Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-06-01 17:34:05 följande:
1) Jag kan inte bi gravid.
2) Gnu och människa har så pass olika DNA att jag bedömer att en korsning inte är möjlig. Däremot mellan vissa arter med liknande DNA är korsningar möjliga, t.ex mellan hästdjuren åsna och häst.
3) Nej! Där resonerar du helt fel och förenklat. Om jag nu tror på vissa existentiella grundvillkor i tillvaron vore det väl VERKLIGEN ELAKT om jag struntade i det, och sade "Det är ingen fara. Alla går bort till himmelsk salighet." DET vore verkligen elakt.
4) Min tro kommer inte av elaka tankar, utan pga helt andra saker.
5) Dessutom - den som har lärt mig allra mest i världen om solidaritet med min nästa är kyrkoherde Mårten Werner i Malmö -raka motsatsen till elakhet
6) Jag tror inte på någon elak tomte., däremot att människors egna handlingar en dag kan komma ifatt dem, ingen elak, men deras egna handlingar.
7) Sen har jag en mer komplex tro om vad helvetet är än du tror at jag har, men den diskussionen skulle ta för mycket plats här.
8) Nej. Den anledningen du tror fanns inte alls. Du kan ju omöjligt säga det eftersom du varken känner mig eller henne. Idag är hon som sagt djupt troende katolik och står bakom sin församlings synsätt även i samband med aborter.
Detta hände för länge sedan innan jag och hon börjat umgås och innan hon blev katolik. Det finns en massa andra saker också om vad som hände i hennes och mitt liv innan vi började umgås. Vi talar sällan om sådant. Vi har så jättemycket att tala om vad gäller det nuvarande.
Hon vet att vi kan prata om allt. Dessutom har JAG SJÄLV INTE pratat om aborter med henne innan. Så där faller din tes. Nej. du känner ingen av oss. Du tar en massa saker för givet.
Jodå. Om "jungfru" Maria kunde så kan säkert du också om den allsmäktige bara ville välsigna dig med ett gnufoster - eller är hen inte kapabel tror du? Lost hens touch efter att ha skapat allt liv i universum och beyond så fixar hen inte ens en liten cellklump.
Du behöver inte bry dig om vart folk tar vägen och något mindre eller mer komplext helvete finns inte.
Jo, jag har förstått att hon är hjärntvättad. Och nu kan församlingen lägga resten av hennes tid här på jorden på att få henne att må dåligt över något hon gjorde för en massa år sedan. OK för dem som inte har behövt ta hand om barnet under alla dessa år att tycka det är fel att göra abort.
Ändå anförtrodde hon inte en av de största sakerna i sitt liv med med dig. Det talar sitt eget tydliga språk.