• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Lala90
    LillaElementet skrev 2018-10-01 09:36:08 följande:

Kanske hade du en cysta som sprack? Jag har haft det och det kändes typ så

Aaaah! Smart! Det tänkte jag inte alls på, det är klart det kan ha varit det! Jag har haft såna förut för längesen när jag hade hormonspiral men den smärtan hade jag förträngt ;) tack snälla för respons :)
  • Canama

Imorgon ska jag ta ett testa tidigt test. Jag känner mig nedstämd. På nått vis är de bättre att fortfarande ha hoppet uppe... jag vet inte. Min sambo tycker jag ska strunta att ta testet om jag känner så men samtidigt så vill jag ju veta haha! Knepigt dehär...

• Jilo

Bim idag och mens igår kväll. Fick flera positiva tester från äl + 9 som dock blev svagare lördag och nästintill obefintligt igår. Vet inte om det var fel på testerna - typ 15 st av olika märken ?? Samtidigt fick jag ju några negativa också så kanske det var så. Hoppas dock på att det var ett MF, för då verkar det som att jag har äl och att det kan funka iaf :)

Nytt bim blir 29/10 så jag har turen att få stanna i den här tråden iaf! :)

Stort lycka till alla andra! Väntar med spänning på de som är kvar från ?den stora 1/10-högen? :)

• småfossingar

Hej tjejer!

Har ett litet problem som jag tänkte att någon av er kanske kunde hjälpa mig med.

Fick som sagt glad gubbe på äl igår och även idag. Förra månaden fick jag också glad gubbe 2 dagar i rad och tempen höjdes efter ca 3 dagar.. så utifrån det tror jag att jag kommer ha äl imorgon.

Till saken vi kör enligt SMEP metoden eller vad det heter. Och då ska man ju ha sex 3 dagar i rad from första glada gubben sen uppehåll 1 dag och sen sex en gång till.

Vi ska alltså ha sex igår, idag och imorgon och sen på torsdag.

Men om nu ägget släpper imorgon som jag tror så kanske man ska ligga på onsdag också? Blir så kluven..man vill ju bara göra allt för att det ska ta sig.

Eller om man ska ligga tills tempen höjs så vet man att man inte missar det?

Vart ett långt och krångligt inlägg men hoppas ni förstår vad jag menar

• Ardnas89

BIM idag och mensen dök upp imorse såklart.. som en klocka! :(

BIM den 30/10 igen.

• Miccim
    Jilo skrev 2018-10-01 11:06:39 följande:

Bim idag och mens igår kväll. Fick flera positiva tester från äl + 9 som dock blev svagare lördag och nästintill obefintligt igår. Vet inte om det var fel på testerna - typ 15 st av olika märken ?? Samtidigt fick jag ju några negativa också så kanske det var så. Hoppas dock på att det var ett MF, för då verkar det som att jag har äl och att det kan funka iaf :)

Nytt bim blir 29/10 så jag har turen att få stanna i den här tråden iaf! :)

Stort lycka till alla andra! Väntar med spänning på de som är kvar från ?den stora 1/10-högen? :)

Vilka tester testade du med? Det är ju alltid skönt att veta att kroppen fungerar, att man kan bli gravid. Kul att du är ändå är peppad på nästa försök. :) lycka till och håller tummarna för dig att det ska gå vägen till den 29/10.
  • Miccim
    Ardnas89 skrev 2018-10-01 11:55:22 följande:

BIM idag och mensen dök upp imorse såklart.. som en klocka! :(

BIM den 30/10 igen.

Tråkigt att det inte blev något, hade du haft känningar av att mensen var på väg?
  • Miccim
    lw12 skrev 2018-10-01 08:55:19 följande:

Blir så förvirrad. Testade negativt i Fredags på BIM-5/6. Började blöda igår, men det var inte färskt blod utan mer som en mörk flytning. Och jag blöder extremt lite även idag, klarar mig med ett trosskydd. Har molvärk.

Normalt brukar jag börja blöda ganska mycket redan första mensdagen och ha mycket mensvärk.

Har alltså BIM imorgon eller Onsdag.

Ska man våga sig på ett test till?

Testat igen nu när du är närmare BIM, då borde det bli mer tillförlitligt svar. Eftersom mensen beter sig annorlunda kanske du blivit gravid?
  • Albis

Halloj!

Bara varit en passiv läsare senaste månaden men bestämde mig för att bli medlem och kunna skriva nu :) Känns skönt att kunna dela och följas åt. Min mens kom idag, 9 dagar sent, bara varit ett så stort krångel senaste tiden vilket tar så mycket kraft & energi. Har endometrios och genomgått flera behandlingar senaste åren. Jag och min man bestämde att försöka bli gravida för 2 månader sedan och slutade då med p-piller. Min nästa bim blir då den 29 okt. Sitter med en fyhelvetes menssmärta i skrivande stund som nu känns ännu jobbigare än förut innan vi försökte bli gravida, dubbel sorg. Men känns skönt att läsa er inlägg och förhoppningvis följas åt till ett plus! :)

Ska lägga in mig i listan!

• Albis

BIM oktober

30/9 Tasha82

1/10 Pluviophile, Z1987, MaalinJ, Ardnas89, Snöflingan28

2/10 lw12, minnie768

3/10 Canary, novemberregn, kstadtjej87, Arvius91

4/10 kira16, brallison, nr2år2019

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009, Eliiin, miccim

8/10 carola18, teresee

9/10 sparv, idaisraelsson, Noanda

11/10 ero13

12/10 Lillva04, Babbiss

13/10 onlyme86, ksrg8887, johannamari

14/10 småfossingar

15/10 Livethänder

16/10 mangon

17/10 AnnaOctavia, Pixma

18/10 Snartså

19/10 Mia86a, SofieElise

21/10 Kinan

22/10 korvstroganoff, Issari

23/10 heilena

26/10 Skuggviol, Linneaa96, lw12

28/10 cassandra92, Miichaella, JenniferBeckman

29/10 Albis

30/10 Jagerika

Juste, åt både rosenrot och bisolvon under förra månaden. Vet inte om jag ska göra det nu?! Tror det kan varit det som gjorde både ägglossning och mens kom senare än vanligt, är de ngn annan som varit med att cykeln förändrats med rosenrot?

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018