• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Mia86a

Hej,

Jag hoppar också in i tråden. Har två små barn och försöker med ett tredje. Första försöket nu

BIM ca 17-20 oktober.

• 1995lj

Klantiga jag råkade visst lägga upp detta i september tråden ist...

vad tror ni? :(

• Pluviophile
    1995lj skrev 2018-09-27 14:34:47 följande:

Vad konstigt, jag såg ett klart streck på ditt andra test. Hoppas för din skull att du plussar igen om några dagar. Testa morgonurin nästa gång! 
  • Miichaella

Jag som hela tiden varit fast bestämd att jag ska vänta till söndag med att testa. Börjar ändra mig nu, testcravingen har slagit till... är det för tidigt att göra ett testa-tidigt-test ikväll? Är på ÄL+11 räknat från dag med fast smiley på ÄL-test. Känner inget speciellt men vill ha svar svart på vitt....

• Miccim

Nej, vad jobbigt att få inte gravid.

Men du är fortfarande rätt många dagar innan BIM eller? Testa igen med morgon urin.
  • LillaElementet
    Miichaella skrev 2018-09-27 15:33:50 följande:

Jag som hela tiden varit fast bestämd att jag ska vänta till söndag med att testa. Börjar ändra mig nu, testcravingen har slagit till... är det för tidigt att göra ett testa-tidigt-test ikväll? Är på ÄL+11 räknat från dag med fast smiley på ÄL-test. Känner inget speciellt men vill ha svar svart på vitt....

Du kan väl testa 5 dagar innan med early-test? Jag har bim på måndag och ska försöka vänta tills sön. Har så jäkla mensvärk att jag måste äta starka värktabletter på första mensdagen
  • Jilo

Ditt förra test var det ett predicerar early? De är känsligare än cb digital :)
  • Miichaella
    LillaElementet skrev 2018-09-27 15:43:39 följande:

Du kan väl testa 5 dagar innan med early-test? Jag har bim på måndag och ska försöka vänta tills sön. Har så jäkla mensvärk att jag måste äta starka värktabletter på första mensdagen

Enligt min egen beräkning är min Bim på tisdag men Äl-testet visade ju positivt två dagar tidigare. Iofs så kan ju ägget ha släppt enligt min beräkning ändå... hmm kanske är för tidigt att testa nu då.
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018