• Lilla Lina

Vi med BIM oktober 2018

Hej!!

Känner att jag har äran att starta en tråd för alla oss med BIM oktober i år! :) Här välkomnar vi nya till tråden och samlar upp er från september-tråden som tyvärr får kämpa på en månad till. Här tar vi nya tag och satsar för fullt mot massa fina sommarbebisar 2019. :)

Kort om mig då: andra riktiga försöket med sambon, vi är båda 29 år och har inga barn. Bor i södra Sverige och håller på att leta hus för fullt samtidigt som vi planerar barn. Har alltid sagt att jag vill ha barn innan jag fyller 30, vilket jag gör i maj så det sket sig idag när jag fick mensen. Men försöker se positivt, sommarbarn- hur romantiskt låter inte det? :)

Har bim 6 oktober och äl runt 23 september. Har långa cykler vilket är frustrerande med all denna väntan!

Som sagt, välkomna hit alla som vill så ska vi heja och stötta varandra bäst vi kan! :)

BIM-listan oktober

6/10 Lilla Lina

• Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018
  • Miccim
    MaalinJ skrev 2018-09-28 08:31:03 följande:

!!!! Hjälp!!!!

Nu kommer det rosa på toa pappret så troligtvis mens imorgon. Lite tidigt eftersom jag har BIM 1/10. Tråkigt också så klart men det va väntat. Varför skulle det ta sig den här gången när det inte har gjort det alla andra gånger.

Jag beställde iaf hem rosenrot för några veckor sedan och tänkte börja med den nu till mensen. Ska självklart läsa på bipacksedeln men ville ändå ställa frågan här. Ska jag börja ta den imorgon direkt när mensen drar igång? Är det en tablett om dagen? Skulle hg sluta med den vid ägglossning?

Lycka till alla ni andra. Jag håller mig här så länge tills det gjorts en November tråd :)

Tråkigt! Hur länge har ni försökt?

Vad ska rosenrot göra egentligen? På vilket sätt är den bra?
  • Miccim
    Miichaella skrev 2018-09-28 08:46:15 följande:

Testat nu i morse men såklart negativt. Har gråtit ut lite och får nu ta nya tag och först invänta mensen. Nya BIM blir i slutet på oktober så när jag fått mensen ändrar jag mitt datum och hänger kvar i denna tråd. Nu blir det lite fokus på bröllopsplaneringen.

Jobbigt med negativt.. Varje mens är som ett slag i ansiktet när längtan är stor. Håller tummarna för att det går vägen nästa gång!
  • MaalinJ
    Miccim skrev 2018-09-28 08:47:21 följande:

Tråkigt! Hur länge har ni försökt?

Vad ska rosenrot göra egentligen? På vilket sätt är den bra?

Helt ärligt så kommer jag inte riktigt ihåg haha. Men det verkar vara många som köper det.

Vi har försökt i 20 månader nu :/
  • Miccim
    MaalinJ skrev 2018-09-28 09:07:40 följande:

Helt ärligt så kommer jag inte riktigt ihåg haha. Men det verkar vara många som köper det.

Vi har försökt i 20 månader nu :/

Haha :D Jag har sett att den finns en rosenrot-tråd men jag har inte varit och läst i den.

Vi försökte 2,5 år innan vi lyckades få till vårt första barn, utan att göra något annorlunda. Sista tiden hade vi funderat på att köpa husdjur och nöja oss med det, men sen plötsligt så var jag gravid.

Nu har vi försök 1,5 år, håller hoppet uppe eftersom jag vet att det tog tid sist också.

Har ni varit på någon fertilitetsutredning? I vissa län får man ju det efter man försökt 1 år. Vi har inte varit på någon och nu när vi redan har ett barn tror jag inte man får det gratis iaf.

Vi kör med zink- och magnesiumtillskott till både mig och mannen. Ska tydligen göra simmarna lite bättre.
  • Linneaa96

Jahapp.. då kom mensen ett par dagar tidigare än beräknat.. Enligt flo-appen är nästa BIM-dag den 26/10 så jag hänger kvar här och hoppas på plus då i stället :) 

• Miichaella
    Miccim skrev 2018-09-28 08:50:44 följande:

Jobbigt med negativt.. Varje mens är som ett slag i ansiktet när längtan är stor. Håller tummarna för att det går vägen nästa gång!

Ja man hoppas ju in i det sista. Hade varit i vecka 29 om jag inte fått mitt MA och den tanken gör ju inte saken bättre tyvärr...
  • babytjejen

Bim den 3-4 oktober men vet redan att vi inte lyckats denna gången ...redan börjat bli uppsvullen som alltid innan mens o känner att det är för sent för oss. Har fortfarande en så stark känsla att sista gången vi blev gravid (det som slutade i missfall) var sista chansen för oss...känner mih verkligen nere på botteb o energilös...trivs verkligen inte på mitt jobb längre, denna långa kamp med graviditet, viktnedgång, nyttig mat för att lyckas...känns som att jag får kämpa stenhårt bara för att hålla mig ovanför vattenytan just nu...

• Miccim
    Miichaella skrev 2018-09-28 09:41:04 följande:

Ja man hoppas ju in i det sista. Hade varit i vecka 29 om jag inte fått mitt MA och den tanken gör ju inte saken bättre tyvärr...

Beklagar ditt MA.. Så tråkigt att höra.

Jag har själv två MF bakom mig.

Och det gör verkligen inte saken bättre att ha gått igenom något så jobbigt och sedan försöka fortsätta som vanligt.
  • Miccim
    babytjejen skrev 2018-09-28 09:46:40 följande:

Bim den 3-4 oktober men vet redan att vi inte lyckats denna gången ...redan börjat bli uppsvullen som alltid innan mens o känner att det är för sent för oss. Har fortfarande en så stark känsla att sista gången vi blev gravid (det som slutade i missfall) var sista chansen för oss...känner mih verkligen nere på botteb o energilös...trivs verkligen inte på mitt jobb längre, denna långa kamp med graviditet, viktnedgång, nyttig mat för att lyckas...känns som att jag får kämpa stenhårt bara för att hålla mig ovanför vattenytan just nu...

Vad jobbigt att du fick missfall när det kändes som sista chansen.. :( Beklagar verkligen. Varför tänker du att ni inte har fler chanser? Har du någon att prata med om dina känslor?
  • minnie768
    Miichaella skrev 2018-09-28 08:46:15 följande:

Testat nu i morse men såklart negativt. Har gråtit ut lite och får nu ta nya tag och först invänta mensen. Nya BIM blir i slutet på oktober så när jag fått mensen ändrar jag mitt datum och hänger kvar i denna tråd. Nu blir det lite fokus på bröllopsplaneringen.

Vet hur det känns.. Är på ÄL+12 och BIM-4, negativt test i morse :( Det hela hjälpte inte med att jag hade möte med chefen nu direkt på morgonen... H*n har ändrat i regler sedan hon började som inte är till vår fördel.. Så dubbelt upp. Förhoppningsvis är det snart vår tur! <3 
Svar på tråden Vi med BIM oktober 2018