• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Noanda

Jag känner mig helt förvirrad. I elva dagar nu har jag fått resultatet ?hög? fertilitet med clearblues fertilitetsmonitor. Jättekonstigt. Borde ha fått maximal i typ tisdags men den har fortsatt visa enbart ?hög?.

Testade med clearblues ägglossningstest samtidigt som med monitorn i morse och den visade en cirkel, alltså ?inte fertil?.

Varför ger ägglossningstestet och monitorn olika reslutat? Använde samma urin.

Den här månaden har varit jättekonstig. Brukar tydligt känna ägglossningen men nu har jag hagt mensvärk i en vecka i stället. Samtidigt som monitorn då inte visar på nån ägglossning.

Börjar typ önsketänka att jag är gravid (då jag hade jättemycket mensvärk i början på förra graviditeten) . Men då skulle jag ha haft ägglossning typ bara nån/några dagar efter förra mensen.

• Miichaella
    minnie768 skrev 2018-09-28 10:04:16 följande:

Vet hur det känns.. Är på ÄL+12 och BIM-4, negativt test i morse :( Det hela hjälpte inte med att jag hade möte med chefen nu direkt på morgonen... H*n har ändrat i regler sedan hon började som inte är till vår fördel.. Så dubbelt upp. Förhoppningsvis är det snart vår tur! <3 

Usch då vad tungt... kämpa på! Det enda man kan göra, saker och ting vänder alltid nån gång!
  • Ero13
    Onlyme86 skrev 2018-09-28 11:15:14 följande:

Äntligen fick jag en glad gubbe på ägglossningstestet :) Eftersom vi har följt SMEP den här månaden så har vi haft sex varannan dag fram tills den glada gubben kommer. Senast var i går och i dag fick jag som sagt positivt på testet. Som jag har förstått det så ska vi nu ha sex 3 dagar i rad och därefter uppehåll. Någon som vet?

Vad kul! Man ska ha sex samma dag som positivt LH, dagen efter och dagen därpå :) så helt rätt!
  • Ero13
    Lillva04 skrev 2018-09-28 11:46:47 följande:

Nu är det rätt bild på min ÄL stickor hahahah

Ser inte ut som du har haft någon stegring ännu. Fortsätt att testa tills det blir + jag testade en hel vecka mer än vad jag trodde att jag skulle behöva göra!
  • Korvstroganoff
    babytjejen skrev 2018-09-28 09:46:40 följande:

Bim den 3-4 oktober men vet redan att vi inte lyckats denna gången ...redan börjat bli uppsvullen som alltid innan mens o känner att det är för sent för oss. Har fortfarande en så stark känsla att sista gången vi blev gravid (det som slutade i missfall) var sista chansen för oss...känner mih verkligen nere på botteb o energilös...trivs verkligen inte på mitt jobb längre, denna långa kamp med graviditet, viktnedgång, nyttig mat för att lyckas...känns som att jag får kämpa stenhårt bara för att hålla mig ovanför vattenytan just nu...

Visst var det du som skulle göra klimakterietest? Hur gick det? Du behöver såklart inte svara <3
  • Canama
    Lala90 skrev 2018-09-27 21:02:40 följande:

Men nääe, hotellnatten! :( ni åker väl iväg o myser lite ändå va? <3 tacksam ändå för att höra att vi inte var ensam om att hoppa ?sista ligget?, jag blev så besviken på mig själv men samtidigt.. alltså nån måtta får det vara :( tänk om man kunde va en sån som bara kollar på ett par kallingar o blev på smällen, haha..

Fasen vad jag hoppas för vår skull!! Nu nyss helst.. hehe.. :)

Jo vi åker iväg på hotell ändå :) hoppas så in i bomben på ett positivt test innan dess, annars blir de ju en lagom munter resa med mens och deppighet.... Ja de är konstigt, hela livet ha man blivit intutad att man ska akta sig för att bli gravid och sen när man väl vill, ja då är de mitt i allt svårt! Hmpfff... Jo jag hoppas så på oss och alla andra här i oktobertråden <3
  • Johannamari

Hej Alla! 

