• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • idaisraelsson
    mangon skrev 2018-09-24 22:27:42 följande:

Ni med barn innan.

Hur gamla är dem?

Jag har en son som är 4 år och en son som är 3 år:)
  • Babbiss
    mangon skrev 2018-09-24 22:21:59 följande:

Vilket försök till bebis är ni på? :)

Tog ut spiralen 29/8.

Fått 1 mens. Så detta blir andra försöket för oss.

Äl 1/10 ca. BLI borde vara runt 16/10. Så spännande!

För oss är det första på andra barnet... Så spännande ja!
  • Babbiss
    mangon skrev 2018-09-24 22:30:13 följande:

Vad spännande! Vårat beslut att skaffa en till kom rött hastig. Och från mannen dessutom denna gång.

Har en dotter född januari -16. Var så sugen på en till för 1 år sen men mannen vägra....men nu så....

Har bmi 15-16 /10 någongång.

Allt ordnar sig runt om, det är jag säker på!

Ok svarade på fel. Lite för trött haha. Sååå svårt när man inte är på samma våglängd. Så kul när killarna tar för sig.. Hör fick man lirka lite men tror han är ganska taggad nu!
  • cassandra92
    mangon skrev 2018-09-24 22:53:03 följande:

Jobbig väntan för er!!!! Håller alla tummar, jätte snart nu !!! Har du barn innan?

Jaa verkligen börjar bli riktigt frustrated. Nej inga barn sen innan :/
  • MaalinJ
    Ardnas89 skrev 2018-09-24 10:33:40 följande:

Hoppas det tar sig snart! Denna ovissheten är ju rent ut sagt hemsk..

Vi är bara inne på vårt tredje försök.

Ja det är väldigt jobbigt. Känner inga symtom än så länge och är dessvärre ganska så säker på att det blir blanka test och mens i vanlig ordning i början på oktober.
  • Ardnas89
    mangon skrev 2018-09-24 22:27:42 följande:

Ni med barn innan.

Hur gamla är dem?

Mina döttrar är 5 och snart 8 :)
    MaalinJ skrev 2018-09-24 23:42:52 följande:

Ja det är väldigt jobbigt. Känner inga symtom än så länge och är dessvärre ganska så säker på att det blir blanka test och mens i vanlig ordning i början på oktober.

Än är inte hoppet ute! Men ja jag förstår att det känns hopplöst när ni försökt så länge. Har ni sökt någon hjälp?
  • Canama

Hur går de för er -sperm meets eggare-? Vi har följt metoden slaviskt fram till nu då vi fått lite panik och kört på för fullt haha! NC vidhöll att ÄL skulle vara i måndags (CD16). Fick nästan positivt ÄL test i lördags, trodde de skulle vara positivt i söndags men då var de nästan blankt igen! Så funderar på om jag hade ÄL i lördags ändå.... och idag säger NC att jag hade ÄL i fredags?! På CD13. Aldrig haft ÄL så tidigt förut.. Vi har iallafall haft sex CD8, CD10, CD12, CD14,CD15, CD16..... Hoppas hoppas de räcker! Är orolig att jag int ens haft ÄL fast NC säger de? Men de är väl säkrast att tempaom man vill veta sin ÄL har jag förstått??

• Lillva04
    Canama skrev 2018-09-25 06:04:16 följande:

Hur går de för er -sperm meets eggare-? Vi har följt metoden slaviskt fram till nu då vi fått lite panik och kört på för fullt haha! NC vidhöll att ÄL skulle vara i måndags (CD16). Fick nästan positivt ÄL test i lördags, trodde de skulle vara positivt i söndags men då var de nästan blankt igen! Så funderar på om jag hade ÄL i lördags ändå.... och idag säger NC att jag hade ÄL i fredags?! På CD13. Aldrig haft ÄL så tidigt förut.. Vi har iallafall haft sex CD8, CD10, CD12, CD14,CD15, CD16..... Hoppas hoppas de räcker! Är orolig att jag int ens haft ÄL fast NC säger de? Men de är väl säkrast att tempaom man vill veta sin ÄL har jag förstått??

Är på CD 13 nu och testar med ÄL stickor från testlagret dokumenterar allt på appen clue, där står det att jag ska ha ÄL på torsdag. ÄL stickorna visar ett svagt sträck men enligt testlagret ska de nästan vara lika som kontrollsträcket om inte starkare än det.

Vi har oxå kört varannan dag.
  • Onlyme86
    Canama skrev 2018-09-25 06:04:16 följande:

Än så länge händer det inte så mycket för oss mer än att vi kör på varannan dag. Just nu testar jag med digitala ägglossningstester. Ägglossning förväntas ske på fre 28/9.

Håller tummarna för er! Men hur ser tempen ut för din del? Har den ökat?
  • Miccim

Hade troligen äl 22/9, men på grund av besök från släkt fick vi bara till det den 22 och 24 september. Dessutom fick mitt digitala ägglossningstest error, så har ingen aning om när själva ägglossningen var!

Nu är det bara att vänta på eventuell BIM, kring 6-8 oktober.

Troligen så blev det inget denna månad då vi måste pricka av äl ganska exakt för att ens ha en chans.

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018