• Anonym (..)

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Aldrig har väl något i modern tid irriterat folk så mycket som abortmotsånd. Vad är det för fel att tycka att abort är mord? Som det på sätt och vis är.. även ett embryo är en levande varelse. Nu är jag kvinna och har själv gjort abort och jag blev abortmotståndare efter aborten. Ännu värre irritation och debatter skapar det när män är emot aborter. Varför bryr sig folk så mycket om vad andra tycker? Man går emot naturen när man gör abort

• Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?
  • Anonym (Aborter)
    Marmite Devil skrev 2023-06-02 21:20:06 följande:
    Du verkar lite okunnig. 
    Det var en retorisk fråga baserat på vad du sa. 
    Jag vet att det inte är lagligt. 

Det är inte heller lagligt med att placera sitt barn i en skog och lämna barnet där. 
  • Anonym (Aborter)
    Marmite Devil skrev 2023-06-02 21:21:52 följande:

Varför skulle det vara lagligt? Vad har det med kvinnans kropp att göra? 

Man ska få göra vad man vill med sin kropp
  • Anonym (Aborter)
    Marmite Devil skrev 2023-06-02 21:21:52 följande:

Varför skulle det vara lagligt? Vad har det med kvinnans kropp att göra? 

Kvinnan skulle rätt att använda sin kropp till att transportera ett barn till skogen. 
    Kvinnan skulle inte ha någon skyldighet att ge mat till barnet genom kvinnans kropp.

Kvinnan skulle inte ha någon skyldighet att använda sin röst från sin kropp för att berätta att hon lämnat ett barn i skogen till myndigheterna 
  • Anonym (Aborter)
    Marmite Devil skrev 2023-06-02 19:20:40 följande:

Respektive människa har självbestämmanderätt över den egna kroppen. 

Kvinnor är halva jordens befolkning och har sannolikt otroligt många olika behov, så det är ju omöjligt att generalisera. 

Nej, att tycka att någon är dum i huvudet räknas inte som förtal. 

Det är exempelvis inte tillåtet att använda sin kropp till att köpa sex. 
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (Aborter) skrev 2023-06-02 21:32:43 följande:
    Kvinnan skulle rätt att använda sin kropp till att transportera ett barn till skogen. 
    Kvinnan skulle inte ha någon skyldighet att ge mat till barnet genom kvinnans kropp.

Kvinnan skulle inte ha någon skyldighet att använda sin röst från sin kropp för att berätta att hon lämnat ett barn i skogen till myndigheterna 
    Kvinnan skulle ha rätt..... 
  • Marmite Devil
    Anonym (Aborter) skrev 2023-06-02 21:34:11 följande:
    Det är exempelvis inte tillåtet att använda sin kropp till att köpa sex. 
    Vad konstigt hördu. Du får fundera på det. Ta all tid du behöver. 
  • Polyrytm
    Marmite Devil skrev 2023-06-02 21:43:30 följande:
    Vad konstigt hördu. Du får fundera på det. Ta all tid du behöver. 
    Du vill inte fortsätta vår diskussion,  förresten? Nyfiken på hur du tänker.
  • Marmite Devil
    Polyrytm skrev 2023-05-31 14:29:35 följande:
    Du vill köra den stilen alltså. 

"Hähähä låter som att jag fått ÖversteFeministen Matriarksson på kroken hähähä."

Jag har aldrig förstått varför en del som kallar sig feminister i princip utvecklas till och uttrycker sig som osäkra mansgrisar i ett omklädningsrum. 

"Hörrö, lilla gumman, nu känner du för mycket igen, gå till nån och gråt ut hähä"

Det är som att en del blir det de säger sig bekämpa, vilket blir jättekonstigt. 

Kan vi försöka diskutera utan härskartekniker och fåniga repliker?

Det är väl mänskligt och helt naturligt att tycka och agera utifrån sina känslor?
    Om jag inser att många foster/ofödda barn som aborteras blir det helt i onödan och jag förstår lidandet de utsätts för under ingreppet så känner jag medlidande och djup sorg. Är det fånigt?

Vet du om att det inom jakt är olagligt och otillåtet att skjuta t.ex dräktiga vildsvins-suggor? Just för att de ofödda kultingarna kommer utsättas för ett stort lidande när moderdjuret dött. Men du tycker det bör vara tillåtet eller?
    Polyrytm skrev 2023-06-03 02:48:37 följande:
    Du vill inte fortsätta vår diskussion,  förresten? Nyfiken på hur du tänker.

Jag missade ditt inlägg. 

Det är obehagligt att använda känsloargument för att pressa någon att behålla ett barn hon inte vill ha. Då menar jag den typ av tårdrypande trams som du postade i ett tidigare inlägg.

Det är obehagligt därför att det är tillräckligt svårt att göra en abort utan att någon psykopat försöker påverka beslutet, och därför att det faktiskt kan vara bäst för alla inblandade parter att en del barn aldrig föds. 

Jag antar att du är pacifist, vegan och driver familjehem för nyfödda som inte har en kompetent förälder? 

• nihka
    Anonym (Aborter) skrev 2023-06-02 21:03:53 följande:
    Enligt vilken lag då? 
    Abortlag (1974:595)
Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?