Ny i tråden men har varit inne och tjuvläst lite. 

Jag och sambon planerar barn (mitt andra, hans första). Enl. app FLO är ÄL idag 28/) och enl. app P. Tracker så är ÄL 30/9. Har ju blivit lite för besatt för att försöka få till ett syskon till dottern så gick ju iväg och köpte clearblue's ÄL-test. Har testat sedan i onsdags men endast cirklar. 

Tyckte mig idag ha lite stickande känsla i äggstockarna och känns som att magen är svullen. Vi har försökt ha sex till och från under veckan och hoppas såklart på tur men känns osannolikt att det skulle ta sig direkt, men vi håller tummarna. 

Beräknad mens: 13/10. 
    Till alla er andra. LYCKA TILL! 

• Lala90
    Canama skrev 2018-09-28 16:49:13 följande:

Jo vi åker iväg på hotell ändå :) hoppas så in i bomben på ett positivt test innan dess, annars blir de ju en lagom munter resa med mens och deppighet.... Ja de är konstigt, hela livet ha man blivit intutad att man ska akta sig för att bli gravid och sen när man väl vill, ja då är de mitt i allt svårt! Hmpfff... Jo jag hoppas så på oss och alla andra här i oktobertråden <3

Det gör ni helt rätt i! :) och jag hoppas så in i bomben att ni får erat plus nu <3 visst är det ironiskt? Jag känner igen mig så hårt i det du säger, man blir så irriterad.. nu så, nu ska vi hoppas och hålla tummarna för oss :) <3
  • Ero13

Uppdaterar listan! Flyttar fram mitt Bim-datum :)

BIM-lista oktober

30/9 Tasha82 

1/10 Cassandra92, Pluviophile, Linneaa96, Z1987, MaalinJ, Ardnas89, Snöflingan28, JenniferBeckman 

2/10 lw12, Miichaella, minnie768 

3/10 Canary, novemberregn, kstadtjej87 

4/10 kira16, brallison, nr2år2019 

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera 

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92 

7/10 puffen2009, Eliiin

8/10 carola18, teresee 

9/10 småfossingar, sparv, idaisraelsson, Noanda

11/10 ero13

12/10 Lillva04 

13/10 onlyme86, ksrg8887 

15/10 Livethänder 

16/10 mangon 

17/10 AnnaOctavia, Pixma 

18/10 Snartså 

21/10 Kinan 

22/10 korvstroganoff, Issari 

23/10 heilena 

26/10 Skuggviol

• Canary
    Noanda skrev 2018-09-28 15:09:17 följande:

Jag känner mig helt förvirrad. I elva dagar nu har jag fått resultatet ?hög? fertilitet med clearblues fertilitetsmonitor. Jättekonstigt. Borde ha fått maximal i typ tisdags men den har fortsatt visa enbart ?hög?.

Testade med clearblues ägglossningstest samtidigt som med monitorn i morse och den visade en cirkel, alltså ?inte fertil?.

Varför ger ägglossningstestet och monitorn olika reslutat? Använde samma urin.

Den här månaden har varit jättekonstig. Brukar tydligt känna ägglossningen men nu har jag hagt mensvärk i en vecka i stället. Samtidigt som monitorn då inte visar på nån ägglossning.

Börjar typ önsketänka att jag är gravid (då jag hade jättemycket mensvärk i början på förra graviditeten) . Men då skulle jag ha haft ägglossning typ bara nån/några dagar efter förra mensen.

Med CB:s äl-test så måste man testa flera dagar i rad eftersom den jämför östrogennivån med ens basvärde, såvida man inte får Lh-stegring direkt för då får man fast gubbe direkt, har jag för mig.
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018