• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Snöflingan28
    Miccim skrev 2018-10-01 14:04:03 följande:

Nu är jag ingen expert på test-stickorna med det ser ut som två streck. Om jag var du skulle jag ta ett digitalt test med veckoindikator också! :)

Hoppas!! Jag tänkte köpa sånt efter jobbet. Kan jag ta det när som helst på dygnet? Eller bör jag vänta tills imorgonbitti? :)
  • Canary
    Snöflingan28 skrev 2018-10-01 14:07:54 följande:
    Hoppas!! Jag tänkte köpa sånt efter jobbet. Kan jag ta det när som helst på dygnet? Eller bör jag vänta tills imorgonbitti? :)
    I och med att du väl har BIM idag (om jag inte såg fel) så ska du kunna ta det när som helst på dygnet. Tycker ditt plus ser väldigt starkt ut så jag vågar säga grattis!
  • sarana

Hej vi planerar vårt 5:e barn. Är på bim -5, har haft stickningar och molvärk i magen sen ett par dagar tillbaka. Tog ett CB test senast igår kväll. Det visade ett svagt plus. (Se bild) ska ta ett RFSU om en stund. Kan inte hålla mig så nervös ????

• Miccim
    Snöflingan28 skrev 2018-10-01 14:07:54 följande:

Canary har redan svarat. Om du bara håller dig i typ 4 timmar så ska du kunna testa idag. Tycker också det verkar så stark att jag kan säga.. Grattis! :)
  • Snöflingan28
    Canary skrev 2018-10-01 14:21:51 följande:

I och med att du väl har BIM idag (om jag inte såg fel) så ska du kunna ta det när som helst på dygnet. Tycker ditt plus ser väldigt starkt ut så jag vågar säga grattis!

Tack så mycket!! :) då ska jag testa det redan ikväll!
  • Snöflingan28
    Miccim skrev 2018-10-01 14:47:51 följande:

Canary har redan svarat. Om du bara håller dig i typ 4 timmar så ska du kunna testa idag. Tycker också det verkar så stark att jag kan säga.. Grattis! :)

Tack så mycket!! Hoppas det håller i sig och vill stanna där.

Testar hålla mig och kör testet redan ikväll :)
  • Canary

Känner mig nu vagt illamående, varm, trött, lite svullen om magen, springer på toa hela tiden och i ett par dagar har jag varit fientlig när min man vill röra mina bröst pga att det gör ont. Och på något sätt så tror min hjärna att jag helt säkert är gravid trots negativt test i söndags morse. Tänk vad fascinerande hjärnan är.

På ett annat plan vet jag såklart att det kommer vara negativt även om jag tar ett test till eftersom det borde synts nu. Men men. Kanske ändå...

Hörde precis om en på jobbet vars tjej plussat flera dagar efter bim... Sånt ska man inte berätta för mig just nu, haha.

• Ero13
    Snöflingan28 skrev 2018-10-01 13:59:08 följande:

Bim idag och detta är testet från imorse. Är det dubbelt eller inbillar jag mig?!

Helt klart två streck! Grattis! :)
  • mangon

Borde ha äl idag eller imorgon. Cb digitalt visar negativt både igår och idag. Borde det inte vara positivt idsg även om äl är imoegon? :)

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018