• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Johannamari

Åh. Lider med er som fått mens och håller på och kämpar. Kan inte annat än ge pepp-kramar och försöka fortsätta att kämpa. 

Jag tog clearblue's ÄL-test imorse och det visade glad gubbe. Hur aktiv behöver man vara nu framöver? Enligt min FLO-app så var ÄL igår och då fick vi till det. Men idag känns det svårt. Sambon sover efter nattjobb och ska gå på natt om ett par timmar igen samtidigt som vi har en femåring hemma. Hur löser man det? Tips? 

• Lillva04
    Ero13 skrev 2018-09-28 15:29:04 följande:

Ser inte ut som du har haft någon stegring ännu. Fortsätt att testa tills det blir + jag testade en hel vecka mer än vad jag trodde att jag skulle behöva göra!

Tack! Köpte digitala så jag slipper detta med att tolka sträck
  • Miccim
    Siri88 skrev 2018-09-29 09:56:40 följande:

Kommer du ta test innan BIM? Jag gjorde det förra månaden och blev sååå besviken. Så kluven till hur jag ska göra denna månaden, vill testa men samtidigt kanske det gör mindre ont om mensen bara får komma (eller inte komma).

Jo jag kommer nog börja testa innan BIM. Köpt några billigare test-stickor. Mest bara för att jag inte ska inbilla mig att jag är gravid om jag nu inte är det.

Jag tror det är en sund inställning att vänta, så gör det om du känner att du kan vänta. Då blir ju testen enklare att tyda sen då du väl testar också.

Jag har ofta bara inväntat mensen innan men jag känner mig lite mer manisk nu när det är första försöket efter senaste missfallet. Men nästa månad ska jag nog försöka låta bli att testa tidigt.. Eller inte! :p
  • Miccim
    Johannamari skrev 2018-09-29 10:08:08 följande:

Åh. Lider med er som fått mens och håller på och kämpar. Kan inte annat än ge pepp-kramar och försöka fortsätta att kämpa. 

Jag tog clearblue's ÄL-test imorse och det visade glad gubbe. Hur aktiv behöver man vara nu framöver? Enligt min FLO-app så var ÄL igår och då fick vi till det. Men idag känns det svårt. Sambon sover efter nattjobb och ska gå på natt om ett par timmar igen samtidigt som vi har en femåring hemma. Hur löser man det? Tips? 

Oj, svår situation att få till det med jobb och 5-åring. Har inga tips på hur ni ska lösa det. Men får ni inte till det idag har ni ju morgondagen på er också. Chansen minskar ju men inte helt.
  • Johannamari
    Miccim skrev 2018-09-29 11:26:30 följande:
    Oj, svår situation att få till det med jobb och 5-åring. Har inga tips på hur ni ska lösa det. Men får ni inte till det idag har ni ju morgondagen på er också. Chansen minskar ju men inte helt.

Jo tack jag vet. Haha! 

Vi får se om vi lyckas lura någon att vara barnvakt en stund för handling (någon =mormor/ sambons föräldrar). Annars får vi bara hoppas på att gårdagens mys fångade upp något. 

Och den där väntan.. kommer ju också leta symtom, men hoppas att jag ska klara att vänta tills beräknad mens. Har en hel del plugg/jobb kommande veckor så ska förhoppningsvis gå bra att hålla tankarna borta. 

• cassandra92

Ja som vissa av er såg så kom min mens tre dagar tidigare.... Så nästa BIM är 28e. Hoppas fortfarande på att oktober är min månad!!!! Nu jävlar ska det göras barn, det har jag bestämt! ;) lycka till till alla andra fina i den här tråden! <3

BIM-lista oktober

30/9 Tasha82

1/10 Pluviophile, Z1987, MaalinJ, Ardnas89, Snöflingan28, JenniferBeckman

2/10 lw12, Miichaella, minnie768

3/10 Canary, novemberregn, kstadtjej87, Arvius91

4/10 kira16, brallison, nr2år2019

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009, Eliiin, miccim

8/10 carola18, teresee

9/10 småfossingar, sparv, idaisraelsson, Noanda

11/10 ero13

12/10 Lillva04

13/10 onlyme86, ksrg8887, johannamari

15/10 Livethänder

16/10 mangon

17/10 AnnaOctavia, Pixma

18/10 Snartså

19/10 Mia86a

21/10 Kinan

22/10 korvstroganoff, Issari

23/10 heilena

26/10 Skuggviol, Linneaa96

28/10 cassandra92

• SofieElise

Lägger till mig, BIM 19/10 och ÄL 8/10 (försök 2)

BIM-lista oktober

30/9 Tasha82

1/10 Pluviophile, Z1987, MaalinJ, Ardnas89, Snöflingan28, JenniferBeckman

2/10 lw12, Miichaella, minnie768

3/10 Canary, novemberregn, kstadtjej87, Arvius91

4/10 kira16, brallison, nr2år2019

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009, Eliiin, miccim

8/10 carola18, teresee

9/10 småfossingar, sparv, idaisraelsson, Noanda

11/10 ero13

12/10 Lillva04

13/10 onlyme86, ksrg8887, johannamari

15/10 Livethänder

16/10 mangon

17/10 AnnaOctavia, Pixma

18/10 Snartså

19/10 Mia86a, SofieElise

21/10 Kinan

22/10 korvstroganoff, Issari

23/10 heilena

26/10 Skuggviol, Linneaa96

28/10 cassandra92

• EliMil

Vet inte om jag inbillar mig pga önsketänkande, men har känt ett lätt tryck över nedre delen av magen idag. Hoppas så på aty det är någonting :)

Sen har jag även haft som känslan av håll på höger sida av nedre magen hela dagen. Vad kan det bero på? Nån som varit med om liknande?

• Lala90
    cassandra92 skrev 2018-09-29 10:06:57 följande:

Tack! <3 där här var vårt 9e... Så det är bara att ta nya tag <3

Bamsekram till dig!! <3
  • mangon

Jag blir så stressad av äl stickor.

Köper jag det blir jag besatt.

Visst borde man vara rätt safe om man får till det varannan dag?

Har enligt FLO äl nu på måndag.

Men det behöver ju inte alls stämma.

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018