Polyrytm skrev 2023-05-31 14:29:35 följande:
Du vill köra den stilen alltså.
"Hähähä låter som att jag fått ÖversteFeministen Matriarksson på kroken hähähä."
Jag har aldrig förstått varför en del som kallar sig feminister i princip utvecklas till och uttrycker sig som osäkra mansgrisar i ett omklädningsrum.
"Hörrö, lilla gumman, nu känner du för mycket igen, gå till nån och gråt ut hähä"
Det är som att en del blir det de säger sig bekämpa, vilket blir jättekonstigt.
Kan vi försöka diskutera utan härskartekniker och fåniga repliker?
Det är väl mänskligt och helt naturligt att tycka och agera utifrån sina känslor?
Om jag inser att många foster/ofödda barn som aborteras blir det helt i onödan och jag förstår lidandet de utsätts för under ingreppet så känner jag medlidande och djup sorg. Är det fånigt?
Vet du om att det inom jakt är olagligt och otillåtet att skjuta t.ex dräktiga vildsvins-suggor? Just för att de ofödda kultingarna kommer utsättas för ett stort lidande när moderdjuret dött. Men du tycker det bör vara tillåtet eller?
Polyrytm skrev 2023-06-03 02:48:37 följande:
Du vill inte fortsätta vår diskussion, förresten? Nyfiken på hur du tänker.
Jag missade ditt inlägg.
Det är obehagligt att använda känsloargument för att pressa någon att behålla ett barn hon inte vill ha. Då menar jag den typ av tårdrypande trams som du postade i ett tidigare inlägg.
Det är obehagligt därför att det är tillräckligt svårt att göra en abort utan att någon psykopat försöker påverka beslutet, och därför att det faktiskt kan vara bäst för alla inblandade parter att en del barn aldrig föds.
Jag antar att du är pacifist, vegan och driver familjehem för nyfödda som inte har en kompetent förälder?