtm väl och det äe väl ändå tanken som räknas.

• Anonym (hela tiden)

Känner för att rensa hjärnan ytterligare lite till. Ni behöver inte läsa för det kommer enbart vara tankar utan underuppbygda resonemang. Säkert otydligt och flummigt oxå. Skyller på att det är mitt i natten. fastän jag inte är trött. Hoppar säkert stor bokstav så ofta att texten av en svenska lärare skulle få F. Haha.

Jag är inte ens trött och klockan är halv tre. Jag borde vara trött. Är trött. Men inte sova trött. Är trött på mig själv. Precis som det finns en paus knapp i mobilspel, skulle jag behöva en på mig själv. Nej, förresten, på min hjärna. Skulle behöva stänga av mim hjärna. bara vila. Inte tänka på något. Få lite lugn och ro kanske. det skulle åtm inte skada.

Sen när vi ändå passar på, kan vi inte lämna in hjärnan på någon minska-ner-på-tankeverksamheten verkstad?

Jag är varm. Har inte ens täcket pp mig. det enda som äe i min säng är gosedjuren. Jämte mig. täcket är under mig. la mig på det.

Har gört att jag tydligen är rolig.när jag skriver, så har någon orkat läsa, och slrattat. Varsågod, det bjuder jag på! Kul om någon kan ha kul, mitt i allt elände. Haha.

Tänk om man skulle skratta pp roktigt varje gång man skriver "haha" oj, skulle inte finnas tid för mig att vara ledsen isåfall. Hehe.

Nä nu får jag sätta punkt. Detta blie nog en mil långt. fjärde inlägget på rad dessutom. woho. eller något. Jaja.

Godnatt. nu ska jag försöka sova. teots att kag inte är trött.

Kram!

Kunde ej heller sova o va varm

Mensen kom

Ush

Läste allt du skrev iaf

Hur då rolig när du skriver? Typ positiv?

Kram e helt slut o trött o värk dumma mens

• Anonym (hela tiden)

Usch, jag gillar inte mens. Den är dum.

Jag vet inte på vilket sätt jag är rolig men fått höra att folk brukar skratta åt mig iaf. Kanske för att jag ibland skriver med egna påhittade ord och meningar som är helt obegripliga plus brukar nog skriva på ett rätt ironiskt sätt, typ framföra en grej men sekunden senare dumförklara samma grej. Svårt att förklara... iallafall fått höra av många kompisar att de skrattar när de läser mina sms... stängt av notiser från alla sociala medier nu förresten. Vill inte se vem som skickar något eller gör något. Liksom, jag kollar när jag vill vad andra än tycker :) ganska skönt att inte behöva känna att man missar halva livet för att man är utan mobil 3 timmar.

Har ont i magen, haft i flera veckor nu. Mina föräldrar börjar prata om att gå till läkaren... buhu, vill jag ju inte göra. Tänk om de vill ta blodprov..?

Är helt slut efter denna dag. Sov 1h 10min inatt. Sen varit arg och förbannad på min lärare, mina kompisar & mycket annat hela dagen. Men nu ska jag sätta mig och plugga. Har massa saker jag måste göra. Crap, tagit på mig för mycket igen. Pga min lärare, åh. Orkar inte med hennes höga (fullkomligt orimliga) krav på mig. Prata med 2 kompisar idag om detta och ingen av dem känner igen detta beteende från henne. Till dem är hon alltid vänlig ocg har god ton, trots att de ligger bra mycket längre bak än jag gör... fan, blir så arg på henne. Hon förstår inte men mina föräldrar har iallafall pratat med henne i tfn under em nu och hon sa att hon fattar så får väl se om hon vill prata med mig på onsdag då. Imorgon har jag skolaktivitet så kommer inte träffa henne. Men även missa hela min skoldag för arbete så... får bli jobba hemma... kommer inte orka, kommer bara vilja sova.

Har ändrat mig undertiden jag skrev. Ska inte plugga nu. Ska försöka ta det lugnt, skjuta upp allt och försöka sova inatt.

Kram

• Anonym (hela tiden)

Ska nog sätta mig i soffan med pappa lite. Är helt tömd på energi men vill inte vara ensam. Gosedjuren (eller åtm ett) följer självklart med.

Känner mig som Rapunsel. Har nog lika långt hår som henne åtm... eller... ja... inte till fötterna, men en bra bit nedanför midjan. Kanske ska satsa på att ha lika långt hår som Rapunsel. För visst hade hon till fötterna? Haha.. det skulle nog se lite lustigt ut. Oj vad jag skulle få tvätta det ofta oxå. Varje gång jag varit ute...

Kram

Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?