• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • cassandra92
    Linneaa96 skrev 2018-09-26 10:12:48 följande:

Mindre blödning under morgonen... Hoppas (tror) att det bara var nid-blödning då de inte kom något blod vid nästa toalettbesök.. Åh vilken hemsk väntan...BIM på måndag 1/10

Åh, hoppas att det var en nidblödning då. Jag har också BIM på måndag, hatar att vänta haha. 
  • cassandra92
    MaalinJ skrev 2018-09-26 10:11:48 följande:
    Jag vill iaf hålla mig till någon dag innan BIM :) har också bim den 1/10. Men vi har försökt i mer än 1,5 år nu så jag är trött på blanka test.
    Åh jag relaterar så hårt. Jag vill helst inte ta test längre, för varje gång det är negativt blir man så jävla besviken. Usch. Vi har försökt i nästan ett år... 
  • JenniferBeckman

Glömde skriva att jag är mer hungrig än vanligt, liten tendens till halsbränna under några dagar. Någon mer som känt/känner så? Sedan sa min man när han kom hem från jobbet förut att du borde ta ett test då han tycker jag är annorlunda ;) Väldigt trång när vi har sex, så har jag bara varit de två tidigare gångerna jag varit gravid som ena slutade i missfall vecka 6 och andra slutande i brusten äggledare i vecka 11. Nu har jag beställt tidigt graviditetstest Abblo Pharma som mäter HCG 5mg. Någon som provat dessa?

• Z1987
    JenniferBeckman skrev 2018-09-26 12:03:07 följande:

Glömde skriva att jag är mer hungrig än vanligt, liten tendens till halsbränna under några dagar. Någon mer som känt/känner så? Sedan sa min man när han kom hem från jobbet förut att du borde ta ett test då han tycker jag är annorlunda ;) Väldigt trång när vi har sex, så har jag bara varit de två tidigare gångerna jag varit gravid som ena slutade i missfall vecka 6 och andra slutande i brusten äggledare i vecka 11. Nu har jag beställt tidigt graviditetstest Abblo Pharma som mäter HCG 5mg. Någon som provat dessa?

Har också känt någon typ av halsbränna till och från sen i fredags...samt att de är som att det bildas extra mkt saliv i munnen...bara sådär utan anledning....

Mensvärk i ryggen förra veckan...nu är det mer molvärk i magen...

Brukar inte känna såhär innan mens (Bim 1/10).

Två senaste gångerna så ha brösten börjat ömma ordentligt en vecka innan mens....aldrig gjort förr... och de ömmar inte än sålänge....

Har 2 barn födda 2007 och 2011...och minns inte att jag kände något innan...och andra sidan är det så länge sedan så minns väl kanske inte känslan heller.

Vet att jag testade i vecka 6 båda gångerna...båda var inte direkt planerade så hade väl inte tid å känna efter...

Men nu när det är väldigt planerat så letar jag väl minsta tecken på att de skulle kunna va något...och därför känner extra mkt....
  • JenniferBeckman
    Z1987 skrev 2018-09-26 12:47:03 följande:

Har också känt någon typ av halsbränna till och från sen i fredags...samt att de är som att det bildas extra mkt saliv i munnen...bara sådär utan anledning....

Mensvärk i ryggen förra veckan...nu är det mer molvärk i magen...

Brukar inte känna såhär innan mens (Bim 1/10).

Två senaste gångerna så ha brösten börjat ömma ordentligt en vecka innan mens....aldrig gjort förr... och de ömmar inte än sålänge....

Har 2 barn födda 2007 och 2011...och minns inte att jag kände något innan...och andra sidan är det så länge sedan så minns väl kanske inte känslan heller.

Vet att jag testade i vecka 6 båda gångerna...båda var inte direkt planerade så hade väl inte tid å känna efter...

Men nu när det är väldigt planerat så letar jag väl minsta tecken på att de skulle kunna va något...och därför känner extra mkt....

Ja man liksom känner efter minsta lilla tecken.. nu när jag var på toaletten så var det rosa på pappret, så jag hoppas innerligt att det är en nidblödning eftersom min BIM också är på måndag 1/10 ;)
  • Jilo

Har inga direkta gravidsymptom än tyvärr. Hade jag iofs inte sist jag plussade heller. Dock fick jag ett släng av kraftigt illamående igår eftermiddag. När min sambo kom hem och såg mig likblek vid spisen så trodde han nog först att det var min förkylning som var orsaken, för oj vad glad han såg ut när jag sa att nej, jag mår jätteilla...den ?jäveln? :) :)

• Jilo
    cassandra92 skrev 2018-09-24 08:25:56 följande:

Min BIM är också 1/10, vi är ett helt gäng. Lycka till!!!

Ja verkligen ett helt gäng! Det tolkar jag som ett bra tecken :)
  • Z1987
    JenniferBeckman skrev 2018-09-26 12:59:10 följande:

Ja man liksom känner efter minsta lilla tecken.. nu när jag var på toaletten så var det rosa på pappret, så jag hoppas innerligt att det är en nidblödning eftersom min BIM också är på måndag 1/10 ;)

Låter ju som ett bra tecken:) hoppas!

Har aldrig tidigare haft nidblödning....de är jag säker på iaf...så förväntar mig inte de nu heller.

Har haft att de hugger till i nivå med äggstockarna livmodern nu....både den 17e då jag fick plus på ägglossningstestet...men sen några dagar senare..

Och även igårkväll..
  • Timal89
    Z1987 skrev 2018-09-26 13:28:04 följande:

Låter ju som ett bra tecken:) hoppas!

Har aldrig tidigare haft nidblödning....de är jag säker på iaf...så förväntar mig inte de nu heller.

Har haft att de hugger till i nivå med äggstockarna livmodern nu....både den 17e då jag fick plus på ägglossningstestet...men sen några dagar senare..

Och även igårkväll..

Hugger till / drar vid mina äggstockar med. Även mensvärk som kommer och går sedan en vecka tillbaka. Äl 15/9 bim till helgen. räknar dock inte med nått!
  • cassandra92
    Jilo skrev 2018-09-26 13:07:10 följande:

Ja verkligen ett helt gäng! Det tolkar jag som ett bra tecken :)

Japp! Hoppas hoppas!
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018