• Anonym (..)

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Aldrig har väl något i modern tid irriterat folk så mycket som abortmotsånd. Vad är det för fel att tycka att abort är mord? Som det på sätt och vis är.. även ett embryo är en levande varelse. Nu är jag kvinna och har själv gjort abort och jag blev abortmotståndare efter aborten. Ännu värre irritation och debatter skapar det när män är emot aborter. Varför bryr sig folk så mycket om vad andra tycker? Man går emot naturen när man gör abort

• Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?
  • Marmite Devil
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-06-03 18:46:27 följande:

1) EXAKT VAR har jag talat för att tvinga någon att skaffa barn? Exakt var? kan du citera?

2) Religion är inget enhetligt begrepp. Olika religion är helt olika + att jag skulle ha exakt samma syn på aborter även om jag vore ateist eller agnostiker.. Det centrala för mig i den frågan är inte religion, utan icke väld - och det hade jag varit för även utan tro - icke våld mot såväl djur som människor, födda och foster. Av exakt samma skäl som jag är vegan/ radikal djurrättsaktivist - vilket jag tänker fortsätta med  även om du är emot det. (Det var mina replikskiften med "Därför" och Nihka som av någon anledning satte tro i centrum

3) Jag tänker fortsätta dessutom gå i kyrkan (olika samfund) vilket du ej kan hindra mig från

Jag försöker inte hindra dig eller tvinga någon. 

Det handlar om att få människor att frivilligt välja bort religion, med lite statliga påtryckningsmedel kanske, eftersom de inte förstår själva hur skadligt det är för dem med dessa religiösa vanföreställningar. 

• fultextad användarhandbok
    Marmite Devil skrev 2023-06-03 19:55:49 följande:

Jag försöker inte hindra dig eller tvinga någon. 

Det handlar om att få människor att frivilligt välja bort religion, med lite statliga påtryckningsmedel kanske, eftersom de inte förstår själva hur skadligt det är för dem med dessa religiösa vanföreställningar. 

Superbra idé att ta in förtryckarapparaten staten för att få som man vill. Två världskrig är exempel på det, fel ideologi, fel religion, fel vad som helst. Mer förtryck åt folket!
  • Marmite Devil
    fultextad användarhandbok skrev 2023-06-03 20:22:24 följande:
    Superbra idé att ta in förtryckarapparaten staten för att få som man vill. Två världskrig är exempel på det, fel ideologi, fel religion, fel vad som helst. Mer förtryck åt folket!
    Ja, precis som när män vill bestämma över kvinnor. 
    Marmite Devil skrev 2023-06-03 20:30:25 följande:
    Ja, precis som när män vill bestämma över kvinnor. 
    Klockrent, förtryck ska med mer förtryck bekämpas. När fel kön, fel ras eller fel religion förtrycker, ska de förtryckas i sin tur. Vi måste upprätthålla förtryck och våld!
  • Marmite Devil
    fultextad användarhandbok skrev 2023-06-03 20:34:58 följande:
    Klockrent, förtryck ska med mer förtryck bekämpas. När fel kön, fel ras eller fel religion förtrycker, ska de förtryckas i sin tur. Vi måste upprätthålla förtryck och våld!
    Ja precis. Du fattar verkligen vad jag menar. Tomte
    Marmite Devil skrev 2023-06-03 20:51:15 följande:
    Ja precis. Du fattar verkligen vad jag menar. Tomte
    Japp, det står ju att läsa vad du skrev och jag utgår från att du menar det du skrev.
  • Polyrytm
    fultextad användarhandbok skrev 2023-06-03 20:34:58 följande:
    Snart friar jag.
  • Marmite Devil
    fultextad användarhandbok skrev 2023-06-03 20:56:24 följande:
    Japp, det står ju att läsa vad du skrev och jag utgår från att du menar det du skrev.
    Som säkerligen allt annat med dig är din läsförståelse genialt brilliant. 
Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?