• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Linneaa96
    cassandra92 skrev 2018-09-26 17:10:01 följande:
    Ska vänta till några dagar efter BIM. Dudå?
    Åh att du klarar de, hahha! Jag tror jag testar i morgon, kan inte hålla mig längre!
  • Ero13
    1995lj skrev 2018-09-26 18:41:32 följande:

Hej!!! Jag PLUSSADE precis .. är i chock!! Har följt denna Tråd länge och läst vad ni skrivit vet inte varför jag inte gjor ett inlägg tidigare! Fick mens den 2e september så trodde det var alldeles för tidigt att plussa idag men kunde inte hålla mig!! Testade med ett test jag köpte på apoteket med rosa förpackning ?predictor early 6 dagar innan? ... ser ni sträcket ?! Lycka till allihopa. Jag vet inte riktigt när min mens skulle komma då detta var första försöket efter mensen kom igång efter ett missfall i vecka 11 i slutet på juli.

Grattis!!:)
  • elenoresara

Hej :) jag hoppar in i denna tråd då jag fick mens i lördags.

Jag har bim den 23e!

Jag och min man har försökt sedan april, så va 6 månader! Jag har väl inte helt hittat min ägglossning förrän de senaste två månaderna.

Men vi försöker återigen i oktober och hoppas att de är vår månad!:) lycka till alla som försöker:)

• Ardnas89
    MaalinJ skrev 2018-09-25 19:59:46 följande:

Jag tycker mig ana lite stickningar i brösten idag men jag har känt symtom tidigare också så nu blir jag mest arg på mig själv eftersom jag är 100 på att det inte kommer bli något.

Ja vi har precis påbörjat en utredning. Min man lämnade spermaprov i april och ska lämna ett nytt nu i oktober. Jag lämnade mina första blodprover i måndags och vi har fått en tid till läkaren där vi ska gå igenom hur vi ska gå vidare. Så det känns skönt att vi är på gång :)

Ja man går ju och letar symtom hela tiden! Jag inbillar mig att jag har svag molvärk hela tiden. Känner mig mer trött än vanligt, blir hungrig väldigt fort och kissar oftare än vanligt. Men tvivlar på att jag är gravid denna månad, vi tajmade inte in ÄL speciellt bra..

Vad skönt att det är på gång! Hoppas ni kan få sätta igång snart :)
  • cassandra92
    Linneaa96 skrev 2018-09-26 19:01:57 följande:

Åh att du klarar de, hahha! Jag tror jag testar i morgon, kan inte hålla mig längre!

Haha jaa men jag har haft så många negativa test att jag inte klarar ett till. Bättre mensen kommer då, så vet jag.
  • cassandra92
    Linneaa96 skrev 2018-09-26 19:01:57 följande:

Haha jaa men jag har haft så många negativa test att jag inte klarar ett till. Bättre mensen kommer då, så vet jag.
  • cassandra92
    Jessica Noel skrev 2018-09-26 18:17:40 följande:

Sitter här på jobbet o blev så sugen på att göra mitt test.. men ska vänta tills imorgon.. men jag hade ett ägglosningstest i väska som jag gjorde ist..

Och det visade jätte positivt.. ?

Jag har läst nånstans att det kan göra det när.man är gravid men kan det också göra det om man inte är haha..

Galet att man inte kan vänta haha ????????

Woho! Hoppas hoppas!!!
  • cassandra92

Sitter här på jobbet o blev så sugen på att göra mitt test.. men ska vänta tills imorgon.. men jag hade ett ägglosningstest i väska som jag gjorde ist..

Jag har läst nånstans att det kan göra det när.man är gravid men kan det också göra det om man inte är haha..

Woho! Hoppas hoppas!!!
  • cassandra92

Woho! Hoppas hoppas!!!
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018