• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • cassandra92

Hahah men gud förlåt att jag spamade tråden xD Internet krånglade och verkar inte gå att ta bort ;P

• cassandra92
    1995lj skrev 2018-09-26 18:41:32 följande:

Hej!!! Jag PLUSSADE precis .. är i chock!! Har följt denna Tråd länge och läst vad ni skrivit vet inte varför jag inte gjor ett inlägg tidigare! Fick mens den 2e september så trodde det var alldeles för tidigt att plussa idag men kunde inte hålla mig!! Testade med ett test jag köpte på apoteket med rosa förpackning ?predictor early 6 dagar innan? ... ser ni sträcket ?! Lycka till allihopa. Jag vet inte riktigt när min mens skulle komma då detta var första försöket efter mensen kom igång efter ett missfall i vecka 11 i slutet på juli.

Wow grattis!!!!!
  • Onlyme86

Hej!!! Jag PLUSSADE precis .. är i chock!! Har följt denna Tråd länge och läst vad ni skrivit vet inte varför jag inte gjor ett inlägg tidigare! Fick mens den 2e september så trodde det var alldeles för tidigt att plussa idag men kunde inte hålla mig!! Testade med ett test jag köpte på apoteket med rosa förpackning ?predictor early 6 dagar innan? ... ser ni sträcket ?! Lycka till allihopa. Jag vet inte riktigt när min mens skulle komma då detta var första försöket efter mensen kom igång efter ett missfall i vecka 11 i slutet på juli.

Så kul, ett stort grattis! :)
  • Norrlandsmorsa

Så kul att det börjar dyka upp plus! Grattis!

Är det några här som använder sig av äl tester? Skulle ni vilja dela med sig av hur nu gör? :) Hur många dagar testar ni? Tid på dygnet? Testar ni en gång per dag? Är helt grön på det men köpt mig tester den här gången för att se hur exakt Flo appen visar.

• Linneaa96
    cassandra92 skrev 2018-09-26 19:58:26 följande:
    Haha jaa men jag har haft så många negativa test att jag inte klarar ett till. Bättre mensen kommer då, så vet jag.
    Ah de är sant! Hoppas de blir positivt denna månaden!! :D
  • cassandra92
    Linneaa96 skrev 2018-09-26 20:32:17 följande:

Ah de är sant! Hoppas de blir positivt denna månaden!! :D

Tack detsamma <3
  • idaisraelsson

Åh jag hoppas verkligen på bebis denna gång. Vi försöker med vårt 3:e barn och jag är såå bebissugen<3 har tagit ägglossningstest från att mensen slutade den 19/9. Och de är såhär så hade jag ägglossning den 24? Enligt appen P Tracker ska jag ha ägglossning den 25:e:)

• Miichaella

Grattis! Vad har du för symptom? :)
  • 1995lj
    Miichaella skrev 2018-09-26 21:19:11 följande:

Grattis! Vad har du för symptom? :)

Tack! <3 min sambo misstänkte jag var gravid sen några dagar så jag blivit mer svängig i humöret typ irriterad och inte vill vara lika mkt fysiskt nära o väldigt svag för lukter. Lite tröttare. Fick hastigt illamående förut också men gick över fort. Förra graviditeten hade jag jätte mkt tjocka vita flytningar också men inte fått det än iallafall.
  • minimera

Bim -9 (äl+5) och börjar redan känna efter symtom. Borde liksom vara rätt omöjligt att känna något redan. Dock har det ilat i brösten hela dagen. Brukar inte göra det utan kommer mer som ett konstant ont innan mens. Så jag tror mer att det är kroppen som spökar. Ska testa tidigast nästa fredag har jag bestämt mig för.

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018