• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Onlyme86

[quote=79105022][quote-nick]mangon skrev 2018-10-02 14:56:08 följande:[/quote-nick][/quote]

Härligt! :) Mys på.

• Selmans
    mangon skrev 2018-10-02 14:56:08 följande:
    Men vad kul!! Stort grattis :D

Kan du dela med dig lite av hur länge ni försökt och om ni gjorde något särksilt nu när det "tog sig"?

Vore spännande att höra vilka tidiga symptom du haft också. :)
  • Omstart2019

Hej på er! Jag var med i septembertråden och plussade men fick väldigt tidigt missfall precis ett par dagar efter BIM. Nu har jag dock plussat igen i förrgår kväll med testa tidigt BIM -3/4 ca.

Tänkte bara dela med mig av lite symtom. I några dagar innan jag plussade så trodde jag det var kört för att jag kände mig irriterad och trodde jag hade PMS. Sen på söndagen var det plötsligt borta så därför tog jag ett test på kvällen som var positivt. Nån vecka före BIM hade jag även börjat få väldigt ömma bröst och de känns större. Ett par dagar nu så har bröstvårtorna svidit som tusan! Känner mig och väldigt trött. Har haft litegrann molvärk i magen. Jag är också känslig, liksom lättstött i humöret.

Kan också säga att vi försökt sedan i april, och båda dessa två senaste månaderna då vi lyckats bli gravida är de enda månaderna vi har använt glidmedlet Concieve Plus. Vet inte om det är en slump.

• Ero13
    sarana skrev 2018-10-02 10:03:40 följande:

Ska vi starta en lista för oss som plussat så fyller vi på eftersom?  

sarana  BF 15 Juni

I septembertråden gjorde de en pluslista på samma lista som bim :) längst ner i den listan. Det tycker jag är bra därför då hamnar allt på samma ställe :)
  • WanderChild

Avvaktar äl här... CD12 idag. Testar b-vitamin och munkpeppar denna månaden (körde rosenrot + bidrottningsgele förra). Har haft molande värk i höger äggstock i tre dagar nu och i morse var det lite äl-flytningar men ännu bara svaga streck på stickorna... Tycker bara det kan ta och komma nu så jag slipper känslan i magen. Visst, det är väl trevlig när man vet vad det är men rätt jobbigt att ha i flera dagar...

Har sedan pillerstopp haft en lutealfas på 6-8 dagar så efter äl ska jag testa progesterall för att förlänga lutealfasen. Är rätt säker på att ägget försökte fäste förra cykeln då jag hade specifika stick i ena sidan av livmodern följt av en liten rosa blödning på morgonen äl+5. Dagen efter kom dock mensen och sköljde ut allt :(. Någon annan här som provat progesterall?

• Noanda

De här testa tidigt-testen, finns de att köpa i butik på apotek eller måste de beställas?

Jag är inte van vid denna nervösa väntan, när jag blev gravid med min dotter upptäckte jag det i vecka 8 liksom. ;)

• babytjejen

Tempen gick ner idag, bim imorgon men icke gravid på digitalt nu på eftermiddagen så väntar bara på mensen nu, hoppas den kommer i tid så man kan sträva efter nästa gång... :(

• minimera

Gjorde ett trat med CB-digital när jag kom hem idag. Negativt såklart. Har inga symtom alls, förutom att jag har frysit som en tok hela dagen. Kan såklart bero på det ruggiga vädret. Ställer in mig på att mensen kommer i slutet av veckan :(

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018