• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Onlyme86
    Teresee skrev 2018-09-25 13:06:10 följande:

Glad gubbe imorse så nu är det bara ligga ligga ligga och hålla tummarna!! :)

Härligt med glad gubbe :) Väntar själv på min. Haha väntan känns som en evighet.
  • Teresee
    Onlyme86 skrev 2018-09-25 15:52:03 följande:

Härligt med glad gubbe :) Väntar själv på min. Haha väntan känns som en evighet.

Ja det är drygt. Jag tycker dock den värsta väntan är nu, efter ÄL innan BIM. När man inbillar sig massa symptom och skit medan man inväntar att man kan testa :( tiden går såååååå långsamt den här perioden tycker jag
  • Miichaella
    cassandra92 skrev 2018-09-25 15:16:48 följande:

Ja men jag vet ju ingenting om hur det är att bli gravid haha så kanske bara inbillar mig. Jag kommer inte ta förrän efter mens. Blir så jobbigt annars haha

Det är ju så himla olika tyvärr. Hade varit så mycket enklare om man direkt visste när man var gravid. Vissa känner ju ingenting så det är väl det som håller mitt hopp uppe :) Duktigt att du kan hålla dig! Jag får se när jag testar, har redan slängt mycket pengar på tester så borde vara lite ekonomisk kanske, haha.
  • Jsv17
    Snöflingan28 skrev 2018-09-25 13:15:18 följande:

Jag har en fundering. Om man har kortare lutealfas, bör man vänta längre med att testa då? Jag som har 12 dagar och testar på ex bim-2, kontra någon som har 15 dagar och testar på bim-2, så har ju den andra personen ändå gått med ägget 3 dagar längre. Alltså bör ju chansen vara större för någon med längre LF att plussa innan bim, än någon med kortare. Självklart förstår jag att detta är högst individuellt och allt sånt, men tänkte rent teoretiskt...

Det tror jag, har själv (iaf innan graviditet) ganska sen ägglossning och kortare lutealfas, nu sist plussade jag väldigt sent, efter bim, men på bim ska det nog normalt sett ge utslag (förmodligen fäste ägget sent också) även med kort lutealfas. Det är klart att har du en lutealfas på säg 10 dagar då är ju du bara på äl+6 på bim -4 och har man en ?normal? lutealfas på 14 så är man ju äl+10 klart det är skillnad.
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • MaalinJ
    LillaElementet skrev 2018-09-25 13:23:13 följande:

Hej! Har också bim i oktober (början av månaden). Känns dock osäkert för vi låg dagen innan ÄL och sen på ÄL. Det är vårt andra försök och förra gången låg vi på samma dagar i cyklen som denna och det gick inte vägen. Hur ofta ligger ni vid ÄL? Min kille är inte så sugen på att ligga bara för att försöka sig ????

Vi har försökt med alla olika metoder under våra 1,5 år för att bli gravida. Men det vanligaste är väll ändå att vi försöker pricka in 3 kvällar innan äl, sen på äl dagen och gärna 1-2 dagar där efter också. Jobbar vi båda två försöker vi iaf få ihop det varannan dag. Ibland har vi kört två gånger om dagen. Min man har inget problem med att ha sex mycket. Han säger alltid att hans bästa tid har varit när vi har försökt att få barn för då har han fått sexa mycket :D våra två andra barn blev dock till väldigt snabbt så dom första månaderna njöt han som bara den den här gången eftersom han trodde att det här va sista chansen för honom att få sex hela tiden haha. Men nu är han också ledsen för att det har tagit sån tid så klart..
  • MaalinJ
    Ardnas89 skrev 2018-09-25 05:21:37 följande:

Mina döttrar är 5 och snart 8 :)Än är inte hoppet ute! Men ja jag förstår att det känns hopplöst när ni försökt så länge. Har ni sökt någon hjälp?

Jag tycker mig ana lite stickningar i brösten idag men jag har känt symtom tidigare också så nu blir jag mest arg på mig själv eftersom jag är 100 på att det inte kommer bli något.

Ja vi har precis påbörjat en utredning. Min man lämnade spermaprov i april och ska lämna ett nytt nu i oktober. Jag lämnade mina första blodprover i måndags och vi har fått en tid till läkaren där vi ska gå igenom hur vi ska gå vidare. Så det känns skönt att vi är på gång :)
  • Snöflingan28
    Jsv17 skrev 2018-09-25 19:14:51 följande:

Det tror jag, har själv (iaf innan graviditet) ganska sen ägglossning och kortare lutealfas, nu sist plussade jag väldigt sent, efter bim, men på bim ska det nog normalt sett ge utslag (förmodligen fäste ägget sent också) även med kort lutealfas. Det är klart att har du en lutealfas på säg 10 dagar då är ju du bara på äl+6 på bim -4 och har man en ?normal? lutealfas på 14 så är man ju äl+10 klart det är skillnad.

Tack för svar! :) Då ska jag försöka hålla mig från att testa till bimdagen, om inte mensen fått för sig att dyka upp innan. Svårt att hålla sig dock.
  • Katten95

Hej! Hoppar in här.. försök nummer jag har tappar räkningen. Testar ägglossningstester denna månad igen, har försökt i ca 1,5 år. Är 23 år och har en son på 2,5 år.

ÄL 24/9 (enligt det super positiva äl testet)

BIM 10/10

• Miccim
    Katten95 skrev 2018-09-25 20:25:15 följande:

Hej! Hoppar in här.. försök nummer jag har tappar räkningen. Testar ägglossningstester denna månad igen, har försökt i ca 1,5 år. Är 23 år och har en son på 2,5 år.

ÄL 24/9 (enligt det super positiva äl testet)

BIM 10/10

Håller tummarna att det gick vägen denna månad för er. :) Vi är i ganska samma sits som ni, vi har också försökt 1,5 år med att försöka få ett syskon till 2 åringen här hemma.
  • Manda25

Idag tog ja ägglossningstest vid kl:18.50 som visade en tydlig stegring på LH men inte riktigt positivt så skall testa imorgon igen men hoppas på att det tar sig och vi kan bli gravida nu :)

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018