• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • MaalinJ
    cassandra92 skrev 2018-09-26 09:23:09 följande:

Idag är jag riktigt nedstämd. Har känt mig konstig hela veckan och haft molvärk. Men tempen bara fortsätter att sjunka. Så jag har börjat tappa hoppet. Blir så trött på mig själv att jag går och inbillar mig saker. JAg vet att man fortfarande kan vara gravid, men jag tänker att jag måste tänka realistiskt också. Fan den här processen är långt ifrån rolig längre. 

Förstår vad du menar. Har varit skengravid så många gånger. Nu har jag dock förstått att jag ofta inbillar mig och ignorerar det istället. Har inte haft några symtom dom senaste månaderna. Men det blir man så klart också ledsen av. Va ändå förberedd på att det inte skulle bli något den här gången heller men nu när det närmar sig BIM så blir jag ändå ledsen.
  • JenniferBeckman
    Z1987 skrev 2018-09-26 13:28:04 följande:

Låter ju som ett bra tecken:) hoppas!

Har aldrig tidigare haft nidblödning....de är jag säker på iaf...så förväntar mig inte de nu heller.

Har haft att de hugger till i nivå med äggstockarna livmodern nu....både den 17e då jag fick plus på ägglossningstestet...men sen några dagar senare..

Och även igårkväll..

Hugg har inte jag haft än, men små molande värk har jag allt lite titt som tätt. Vi får hålla tummarna, ska ta ett test på lördag tänkte jag :)
  • cassandra92
    MaalinJ skrev 2018-09-26 13:40:29 följande:

Förstår vad du menar. Har varit skengravid så många gånger. Nu har jag dock förstått att jag ofta inbillar mig och ignorerar det istället. Har inte haft några symtom dom senaste månaderna. Men det blir man så klart också ledsen av. Va ändå förberedd på att det inte skulle bli något den här gången heller men nu när det närmar sig BIM så blir jag ändå ledsen.

Jaa Eller hur. Även om man ställer in sig på att det ska komma mens så blir man ändå så sjukt besviken. Kvittar ju hur jag gör känns det som haha
  • cenchi

Hm.. har någon erfarenhet av att få en dags uppehåll mitt i mensen? Det har aldrig hänt mig innan, är inne på tredje cykeln efter pillerstopp. Hade mens som vanligt i 3 dagar, sen en dag där det knappt hände något alls, och sen idag kom det igång igen i full fart..?! Wtf? Är det ett dåligt tecken? Något som inte funkar som det ska? Eller bara kroppen som är lite förvirrad efter pillerstoppet?

• Jessica Noel

Ja de är konstigt hur man letar efter minsta lilla känning..

Själv har jag kännt mig ömmande i hela tjejmagen och det brukar jag inte vara.. i 2 dagar nu har jag behövt sova middag.. vart extrem törstig och kanske lite ömmande tuttisar..

Jag kan ju se ett svagt streck men vågar liksom inte hoppas.. ska jobba inatt och tänker ta ett i morgon bitti.. kan inte hålla mig längre...

Jag har alltid haft regelbunden mens och äl... känner alltid av ägglossning. Men denna gången borde jag haft 3 äggöossningar isf HAHA ????????

Så nu vet jag inte alls helt plötsligt..

Sist jag blev gravid dock fick jag avsluta de då min förredetta man från ingenstans inte ville ha ett barn till fast vi försökte.. men då plussa jag 5 dagar tidigare och har haft samma cykel i 3 år nu efter de????

Och nästa ägglossning är min sambo bortrest ????

Så vi vill ha pluss imorgon bitti helst men kan ju vänta till måndag också hihi

• Skuggviol

Lägger till mig på den senaste BIM-listan som jag hittade, den var långt tillbaka i tråden! ^^

Jag precis fått min mens (igår) så känner mig lite deppig, men det är bara att ta nya tag inför oktober. Beräknad ÄL 12/10 och BIM 26/10. Har också bokat tid för oss för fertilitetsutredning i november då vi försökt länge nu... Hoppas såklart ändå på att det ska ta sig av sig självt denna gången Glad 

Funderar på det här med att tempa för att få koll på att ÄL faktiskt skett, är det någon här som gör det? Hur jobbigt är det att vakna samma tid varje dag o tempa? Jag går upp 6 på vardagar.. Obestämd Har kört med ÄL tester nu i september, fortsätter väl i oktober också antar jag.

BIM-listan oktober

29/9 Tasha82 

1/10 Cassandra92, Pluviophile, Linneaa96, Z1987, MaalinJ, Ardnas89, Snöflingan28

2/10 lw12, Miichaella, minnie768 

3/10 Canary, ero13, novemberregn, kstadtjej87 

4/10 kira16, brallison, nr2år2019 

5/10 Siri88, EliMil, Nobasil, minimera 

6/10 Lilla Lina, Canama, LaLa90, Nova92 

7/10 puffen2009 

8/10 carola18, teresee 

9/10 småfossingar, sparv, idaisraelsson 

12/10 Lillva04 

13/10 onlyme86, ksrg8887 

15/10 Livethänder 

16/10 mangon 

17/10 AnnaOctavia, Pixma 

18/10 Snartså 

21/10 Kinan 

22/10 korvstroganoff, Issari

23/10 heilena

26/10 Skuggviol

• JenniferBeckman

Lägger in mig oxå, nu fick min flo app något galet eftersom jag la in molande värken som jag haft några dagar så jag blev tillbaka flyttad till lördag, men lägger in mig på måndag ändå eftersom jag är helt säker på när jag hade ÄL.

BIM-listan oktober

29/9 Tasha82

1/10 Cassandra92, Pluviophile, Linneaa96, Z1987, MaalinJ, Ardnas89, Snöflingan28, JenniferBeckman

7/10 puffen2009

8/10 carola18, teresee

12/10 Lillva04

13/10 onlyme86, ksrg8887

15/10 Livethänder

16/10 mangon

17/10 AnnaOctavia, Pixma

18/10 Snartså

21/10 Kinan

23/10 heilena

26/10 Skuggviol

• SofieElise
    Skuggviol skrev 2018-09-26 15:35:06 följande:

Lägger till mig på den senaste BIM-listan som jag hittade, den var långt tillbaka i tråden! ^^

Jag precis fått min mens (igår) så känner mig lite deppig, men det är bara att ta nya tag inför oktober. Beräknad ÄL 12/10 och BIM 26/10. Har också bokat tid för oss för fertilitetsutredning i november då vi försökt länge nu... Hoppas såklart ändå på att det ska ta sig av sig självt denna gången  

Funderar på det här med att tempa för att få koll på att ÄL faktiskt skett, är det någon här som gör det? Hur jobbigt är det att vakna samma tid varje dag o tempa? Jag går upp 6 på vardagar..  Har kört med ÄL tester nu i september, fortsätter väl i oktober också antar jag.

BIM-listan oktober

29/9 Tasha82 

1/10 Cassandra92, Pluviophile, Linneaa96, Z1987, MaalinJ, Ardnas89, Snöflingan28

7/10 puffen2009 

8/10 carola18, teresee 

12/10 Lillva04 

13/10 onlyme86, ksrg8887 

15/10 Livethänder 

16/10 mangon 

17/10 AnnaOctavia, Pixma 

18/10 Snartså 

21/10 Kinan 

23/10 heilena

26/10 Skuggviol

Hej, jag tempar och kör med ÄL-tester. Det stämmer verkligen överens när man har ÄL och man kan typ vara helsäker på att ÄL skett
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018