• Anonym (..)

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Aldrig har väl något i modern tid irriterat folk så mycket som abortmotsånd. Vad är det för fel att tycka att abort är mord? Som det på sätt och vis är.. även ett embryo är en levande varelse. Nu är jag kvinna och har själv gjort abort och jag blev abortmotståndare efter aborten. Ännu värre irritation och debatter skapar det när män är emot aborter. Varför bryr sig folk så mycket om vad andra tycker? Man går emot naturen när man gör abort

• Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?
  • nihka
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-06-01 18:23:53 följande:

Våldtäkter och medicinska nödfall är extremfall. Det går absolut att ha regler i ett land som skiljer sig i de fallen mot i andra fall.

Men som sagt är inte den juridiska debatten mitt huvudområde. Jag gjorde bara en sidokommentar.

Det bestämmer inte du. Det bestämmer kvinnan. En kvinna kan välja att behålla ett barn som kommit till genom våldtäkt och en annan att avsluta en graviditet som kommit till med en kärleksfull partner. Det handlar om vad varje kvinna tror är bäst i hennes individuella fall i nutid.

Det ska inte sitta någon "jury" och tala om vad som är bäst utifrån deras uppblåsta syn.
  • Anonym (Pro life & vegan)
    nihka skrev 2023-06-01 18:29:43 följande:
    Nu är personangrepp inte något man "uppfattar" hit och det utan det finns vedertagna betydelser för vedertagna begrepp. Jag har inte pratat om din person öht så hur det skulle gå till att angripa densamme är något av en gåta.

Och vad är det för fel på att tro på tomten och andra väsen? Be my guest, men jag är också tillåten att kalla en spade för en spade.
    Jag uppfattar det som att du anser mig vara en ren och skär idiot och skriver det "inför andras ögon om man så säger", med andra ord t.ex. ordet. tomtetro.
    nihka skrev 2023-06-01 18:37:23 följande:
    Det bestämmer inte du. Det bestämmer kvinnan. En kvinna kan välja att behålla ett barn som kommit till genom våldtäkt och en annan att avsluta en graviditet som kommit till med en kärleksfull partner. Det handlar om vad varje kvinna tror är bäst i hennes individuella fall i nutid.

Det ska inte sitta någon "jury" och tala om vad som är bäst utifrån deras uppblåsta syn.

1) EXAKT VAR har jag skrivit att JAG bestämmer något. DÄREMOT sa jag att fall med våldtäkt och medicinskt nödfall faktiskt GÅR att särbehandla juridiskt utan att jag är det minsta inblandad. Så är det faktiskt i vissa länder. Det är ett faktum.

2) EXAKT VAR har jag skrivit att jag ska sitta med i någon jury?

Du läser in en massa i mina inlägg som jag aldrig sagt o menat.

Där kom ett till personangrepp. Uppblåst syn. Jag använder inte ens sådana ord om dina inlägg.
  • nihka
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-06-01 18:36:43 följande:

1) Det skulle absolut inte finnas någon vits med det.

2)Om jag älskar någon bryr jag mig väl om allt  vad gäller den personen. Annars ÄR DET INTE kärlek. Dessutom bryr jag mig om den eller de en person jag älskar kan skada.

3) Du gör ett bestämt påstående. Men du kan inte bevisa att det inte finns.Det fanns ingen anledning. Hon tänker inte alls så mycket på den saken idag. Det har 

4) Tvärtom var det väl VERKLIGEN HENNES FÖRSAMLING SOM LYFTE HENNE, som har gett henne stabilitet och trygghet och glädje. Jag KÄNNER MINA VÄNNER.

5) Nej Inget språk alls. Faktum är att för henne är det inte en så stor sak idag. Det ä inget hon går och tänker på. Snarare tror jag BEFRIADE hennes församling henne från dystra tankar. jag har ju med egna ögon sett hennes glädje. Ett tag var on den stora festfixaren i vänkretsen.

6) DESSUTOM visste hon inte ens vad jag säger i abortfrågan när jag fick höra om det (utom  allmänt att jag liksom hon själv är kyrkoaktiv) ANLEDNINGEN till att det kom på tal var bla att jag då lite grann lärt känna han som för oerhört länge sen var pappan.

En annan sak var att vi kommit att tala om det här med familj o så. En sak som hon önskat är just att få barn, så hon har talat om att frysa in sina ägg osv. Jag för min del är nöjd med min käresta (en helt annan kvinna), min "plastdotter" och min "plastkatt".. Jag känner inte att jag ovillkorligen måste bli biologisk pappa.

