• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Miccim
    Daphodil skrev 2018-10-01 20:11:47 följande:

Nevermind, Det eventuella strecket syns inte i uppladdningen ser jag!

När har du BIM? :)
  • LillaMy08
    Miccim skrev 2018-10-01 21:14:14 följande:

Åh vad roligt med plus! Grattis! :) Kan tänka mig att det även känns jobbigt just på grund av oro för ännu ett MA.

Tack tack :) ja, precis, det är både och. Så klart mest lycka då det är väldigt efterlängtat. Försöker njuta men samtidigt kommer jag på mig ibland att tänka tankar för att typ "förbereda" mig på något dåligt. Försöker att låta bli för man är ju ändå aldrig förberedd på det, men inte så lätt alltid :)
  • minimera

Någon mer som fryser väldigt mycket? Jag fryser helt galet mycket. Är liksom kall långt in i kroppen känns det som. Jag är en fryslort i vanliga fall, men det här är extremt. Har läst att det kan vara ett gravsymtom, men vågar inte hoppas på något. Bim är 5/10.

• Miccim
    LillaMy08 skrev 2018-10-01 21:45:31 följande:

Tack tack :) ja, precis, det är både och. Så klart mest lycka då det är väldigt efterlängtat. Försöker njuta men samtidigt kommer jag på mig ibland att tänka tankar för att typ "förbereda" mig på något dåligt. Försöker att låta bli för man är ju ändå aldrig förberedd på det, men inte så lätt alltid :)

Det är verkligen inte lätt att styra tankarna. Jag tryckte tillbaka mycket glädje innan mitt senaste missfall (Har haft två direkt efter varandra.) men jag blev ju ändå lika ledsen när missfallet kom. Så det enda det gav var att jag inte kunde njuta av den tid jag faktiskt var gravid.

Det blir kanske inte samma sak när man varit med om Ma och Mf, oron finns och gror i bakhuvudet. Vilken vecka var ditt MA? Kanske går göra ett relativt tidigt ul för att stilla tankarna?
  • Miccim
    minimera skrev 2018-10-01 21:50:31 följande:

Någon mer som fryser väldigt mycket? Jag fryser helt galet mycket. Är liksom kall långt in i kroppen känns det som. Jag är en fryslort i vanliga fall, men det här är extremt. Har läst att det kan vara ett gravsymtom, men vågar inte hoppas på något. Bim är 5/10.

Usch vad jobbigt att frysa! Får hoppas att det är ett gravsymtom så att du inte går runt och fryser i onödan. Håller tummarna!

Jag har inte så, däremot är jag rödrosig och varm om kinderna sedan några dagar tillbaka. Har även molvärk i rygg och tjejmage. Och en konstig illande känsla i brösten, typ nästan som innan det ska rinna till mjölk när man ammar. Jag har BIM mellan 6-8.
  • EliMil
    LillaMy08 skrev 2018-10-01 20:15:35 följande:

Starkt plus på bim-1, har inte riktigt tagit in det ännu :) vi har ett MA i bagaget, så är både överlycklig över pluset men också rädd att det ska hända igen. Nu är det ett år sen vi började den här resan, hoppas verkligen att den slutar i en bebis i juni :) lycka till allihopa!

Stort grattis!
  • EliMil

Börjar ställa mig in på att det inte blev nått denna gången. Min tryckkänsla över nedre magen samt min ökade hungerkänsla har helt avtagit och nu känner jag ingenting...

Inget konstigt om det inte tagit sig då jag tror att vi inte prickade äl så bra. Men ändå hoppades jag verkligen för jag längtar så mycket.

Bara att vänta och se, bim 5e om mensen beter sig som innan jag började med piller. Men det vet man ju aldrig.

• LillaMy08
    Miccim skrev 2018-10-01 21:52:51 följande:

Det är verkligen inte lätt att styra tankarna. Jag tryckte tillbaka mycket glädje innan mitt senaste missfall (Har haft två direkt efter varandra.) men jag blev ju ändå lika ledsen när missfallet kom. Så det enda det gav var att jag inte kunde njuta av den tid jag faktiskt var gravid.

Det blir kanske inte samma sak när man varit med om Ma och Mf, oron finns och gror i bakhuvudet. Vilken vecka var ditt MA? Kanske går göra ett relativt tidigt ul för att stilla tankarna?

Jag förstår vad du menar. Jag får försöka arbeta bort dom tankarna och njuta.

Det var i v 13, så det var ändå tidigt vilket jag på ett sätt tyckte var "tur". Dom hade dött 2-3 veckor innan. Vi väntade tvillingar då, vilket känns tråkigt att det förmodligen inte kommer hända igen. Jag tror inte att varken MA eller missfall är lättare än det andra när man längtar efter barn. Håller tummarna att det blir er tur denna månad också :)
  • Miccim
    LillaMy08 skrev 2018-10-01 22:22:04 följande:

Jag förstår vad du menar. Jag får försöka arbeta bort dom tankarna och njuta.

Det var i v 13, så det var ändå tidigt vilket jag på ett sätt tyckte var "tur". Dom hade dött 2-3 veckor innan. Vi väntade tvillingar då, vilket känns tråkigt att det förmodligen inte kommer hända igen. Jag tror inte att varken MA eller missfall är lättare än det andra när man längtar efter barn. Håller tummarna att det blir er tur denna månad också :)

Åh blir ledsen när jag läser vad du skrivit.. Beklagar verkligen.

Jag tror jag skrev otydligt, menar inte att är något skillnad mellan Ma och Mf, utan det jag menade var att innan man varit med om Ma/Mf så vet man inte riktigt om den sorg och smärta som det innebär. Nu vet man ju om hur ont det gör.

Jag hoppas på plus för mig med! Det hade gjort mig så glad! (och orolig). :)

Grattis igen till ditt plus! :) Går du vidare till en bf juni-grupp eller lämnar du familjeliv?
  • LillaMy08
    Miccim skrev 2018-10-01 22:43:07 följande:

Åh blir ledsen när jag läser vad du skrivit.. Beklagar verkligen.

Jag tror jag skrev otydligt, menar inte att är något skillnad mellan Ma och Mf, utan det jag menade var att innan man varit med om Ma/Mf så vet man inte riktigt om den sorg och smärta som det innebär. Nu vet man ju om hur ont det gör.

Jag hoppas på plus för mig med! Det hade gjort mig så glad! (och orolig). :)

Grattis igen till ditt plus! :) Går du vidare till en bf juni-grupp eller lämnar du familjeliv?

Ja, verkligen. Nu hoppas vi att vi aldrig behöver vara med om det igen :) jag hoppar in i en BF juni-grupp. Hoppas vi ses där! All lycka till er.
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018