nihka skrev 2023-06-01 18:54:29 följande:
Finns absolut ingen vits med att be en pappa mörda sin son för att bevisa sin lojalitet heller, om man inte är maffiamedlem förstås. Inte heller att ha samtal med en brinnande buske.
Bevisbördan ligger på den som påstår att något finns.
Ännu värre än jag trodde, En församling som fördömer hennes handlingar och hon känner sig lyft av det. Låter lite som ett drogberoende.
Tänk den sanna glädjen i att bli emottagen utan en massa tyckande om att det är fel att hon gjorde en abort.
Fortfarande var du utestängd från hennes största händelse i livet. Tror du verkligen inte hon hade sagt nåt om du var så viktig i hennes liv?
1) Den diskussionen får du ta med någon som är mer "fundamentalist" och tror att det gick till så bokstavligt med Abraham och Isak. än jag. Jag är i en mittfåra, varken så kallad "fundamentalist" eller liberalteologis. Jag tror på frälsning genom Kristus till skillnad från liberalteologer, men inte på alla detaljer inom GT bokstavligt, mindre "GTdetaljtroende än fundamentalister".
2) Vad jag säger är inte "jag kan bevisa att det är si eller så". Däremot har jag fortfarande rätt att säga att "jag är övertygad om något" och att jag anser det finns många observationer som talar för något. Däremot om jag hävdade mig kunna bevisa något skulle jag ha bevisbörda. Men du hävdar faktiskt saker MER BESTÄMT ÄN JAG om man detalj-analyserar meningarna.
3) Du vet inte ett jota om hur denna församling av RKK fungerar. Det är självfallet inte så att någon skäller ut henne, eller har så gjort. Det finns jävligt mycket kärlek i den församlingen som du inte vet ett dyft om. Men självfallet står den för RKK:s syn allmänt sett.
Jag fördömer faktiskt EN DEL AV MINA EGNA HANDLINGAR, och det är inget fel med det. Man måste skilja på person och handling. Det ä inget fel att ångra något i sitt liv. >ÄR du så PERFEKT att du aldrig har ångrat något? SNÄLLA NÅN I SÅ FALL.
4) Det går naturligtvis inte till så när man går med i den församlingen. Naturligtvis har ingen överöst henne med en massa tyckande om någonting alls. Du vet TOTALT = om hur det gick till, FULLSTÄNDIGT 0.
5) Nej. Det VAR INTE hennes störst händelse. Då känner du inte henne. Det är något hon lagt bakom sig LÅNGT INNAN VI BÖRJADE UMGÅS. (Vet inte varför det blir fetstilt nu - inte meningen). Jag tror det fostret är i Guds rike.