• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Linneaa96
    cassandra92 skrev 2018-09-26 11:34:51 följande:
    Åh, hoppas att det var en nidblödning då. Jag har också BIM på måndag, hatar att vänta haha. 
    Haha de är en hemsk väntan! Ska du testa tidigare eller du inväntar måndag? :) 
  • Onlyme86
    Skuggviol skrev 2018-09-26 15:35:06 följande:

Lägger till mig på den senaste BIM-listan som jag hittade, den var långt tillbaka i tråden! ^^

Jag precis fått min mens (igår) så känner mig lite deppig, men det är bara att ta nya tag inför oktober. Beräknad ÄL 12/10 och BIM 26/10. Har också bokat tid för oss för fertilitetsutredning i november då vi försökt länge nu... Hoppas såklart ändå på att det ska ta sig av sig självt denna gången  

Funderar på det här med att tempa för att få koll på att ÄL faktiskt skett, är det någon här som gör det? Hur jobbigt är det att vakna samma tid varje dag o tempa? Jag går upp 6 på vardagar..  Har kört med ÄL tester nu i september, fortsätter väl i oktober också antar jag.

BIM-listan oktober

29/9 Tasha82 

1/10 Cassandra92, Pluviophile, Linneaa96, Z1987, MaalinJ, Ardnas89, Snöflingan28

2/10 lw12, Miichaella, minnie768 

3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87 

4/10 kira16, brallison, nr2år2019 

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera 

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92 

7/10 puffen2009 

8/10 carola18, teresee 

9/10 småfossingar, sparv, idaisraelsson 

12/10 Lillva04 

13/10 onlyme86, ksrg8887 

15/10 Livethänder 

16/10 mangon 

17/10 AnnaOctavia, Pixma 

18/10 Snartså 

21/10 Kinan 

22/10 korvstroganoff, Issari

23/10 heilena

26/10 Skuggviol

Jag började att tempa för ca 2 veckor sedan. Går upp samma tid som dig. Konstigt nog så har det gått väldigt lätt. Tar fram termometern näst intill i sömne och mäter. Väntar nu spänt på ÄL som bör ske på fredag. Så får jag se om tempen ändrar sig.

Håller tummarna att det tar sig för er. Så att ni slipper en utredning. Lycka till! :)
  • AnnaOctavia
    Miccim skrev 2018-09-26 09:13:26 följande:
    Jag brukar börja på testa senast 10 dagar efter mensen första dag. Alltså ungefär 4 dagar innan trolig ägglossning. Men om man är orolig att missa så kan man ju såklart börja på testa tidigare om man har många test.

Så om du har ägglossning nu i helgen kan du börja på testa varje morgon redan nu. Sen vet jag att vissa till och med testar två gånger per dag strecken blir starkare, men det har jag själv aldrig gjort.

Lycka till!
    Tack för tips :)
  • cassandra92
    Linneaa96 skrev 2018-09-26 16:50:49 följande:

Haha de är en hemsk väntan! Ska du testa tidigare eller du inväntar måndag? :) 

Ska vänta till några dagar efter BIM. Dudå?
  • Jsv17
    cenchi skrev 2018-09-26 15:18:02 följande:

Hm.. har någon erfarenhet av att få en dags uppehåll mitt i mensen? Det har aldrig hänt mig innan, är inne på tredje cykeln efter pillerstopp. Hade mens som vanligt i 3 dagar, sen en dag där det knappt hände något alls, och sen idag kom det igång igen i full fart..?! Wtf? Är det ett dåligt tecken? Något som inte funkar som det ska? Eller bara kroppen som är lite förvirrad efter pillerstoppet?

Jag hade så innan min förra graviditet, det kunde vara paus en hel dag så jag trodde den var slut och sen drog det igång igen. Tror inte det är nåt konstigt, jag blev ju gravid då iaf
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jessica Noel

Sitter här på jobbet o blev så sugen på att göra mitt test.. men ska vänta tills imorgon.. men jag hade ett ägglosningstest i väska som jag gjorde ist..

Och det visade jätte positivt.. ?

Jag har läst nånstans att det kan göra det när.man är gravid men kan det också göra det om man inte är haha..

Galet att man inte kan vänta haha ????????

• Ero13

Ska bli spännande att se hur många av oss som plussar!

En uppdatering från min sida är att jag har testat med äl-test sedan 16/9, i tron om att jag skulle ha äl runt 20/9, alla test har varit negativa, antingen ett svagt svagt streck eller inget alls. Min temperatur (NC) har stigit för att sedan sjunka drastiskt (trodde det var kört då). Men idag så steg temperaturen med 0,24 grader :) och nu när jag kom hem från jobbet och testade äl så var strecket synligt (!!!), inte tillräckligt för att vara positivt, men ändå en klar stegring. Så nu hoppas jag att temperaturen fortsätter att stiga och att jag kan få ett tydligare streck imorgon på äl-testet. I sådant fall kanske jag har ägglossning på fredag! Så nu funderar jag på om jag har en väldigt kort lutealfas eller mycket längre cykel än vad jag trott.

Är det någon av er som känner er jättevåta, så att trosorna är blöta, innan ägglossning? Har redan molvärken. Dock inga sega flytningar än.

• Eliiin

BIM-listan oktober

29/9 Tasha82

1/10 Cassandra92, Pluviophile, Linneaa96, Z1987, MaalinJ, Ardnas89, Snöflingan28, JenniferBeckman

2/10 lw12, Miichaella, minnie768

3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87

4/10 kira16, brallison, nr2år2019

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92

7/10 puffen2009, Eliiin

8/10 carola18, teresee

9/10 småfossingar, sparv, idaisraelsson

12/10 Lillva04

13/10 onlyme86, ksrg8887

15/10 Livethänder

16/10 mangon

17/10 AnnaOctavia, Pixma

18/10 Snartså

21/10 Kinan

22/10 korvstroganoff, Issari

23/10 heilena

26/10 Skuggviol

• 1995lj

Hej!!! Jag PLUSSADE precis .. är i chock!! Har följt denna Tråd länge och läst vad ni skrivit vet inte varför jag inte gjor ett inlägg tidigare! Fick mens den 2e september så trodde det var alldeles för tidigt att plussa idag men kunde inte hålla mig!! Testade med ett test jag köpte på apoteket med rosa förpackning ?predictor early 6 dagar innan? ... ser ni sträcket ?! Lycka till allihopa. Jag vet inte riktigt när min mens skulle komma då detta var första försöket efter mensen kom igång efter ett missfall i vecka 11 i slutet på juli.

S
  • JenniferBeckman

Uppdatering, det fortsätter komma lite rosa på pappret och i trosskyddet och har gjort det sen 11 ungefär. Jag hoppas fortfarande att det bara är en så kallad nidblödning ;)

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018