• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Kstadtjej87

Så spännande, vårt första försök denna månaden till barn nr2 . Blir att testa imorgon har Bim på onsdag men kan inte hålla mig.

• Selmans

Äntligen har mannen lite försiktigt föreslagit att bebisverkstan kan börja. Har längtat i 3 år med lagom mycket tjat och nu, helt plötsligt och från ingenstans är han redo. Så himla, himla glad! Nu ska man bara lyckas med konsten att bli gravid också. :)

Ägglossning bör ha varit igår eller i förrgår, och givetvis gjorde vi ett första försök 5 minuter efter att mannen föreslog det (igår). 

BIM 14/10. Håller alla tummar jag har men är inställd på att detta lär ta några försök. Just nu känns det bara som en jätteseger att han vill! :)

• EliMil
    Snöflingan28 skrev 2018-10-01 13:59:08 följande:

Bim idag och detta är testet från imorse. Är det dubbelt eller inbillar jag mig?!

Jag tycker det ser väldigt positivt ut, Grattis! :D
  • EliMil
    Selmans skrev 2018-10-01 17:37:15 följande:

Äntligen har mannen lite försiktigt föreslagit att bebisverkstan kan börja. Har längtat i 3 år med lagom mycket tjat och nu, helt plötsligt och från ingenstans är han redo. Så himla, himla glad! Nu ska man bara lyckas med konsten att bli gravid också. :)

Ägglossning bör ha varit igår eller i förrgår, och givetvis gjorde vi ett första försök 5 minuter efter att mannen föreslog det (igår). 

BIM 14/10. Håller alla tummar jag har men är inställd på att detta lär ta några försök. Just nu känns det bara som en jätteseger att han vill! :)

Hej och välkommen, vad härligt att mannen äntligen är på din sida :D

Håller tummarna för att det går snabbt för er (och alla andra här i tråden).
  • Korvstroganoff
    Snöflingan28 skrev 2018-10-01 13:59:08 följande:

Bim idag och detta är testet från imorse. Är det dubbelt eller inbillar jag mig?!

Jag ser två! Stort grattis!!!!!!
  • Ardnas89
    Miccim skrev 2018-10-01 12:06:42 följande:

Tråkigt att det inte blev något, hade du haft känningar av att mensen var på väg?

Nej ingenting.. Men dom obligatoriska finnarna började komma igår kväll, så då visste jag att det inte skulle bli nåt denna gång heller.

Blev egentligen inget helhjärtat försök, så var väl lite inställd på att det inte skulle bli nåt. Men hoppet fanns ju ändå där nånstans.

Men men! :)
  • Ardnas89

Flyttar ner mig i tråden. Bara vänta ut mensen nu då och ge sig på ett nytt försök igen :)

BIM oktober

30/9 Tasha82 

1/10 Pluviophile, Z1987, MaalinJ, Snöflingan28

2/10 lw12, minnie768 

3/10 Canary, novemberregn, kstadtjej87, Arvius91

4/10 kira16, brallison, nr2år2019 

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera 

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92 

7/10 puffen2009, Eliiin, miccim

8/10 carola18, teresee 

9/10 sparv, idaisraelsson, Noanda

11/10 ero13

12/10 Lillva04, Babbiss

13/10 onlyme86, ksrg8887, johannamari 

14/10 småfossingar

15/10 Livethänder 

16/10 mangon 

17/10 AnnaOctavia, Pixma 

18/10 Snartså 

19/10 Mia86a, SofieElise

21/10 Kinan 

22/10 korvstroganoff, Issari 

23/10 heilena 

26/10 Skuggviol, Linneaa96, lw12 

28/10 cassandra92, Miichaella, JenniferBeckman

29/10 Albis

30/10 Jagerika, Ardnas89

• Korvstroganoff

Ni som kör med ältest. Om det börjar stegra och sen dala utan att strecken blivit lik starka, har jag bara missat ägglossningen på stickan eller har den uteblivit? Eller kan det gå lite upp och ner innan ägglossningen sker? Det här är första gången jag testar med ältest!

• babytjejen

Börjat avsky denna period nu, dagarna innan bim. Varje månad har jag känt mig gravid o varje månad kommer mensen. Nya symtom varje gång. Har inte märkt av något dåligt humör denna cykel men är väl ännu ett skengraviditets-symptom... får nog bli ett samtal till kvinnohälsan för att se om klimakteriet är på gång...

• Onlyme86
    Selmans skrev 2018-10-01 17:37:15 följande:

Vad härligt! :) Jag minns så väl hur negativ min sambo var i somras för att sedan tvärvända. Nu blev vi liks glada båda över den glada gubben på ägglossningstestet. Fortsätt vara glad och njut av resan.
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018