• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • cassandra92
    Miichaella skrev 2018-09-27 20:58:51 följande:

Molande värken är tillbaka big time idag på Äl+11. Kommit smygande under dagen och nu känns det ordentligt, nästan ut i ljumskarna också. Åkte och köpte ett testa-tidigt-test påvägen hem och kanske tar det imorgon på morgonen :) Då alltså Äl+12 så man kan kan ju tycka att det borde ge utslag då om det är något. Är ju spännande det här! Vilket sambon också tycker, haha,

Åh håller alla tummar för dig!
  • Miichaella
    cassandra92 skrev 2018-09-27 21:33:38 följande:

Åh håller alla tummar för dig!

Tack :) Går lite i vågor märker jag, molar nästan inget nu. Märkligt! Får se vad testet säger :)
  • cassandra92
    Miichaella skrev 2018-09-27 21:45:21 följande:

Tack :) Går lite i vågor märker jag, molar nästan inget nu. Märkligt! Får se vad testet säger :)

Spännande!!!
  • Manda25
    Miichaella skrev 2018-09-27 20:56:17 följande:

Yes nu är det bara ni kör på! Haha :) Lycka till!

Tack! Ja vi hoppas på ett positivt resultat ;)
  • Miichaella
    cassandra92 skrev 2018-09-27 22:21:49 följande:

Spännande!!!

Ja nu är man gode nyfiken men dock inställt på negativt resultat :)
  • Manda25
    Ero13 skrev 2018-09-27 21:25:29 följande:

Hej! Jag fick stegring idag på äl-test, vid kl 15.30, jag gjorde sedan ett till test 3.5 h senare och då hade stegringen redan börjat sjunka. Jag har även fått ont i äggstockarna och fått trådiga och genomskinliga flytningar. Vi hade tänkt att ha sex idag, imorgon och på lördag :) hade även sex igår! Men vanligtvis så brukar det vara att ägglossning sker inom 24-48 timmar efter stegring :) jag skulle köra på de tre närmsta dagarna om jag vore du :)

Ja som jag har förstått så kan de sjunka snabbt ibland! Ja vi har tänkt att ha samlag snarast, men att ha det två till tre dagar i följd är nog inte så lätt att få med sambon på.
  • Eliiin

Bim-9 idag och börjar tro att bröstvårtorna ömmar lite efter att det stuckit i brösten igår. Men kan det ens vara möjligt så tidigt eller är det ren inbillning tro..? :/

• Korvstroganoff

Hej!

Jag har börjat tempa nu och jag har försökt googla runt lite på hur temperaturen generellt går upp och ner under cykeln men skulle uppskatta om någon av er kunde förklara för mig :))) jag loggar i appen flo och kör med en vanlig termometer som bara visar en decimal. Har funderat på NC, men hoppas ju att det tar sig så snart som möjligt och vill då inte lägga pengarna på NC hehe

Med vänlig hälsning, snåljåpen

• MaalinJ

!!!! Hjälp!!!!

Nu kommer det rosa på toa pappret så troligtvis mens imorgon. Lite tidigt eftersom jag har BIM 1/10. Tråkigt också så klart men det va väntat. Varför skulle det ta sig den här gången när det inte har gjort det alla andra gånger.

Jag beställde iaf hem rosenrot för några veckor sedan och tänkte börja med den nu till mensen. Ska självklart läsa på bipacksedeln men ville ändå ställa frågan här. Ska jag börja ta den imorgon direkt när mensen drar igång? Är det en tablett om dagen? Skulle hg sluta med den vid ägglossning?

Lycka till alla ni andra. Jag håller mig här så länge tills det gjorts en November tråd :)

• Miichaella

Testat nu i morse men såklart negativt. Har gråtit ut lite och får nu ta nya tag och först invänta mensen. Nya BIM blir i slutet på oktober så när jag fått mensen ändrar jag mitt datum och hänger kvar i denna tråd. Nu blir det lite fokus på bröllopsplaneringen.

Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018