• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Miichaella
    LillaMy08 skrev 2018-10-01 20:43:40 följande:

Tack :) Det här var vårat fjärde försök efter MA. Förra gången tog det 6 försök. Med båda plussen har det varit första gången jag kört med rosenrot och ägglossningstest som funkat, vet inte om det är slump eller om det faktiskt fungerar :) stort lycka till, jag håller tummarna för er!

Kul att ni lyckats så snabbt :) Rosenrot kanske är grejen!
  • Nr2år2019

Tog precis ett test nu på morgonen, BIM-2, det var helt blankt. Detta är egentligen den första månaden vi försöker på riktigt, förutom en månad i somras, då blev vi gravida på första försöket men slutade tyvärr i MF, så någonstans hade jag väl lite naivt tänkt mig att det skulle gå på första försöket även denna gång.. Känner mig lite uppgiven över att jag lagt ner så mycket tid och energi på att leta symptom, googla, samt involvera lite för många nära och kära i hur jag mår och vad jag tror om chanserna till graviditet denna månad. Jag hade inte jättehöga förhoppningar eftersom jag inte haft några supertydliga symptom, men ändå blir man lite besviken. Tänker att jag vill vara mer cool till nästa månad, men kan gissa att lagom tills efter ägglossning kommer allt analyserande och googlande vara igång igen ;P Vi får se om mensen kommer nu om två dagar :)

• Korvstroganoff
    Onlyme86 skrev 2018-10-01 19:18:14 följande:

Jag skulle nog köra med digitala test istället. De andra har jag inte heller blivit helt klok på.

Ja det får väl bli så :/ men ska nog använda upp all jag har först, det är ett gäng ?:)
  • Canama

Idag var det testdags på ÄL+11 och BIM-1 (eller BIM-4, lite oklart). Vaknade och tog tempen som hade sjunkit. Kände genast att de va slöseri att ta testet....... Men tog det iallafall. Ett CB early detection som ska visa på BIM-6 redan. Tog testet och väntade 3 minuter......

Blankt. Fan fan fan fan. Gick ut till köket, och där ser jag en svaaaaaag grå skugga av ett streck till (lodrätt) börjar googla spökstreck o ser att spökstreck är grå men riktiga är blå. Plus att alla andra med liknande test ha fått ett vågrätt streck haha. Accepterar att de inte blev något denna gång heller... Går tillbaka och läser bruksanvisningen en gång till och då visar bilden att de ska va två lodräta streck om man är gravid? Sambon upptäcker också att de står att även svaga streck ska räknas som positivt. Och när vi tittar på strecket igen är de tydligare MEN de ha gått mer än 10 minuter och de står att man INTE ska läsa av efter 10 minuter.

Så ha jag blivit klokare? Nej..... Ska försöka få in en bild på testet. Ha förstått att de är svårt att fånga på bild så skratta inte ihäl er sen åt mina hjärnspöken och påhittade streck :)

• Korvstroganoff
    Norrlandsmorsa skrev 2018-10-01 19:25:12 följande:

Första gången med ältester här också! Höll på att bli knäpp har ett tag. Trodde mig se en stegring och sen blev de blankt igen. Efter det blankt, blankt, blankt. Köpte clearblues digitala då jag intalat mig att det var fel på stickorna men nej, blankt där också.

Började ge upp när det visade tomt imorse men tog en sticka också, den visade stegring. Och test-galen som jag visst blivit tog jag även ett clearblue när jag kom hem efter jobbet, det visade gubbe! Tog även en sticka som visade starkt sträck. Från helt blankt till klart positivt.

Så vet inte riktigt hur det var där i början då jag såg stegring, om det var något eller inbillning. Men nu så! Hoppas du också får se positivt svar snart :)

Det är ju verkligen en djungel det här!!! Hahaha men tack för ditt svar, då är jag inte ensam om att ha noll koll ?:)

Får skaffa digitala test, men vill göra mig av med dom jag har först! Får fortsätta testa tills mens eller förhoppningsvis ägglossning dyker upp! Öl om en veck enligt appen, men det kan lika gärna ske idag om jag går på tidigare cykler!!! Djungel är vad det är!! Och testgalen har jag också blivit :D har börjat tempa den här cykeln också så ?ser framemot? att vakna varj dag :D
  • Ero13
    Canama skrev 2018-10-02 06:17:25 följande:

Idag var det testdags på ÄL+11 och BIM-1 (eller BIM-4, lite oklart). Vaknade och tog tempen som hade sjunkit. Kände genast att de va slöseri att ta testet....... Men tog det iallafall. Ett CB early detection som ska visa på BIM-6 redan. Tog testet och väntade 3 minuter......

Blankt. Fan fan fan fan. Gick ut till köket, och där ser jag en svaaaaaag grå skugga av ett streck till (lodrätt) börjar googla spökstreck o ser att spökstreck är grå men riktiga är blå. Plus att alla andra med liknande test ha fått ett vågrätt streck haha. Accepterar att de inte blev något denna gång heller... Går tillbaka och läser bruksanvisningen en gång till och då visar bilden att de ska va två lodräta streck om man är gravid? Sambon upptäcker också att de står att även svaga streck ska räknas som positivt. Och när vi tittar på strecket igen är de tydligare MEN de ha gått mer än 10 minuter och de står att man INTE ska läsa av efter 10 minuter.

Så ha jag blivit klokare? Nej..... Ska försöka få in en bild på testet. Ha förstått att de är svårt att fånga på bild så skratta inte ihäl er sen åt mina hjärnspöken och påhittade streck :)

Åh! Hoppas hoppas hoppas att det är något! I vissa vinklar ser det ut som er supersvagt streck, men det syns nog säkert bättre irl. Håller tummarna för dig! Ska du ta ett till imorgon?
  • carola18
    Canama skrev 2018-10-02 06:17:25 följande:

Svårt. Om jag var du hade jag köpt ett med text gravid eller inte gravid då går det inte misstolka
  • lw12
    Miccim skrev 2018-10-01 12:09:09 följande:
    Testat igen nu när du är närmare BIM, då borde det bli mer tillförlitligt svar. Eftersom mensen beter sig annorlunda kanske du blivit gravid?
    Det var det jag också tänkte, men nu har mensen kommit igång ordentligt. Så jag  tog inget mer test. Tar nya tag till nästa försök :)
  • Canama
    Ero13 skrev 2018-10-02 06:48:58 följande:

Åh! Hoppas hoppas hoppas att det är något! I vissa vinklar ser det ut som er supersvagt streck, men det syns nog säkert bättre irl. Håller tummarna för dig! Ska du ta ett till imorgon?

Jag har inte flera tidiga tester så jag vet inte... har ett vanligt test men kanske är onödigt att slösa de imorn redan? Jag vet inte! Åhhhfff va svårt de blev...
    carola18 skrev 2018-10-02 06:52:51 följande:

Svårt. Om jag var du hade jag köpt ett med text gravid eller inte gravid då går det inte misstolka

Ja kanske de men borde man vänta några dagar? Det jag tog var ju ett tidigt test.. dom gravid/inte gravid är väl för BIM eller senare? Har ju iofs BIM imorn enligt NC...
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018