Finns absolut ingen vits med att be en pappa mörda sin son för att bevisa sin lojalitet heller, om man inte är maffiamedlem förstås. Inte heller att ha samtal med en brinnande buske.

Bevisbördan ligger på den som påstår att något finns.

Ännu värre än jag trodde, En församling som fördömer hennes handlingar och hon känner sig lyft av det. Låter lite som ett drogberoende.

Tänk den sanna glädjen i att bli emottagen utan en massa tyckande om att det är fel att hon gjorde en abort.

Fortfarande var du utestängd från hennes största händelse i livet. Tror du verkligen inte hon hade sagt nåt om du var så viktig i hennes liv?
  • nihka
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-06-01 18:44:08 följande:
    Där kom ett till personangrepp. Uppblåst syn. Jag använder inte ens sådana ord om dina inlägg.
    Du får nog studera vad ett personangrepp är.

Jag säger inget om DIG SOM PERSON utan den syn du förmedlar. Du får säga vad du vill om mina inlägg men så fort du börjar prata om MIN PERSON är du ute på hal is.

Viktigt att lära sig skillnaden innan man slungar anklagelser runt sig.
  • nihka
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-06-01 18:42:49 följande:

1) EXAKT VAR har jag skrivit att JAG bestämmer något. DÄREMOT sa jag att fall med våldtäkt och medicinskt nödfall faktiskt GÅR att särbehandla juridiskt utan att jag är det minsta inblandad. Så är det faktiskt i vissa länder. Det är ett faktum.

2) EXAKT VAR har jag skrivit att jag ska sitta med i någon jury?

Du läser in en massa i mina inlägg som jag aldrig sagt o menat.

Det GÅR att särbehandla juridiskt just gnuer i lagstiftningen om tidelag också. Det är ett faktum. Och den som blir gravid med en helig gnu KAN bli utnämnd som moder till näst högste ledaren i nån människo/gnusekt och bygga hus med horn och tycka att tidelag är något fint och heligt, men faktum är att det fortfarande är den som är gravid som bestämmer om den vill ha barn eller gnu eller barngnu eller gnubarn eller vad det blir eller ingenting.

Jury blir den som ställer sig till doms över andras handlingar.
  • Marmite Devil
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-06-01 18:19:01 följande:

1) Håll isär olika saker. Det är inte mina värderingar, UTAN FORUMREGLERNA, som ger mig rätt att skriva. EAKT VAR HAR JAG BRUTIT DEM? Exakt var?

2) ALL DEBATT syftar till att påverka. Jag kan ta ett jämförande exempel. En gång i tiden var jag, som idag tvärtom är djurrättsaktivist, storkonsument av animalier. Så gjorde jag med min kropp då. Idag är jag tacksam för att jag påverkades till att göra annorlunda med min kropp - så att det inte fortsatte att kosta en massa djurliv, djur vars dödande jag på den tiden ju efterfrågade.

3) Det är fullständigt frivilligt att läsa vad jag skriver - 100 %.

4) Du får tycka det, men i princip begår du faktiskt ett lagbrott om du skriver det. Förtal är olagligt Det är det däremot inte att generellt förespråka den ena eller den andra värderingen, vilket jag gör här.

5) Personangrepp sker ofta när brist är på sakargument.

6) jag tror inte du har läst mina inlägg så noga.

Att vara hal som en ål ger inga pluspoäng för resonemanget. 

Dina värderingar har du beskrivit och det ter sig uppblåst och grandiost att tro att du vet bättre än gravida kvinnor vad som är bäst för dem. 

Det är inte förtal att anse att någon är dum i huvudet. Men du får gärna göra en polisanmälan om dina narcissistiska tendenser kräver det. 

Du har ju inga sakargument annat än: jag vet bäst så det så. 

• Anonym (Aborter)
    Marmite Devil skrev 2023-06-01 23:51:54 följande:

Att vara hal som en ål ger inga pluspoäng för resonemanget. 

Dina värderingar har du beskrivit och det ter sig uppblåst och grandiost att tro att du vet bättre än gravida kvinnor vad som är bäst för dem. 

Det är inte förtal att anse att någon är dum i huvudet. Men du får gärna göra en polisanmälan om dina narcissistiska tendenser kräver det. 

Du har ju inga sakargument annat än: jag vet bäst så det så. 

Det skulle kunna räknas som förtal. 
    I alla fall, när man har åsikter om något så brukar man tycka att man vet bäst. 
    Du tycker säkert att du vet vad som är bäst för kvinnor. 
  • Anonym (Aborter)

Hen har rätt till en åsikt.  Åsikter kan bli lagar. 
    Det finns ingen lag som säger att kvinnor måste få bestämma över något men inte männen. 
Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?