• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Pluviophile

Hej på er! Jag har bim idag, ingen mens än men jag tror den kommer imorgon för jag hade äl en dag senare än vanligt. Tog ett test imorse då tempen var så hög men det var negativt. Får ladda om till ett nytt försök. Jag har långa cykler (34 dagar) så kan tyvärr inte vara med i oktobertråden längre. Vill önska alla lycka till och hoppas att ni får era plus. Och får ni inte det så är ni inte ensamma <3

• Canary
    Albis skrev 2018-10-01 12:09:57 följande:

Halloj!

Bara varit en passiv läsare senaste månaden men bestämde mig för att bli medlem och kunna skriva nu :) Känns skönt att kunna dela och följas åt. Min mens kom idag, 9 dagar sent, bara varit ett så stort krångel senaste tiden vilket tar så mycket kraft & energi. Har endometrios och genomgått flera behandlingar senaste åren. Jag och min man bestämde att försöka bli gravida för 2 månader sedan och slutade då med p-piller. Min nästa bim blir då den 29 okt. Sitter med en fyhelvetes menssmärta i skrivande stund som nu känns ännu jobbigare än förut innan vi försökte bli gravida, dubbel sorg. Men känns skönt att läsa er inlägg och förhoppningvis följas åt till ett plus! :)

Ska lägga in mig i listan!

Välkommen hit!
  • Nr2år2019
    Canama skrev 2018-10-01 10:57:54 följande:

Imorgon ska jag ta ett testa tidigt test. Jag känner mig nedstämd. På nått vis är de bättre att fortfarande ha hoppet uppe... jag vet inte. Min sambo tycker jag ska strunta att ta testet om jag känner så men samtidigt så vill jag ju veta haha! Knepigt dehär...

Åh jag vet precis hur det känns... Jag har alltid testat för tidigt för blir det då negativt kan jag skylla på just det, att det var för tidigt... Men ju närmare BIM jag kommer så vågar jag liksom inte testa, vill inte bli besviken utan istället fortsätta leva på hoppet och väntar då hellre in mensen. Nu är det 3 dagar till BIM för min del och jag fick hem nya tester igår, men ska verkligen försöka hålla mig med att testa till BIM, om jag ens vågar testa då haha ;P
  • Jilo
    Miccim skrev 2018-10-01 12:05:30 följande:

Vilka tester testade du med? Det är ju alltid skönt att veta att kroppen fungerar, att man kan bli gravid. Kul att du är ändå är peppad på nästa försök. :) lycka till och håller tummarna för dig att det ska gå vägen till den 29/10.

Cb early, RFSU testa tidigt och Lloyds testa tidigt gav alla plus, inte speciellt svaga om än inte superstarka heller. Dock fick jag även ett minus på ett RFSU. Predictor early gav bara blanka med undantag för några ?spök?. Cb plus, tre st, negativa alla.

Har testat 2-3 olika varje dag i samma urin.

Nästa gång blir det bara predictor early :)
  • Jilo
    Nr2år2019 skrev 2018-10-01 12:48:13 följande:

Åh jag vet precis hur det känns... Jag har alltid testat för tidigt för blir det då negativt kan jag skylla på just det, att det var för tidigt... Men ju närmare BIM jag kommer så vågar jag liksom inte testa, vill inte bli besviken utan istället fortsätta leva på hoppet och väntar då hellre in mensen. Nu är det 3 dagar till BIM för min del och jag fick hem nya tester igår, men ska verkligen försöka hålla mig med att testa till BIM, om jag ens vågar testa då haha ;P

Och jag är precis tvärtom, ju fortare jag får veta att det nog inte blev något, ju bättre förbereder jag mig för mensen :)
  • minimera
    Siri88 skrev 2018-09-30 19:14:29 följande:

Det är så jobbigt att vänta. Ännu jobbigare när man analyserar alla eventuella symtom :( har också BIM om 5 dagar (eller 7 enligt flos nya beräkning, tror dock den är fel). Har ont i brösten och till och från i nederdelen av ryggen typ vid njurarna. Får små attacker av illamående också är jag trött. Många gravidsymtom men jag känner även så ibland inför mens. Vågar verkligheten inte hoppas, är så himla rädd för att det ska bli negativt på stickan igen:/ Förra månaden och även vid tidigare menstruationer får jag få och ljusa förblödningar. Hoppas för allt i världen att de inte kommer denna månad för så tappar jag hoppet helt!

Vi kan väl hålla tummarna tillsammans :)

Jag får också ljusbruna flytningar 2-3 fagar innan mens, så de borde dyka upp imorgon eller på onsdag om de kommer. Jag känner mig lite annorlunda i kroppen idag och brösten har börjat ömma lite. Mörkte förut att byxorna sitter tajtare över magen, så jag verksr vara svullen även om det inte känns nåt.

Jag håller tummsrna hårt för oss!
  • Canama
    Nr2år2019 skrev 2018-10-01 12:48:13 följande:

Ja precis! Kommer antagligen ta ett test imorn bitti bara för att få slut på lidandet.... kanske jag kan skylla då på att de är för tidigt också om de är blankt :)
    Jilo skrev 2018-10-01 12:53:39 följande:

Och jag är precis tvärtom, ju fortare jag får veta att det nog inte blev något, ju bättre förbereder jag mig för mensen :)

Haha ja så kan man också tänka! Tänk va alla är olika :)
  • Jessica Noel
    Snöflingan28 skrev 2018-10-01 13:59:08 följande:

Bim idag och detta är testet från imorse. Är det dubbelt eller inbillar jag mig?!

Det är ett pluss Grattis
  • Miccim
    Snöflingan28 skrev 2018-10-01 13:59:08 följande:

Bim idag och detta är testet från imorse. Är det dubbelt eller inbillar jag mig?!

Nu är jag ingen expert på test-stickorna med det ser ut som två streck. Om jag var du skulle jag ta ett digitalt test med veckoindikator också! :)
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018