Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-06-01 18:36:43 följande:
1) Det skulle absolut inte finnas någon vits med det.
2)Om jag älskar någon bryr jag mig väl om allt vad gäller den personen. Annars ÄR DET INTE kärlek. Dessutom bryr jag mig om den eller de en person jag älskar kan skada.
3) Du gör ett bestämt påstående. Men du kan inte bevisa att det inte finns.Det fanns ingen anledning. Hon tänker inte alls så mycket på den saken idag. Det har
4) Tvärtom var det väl VERKLIGEN HENNES FÖRSAMLING SOM LYFTE HENNE, som har gett henne stabilitet och trygghet och glädje. Jag KÄNNER MINA VÄNNER.
5) Nej Inget språk alls. Faktum är att för henne är det inte en så stor sak idag. Det ä inget hon går och tänker på. Snarare tror jag BEFRIADE hennes församling henne från dystra tankar. jag har ju med egna ögon sett hennes glädje. Ett tag var on den stora festfixaren i vänkretsen.
6) DESSUTOM visste hon inte ens vad jag säger i abortfrågan när jag fick höra om det (utom allmänt att jag liksom hon själv är kyrkoaktiv) ANLEDNINGEN till att det kom på tal var bla att jag då lite grann lärt känna han som för oerhört länge sen var pappan.
En annan sak var att vi kommit att tala om det här med familj o så. En sak som hon önskat är just att få barn, så hon har talat om att frysa in sina ägg osv. Jag för min del är nöjd med min käresta (en helt annan kvinna), min "plastdotter" och min "plastkatt".. Jag känner inte att jag ovillkorligen måste bli biologisk pappa.
Finns absolut ingen vits med att be en pappa mörda sin son för att bevisa sin lojalitet heller, om man inte är maffiamedlem förstås. Inte heller att ha samtal med en brinnande buske.
Bevisbördan ligger på den som påstår att något finns.
Ännu värre än jag trodde, En församling som fördömer hennes handlingar och hon känner sig lyft av det. Låter lite som ett drogberoende.
Tänk den sanna glädjen i att bli emottagen utan en massa tyckande om att det är fel att hon gjorde en abort.
Fortfarande var du utestängd från hennes största händelse i livet. Tror du verkligen inte hon hade sagt nåt om du var så viktig i hennes liv?