Anonym (Orolig nattuggla) skrev 2018-10-15 00:34:49 följande:
Vad skulle du vilja jobba med?
Åh flyttar ni mitt i jul o nyår?
Blir det lägenhet eller hus? Långt från där du bor nu?
Sen när du flyttar hemifrån om några år, kan du ju flytta dit där du sa du trivs.
Kram hoppas du får sova gott
Vad jag vill jobba med vet jag inte faktiskt.
Näej, inte mitt i 2 Januari (2019) ska vi lämna över nycklarna. Men typ. Sämsta tiden på året man kan tänka sig, men samtidigt skönt. Man får ju iallafall städat bort julen rätt snabbt & jag som inte ens gillar julen så mycket. Perfekt! Tror dock julfirande blir här... smart. Eller inte. Det kan diskuteras. Men anledningen till det är att resten av släkten bor i lägenhet eller har mycket annat (små barn) och inte hinner med eller bor för litet för att alla ska få plats där. Så det är alltid här. Har varit så de senaste 12 åren, sen vi flyttade in här. Lite roligt är det ändå för vi flyttade in 6 Januari, och nu ut 2 Januari, haha.
Lägenhet. Inte långt, men ny stadsdel. Allas önskemål var så! Nu iallafall skönt att veta var båda ska bo, lättnad att slippa den stressen. Papprerna för huset skrevs på innan ny bostad var hittad. Så... detta är skönt att ha löst. Kommer kunna se mellan ett vardagsrumfönster in i ett annat sovrumsfönster (och vise versa), så speciellt långt mellan dem kommer det minsann inte vara. Haha. Än slipper de inte varandra ;)
Ja. Jag kommer flytta dit. Min mamma är uppväxt där. Är egentligen bara 50min härifrån. Så speciellt långt är det inte. I början hade vi till och med plan på att hela familjen flyttar dit, då både jag och mamma vill det. Pappa "bryr sig inte", har bott inom 1km radie hela sitt lov så utforska nytt "skulle inte skada" enligt honom (tror han är lite trött på att bo här, ändå om han inte vill erkänna det haha). Men det som satte stopp var skolan och sedan skulle vi ha mycket svårare att hitta bostad där - nära varandra. Plus att det ekonomiska skulle bli bra mycket större problem om vi flyttat så långt. Men det är ganska nära, så några år till får vi åka fram o tillbaka när vi vill dit (nej, jobb var inte med på den listan. Båda mina föräldrars chefer har X antal år tjatat på att de vill flytta deras tjänster till den staden, så skulle de säga att de ska flytta dit o önska flytta tjänsten skulle det nog inte bli ett problem - de har även fortsatt fråga om det nu efter vi bestämt att stanna här, haha). Men att jag flyttar dit, det kan jag lova att jag kommer göra. Sagt att jag ska bo där i 10 år och säger fortfarande. Så den tanken lämnar jag inte i första taget. Vet till och med stadsdel & område jag vill bo i, men mer rörlig än så får jag nog vara. På detaljnivå var jag vill bo, det får jag ta ännu längre in i framtiden. Haha.
Är inte ens trött än. Om 4 timmar vakna igen. Kommer inte sova en sekund inatt. Antar jag. Rolig dag jag kommer få då... (not)
Kram.