• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • mangon

Kan man ta cb digitala nu med morgonurin?

Har bmi enligt flo imorgon. Enligt egna uträkningar tisdsg.

• Miccim
    Blomma871 skrev 2018-09-30 07:06:33 följande:

Hej!

Har inte skrivit men har följt tråden :) Idag plussade jag väldigt svagt på äl + 10, med tidig test från babyplan, ska testa fram till bim, försök 9, med dottern gick det på försök 2. Har inga symtom förutom fruktansvärt trött sen förra veckan... Hoppas det går hela vägen iaf :) Håller tummarna för er andra :)

Vad kul med ett plus, grattis! :)
  • Miccim
    mangon skrev 2018-09-30 07:13:03 följande:

Kan man ta cb digitala nu med morgonurin?

Har bmi enligt flo imorgon. Enligt egna uträkningar tisdsg.

Hur gjorde du? Tog du ett test?. :)
  • Blomma871
    Miccim skrev 2018-09-30 08:04:33 följande:

Vad kul med ett plus, grattis! :)

Tack så mkt :)
  • Canama

Nån som tempar här eller som ha tempat vid tidigare graviditet? Sitter här och grubblar och letar symtom... men min temp har varit mycket högre än normalt i lutealfasen i några dagar nu. NC förutspår varje dag att tempen ska börja sjunka men den stiger bara... vågar man hoppas att detta betyder något? Genomsnitt temp lutealfasen för mig är 36,66 och idag hade jag 36,90. Kan inte komma ihåg att jag haft så hög temp förut om jag inte varit sjuk. Enligt NC är jag på ÄL+9 och BIM-3. I början av min cykel så var BIM 6/10 (idag BIM-6) men se har alltså NC ändrat vid ägglossningen.

• Nr2år2019

Hej allihop!

Hur mår ni? Nu har jag 4 dagar kvar till BIM och hittills har jag upplevt ömhet/molvärk i livmodern ett par dagar efter ägglossning, sedan blev jag hård i magen (kunde ej göra nummer 2 på 3 dagar!!) och nu har en enorm trötthet slagit till. Sov 11 timmar i natt med sonen, från 20.00-07.00 och känner ändå att jag hade kunnat gå och sova lite mer. Jag tänker försöka hålla mig till BIM eller senare med att testa dock... Får hellre mensen än ett negativt test. Vad har ni andra för symptom?

• becca90
    Nr2år2019 skrev 2018-09-30 08:39:34 följande:

Hej allihop!

Hur mår ni? Nu har jag 4 dagar kvar till BIM och hittills har jag upplevt ömhet/molvärk i livmodern ett par dagar efter ägglossning, sedan blev jag hård i magen (kunde ej göra nummer 2 på 3 dagar!!) och nu har en enorm trötthet slagit till. Sov 11 timmar i natt med sonen, från 20.00-07.00 och känner ändå att jag hade kunnat gå och sova lite mer. Jag tänker försöka hålla mig till BIM eller senare med att testa dock... Får hellre mensen än ett negativt test. Vad har ni andra för symptom?

Har samma som dig plus att ömheten i brösten har slagit nya rekord haha!
  • Canary

Nope, negativt imorse med. Bim måndag - onsdag ca (för äl var tidigare än jag trodde).

Jag är nu äl +13, då borde det ge utslag va?

• Pluviophile
    Blomma871 skrev 2018-09-30 07:06:33 följande:

Hej!

Har inte skrivit men har följt tråden :) Idag plussade jag väldigt svagt på äl + 10, med tidig test från babyplan, ska testa fram till bim, försök 9, med dottern gick det på försök 2. Har inga symtom förutom fruktansvärt trött sen förra veckan... Hoppas det går hela vägen iaf :) Håller tummarna för er andra :)

Grattis till ditt plus! :)
  • Nr2år2019
    becca90 skrev 2018-09-30 08:40:40 följande:

Har samma som dig plus att ömheten i brösten har slagit nya rekord haha!

Så spännande! Ömma bröst var mitt största symptom när jag väntade sonen, gick knappt att snudda vid bröstvårtorna ens, så ömt... När har du BIM? :)
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018